Baaldag :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Baaldag :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 17:57

Hoi!

Vandaag vol goede moed naar een wedstrijd in Hattem gegaan waar dit hele weekend een supergroot ( en gezellig! ) concours wordt georganiseerd.
Op de wedstrijd aangekomen pony uitgeladen, opgezadeld, en inrijden maar. Toen ik ging aandraven was het mis, ze liep wat onregelmatig. Moeder gevraagd of ze even wilde kijken, neejh,moeder zag niks ( vertrouwde het niet helemaal, m'n moeder is echt een leek op dat gebied ) Dus maar aan iemand anders op het inrijterrein gevraagd. Die zei dat ik maar even een middendraff moest gaan rijden, kon ze het beter zien. Okee, een middendraf. Nou met veel moeite kreeg ik er een zeer onregelmatige middendraf uit ( terwijl ik daar de laatste tijd alleen maar 7-ens op score Scheve mond ) Toch nog maar even doorgereden, kwam mijn moeder mij vertellen dat ik de ring in moest ( door al dat kijken naar of ze wel of niet kreupel was, helemaal de tijd vergeten en niet echt lekker ingereden, maar ze voelde lekker los en toch de ring maar ingegaan ) Eerste 2 onderdelen ging het nog goed, maar het voelde het bij het 3e en 4e onderdeel toch echt heel beroerd aan. Heb me toen maar afgemeld bij de jury. Ze vond het wel goed wat ik gedaan had, en vond het echt sneu voor me Ach gut
Maar goed, ik was niet vanplan mijn paardje helemaal de pijn in te rijden, dan maar geen winstpunt deze keer.
Paardje weer naar de trailer gebracht en om te voorkomen dat we helemaal voor niks naar Hattem waren gereden ( is wel niet zo ver, maar toch ) nog even bij het springen gekeken, en vooral gezien hoe het niet moet Haha!

Om een uurtje of twee weer op huis aan gegaan. Onderweg begint onze ( nog helemaal niet zo oude ) trailer heel erg te kraken. Vond het echt heel eng! Zijn dus gestopt onderweg om te kijken wat het was, maar we konden niks vinden, en ja wat moet je dan? Toch maar verder gereden ( heel rustig ) Op de een of andere manier moesten we toch thuiskomen!
Thuisgekomen ( ja! we hebben het gehaald ) Staleigenaar er bij gehaald, heeft gekeken naar mijn kreupele paardje ( was thuis nog erger dan op de wedstrijd ) en die kwam tot de conclusie dat er een nagel in het leven zat
Wat bleek nou, de hoefsmid was donderdag geweest ( dat wist ik ) En die had een stagaire mee genomen, die mijn paardje ging bekappen en beslaan. Die had dus even lekker de ijzers er verkeerd onder geslagen
Bedankt.... mijn wedstrijd verknalt Boos!
Maar ik was allang blij dat het niks ernstigs was!
Vandaag komt de hoefsmid er meteen bij om het ijzer er onderuit te halen en Kim opnieuw te beslaan.

En wat er met onze trailer was... het klinkt heel dom!
De kogel van de trekhaak was heel erg droog, dus van daar dat bij elke bewegen er iets langsschuurde en je dat gepiep en gekraak hoorde.

achteraf bleek het dus allemaal mee te vallen, maar mijn wedstrijd was iig goed verpest!
Ach jah, dan rij ik aanstaande zaterdag toch gewoon 4 winstpunten?! Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:59

Da's idd balen. Maar gelukkig dat zowel de kreupelheid als die trailer te verklaren zijn.
Nu maar hopen dat je paardje geen ontstekingen oid eraan overhoudt.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:43

Wat een rotdag zeg!
Maar gelukkig hebben Kim en de trailer niks ernstigs dus je komt er vast wel weer snel overheen. Ach gut

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:09

Die hoefsmid heeft toch een controleren taak als het die stagiare betreft en als hij die een paard laat beslaan moet hij op zijn minst controleren of de ijzers er goed onder zijn gekomen. Beetje slordig vindt ik dat.

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:09

Ja ben het helemaal met je eens! Zou zowat zelf de hoefsmit een ijzer onder zijn gat slaan! succes dan maar volgende week!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 16:09

jah idd... was er zelf niet bij. Heb er verder ook geen verstand van, maar zo'n hoefsmid heeft dat wel en die moet zijn stagiare's controleren, maar ik wist niet eens dat ze door een stagiare beslagen was.. werd me ook pas verteld toen ik belde omdat ze kreupel liep. Vond het ook heel slordig en dat is hem duidelijk gemaakt ook!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:10

Dan vindt ik het nog veel slordiger, je hoefsmid zou je in ieder geval kunnen mededelen dat je paard beslagen zou gaan worden door een stagiare, wel zo netjes, nu ben je misschien wel winstpunten misgelopen, om over de reis, benzine etc nog maar niet te praten.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 18:41

ach, die winstpunten reis etc, is nog niet het ergste, maar dat mijn paardje nu onnodig met pijn rond moest lopen! Dat vind ik veel erger!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:55

Ja, daar heb je zeker gelijk in!!!! Hopelijk blijft hij er niet te lang last van houden.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:01

Lekker slordig zeg van de hoefsmid om zijn stagiare niet goed te controleren. Daardoor moest jouw paard onnodig pijn lijden. Maar gelukkig dat het verder niks ernstigs is

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:17

Ah jammer man!!
Rijd je b?
Nou succes volgende keer dan maar!!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 21:57

bah, bah!

Vandaag weer bij Kim wezen kijken, de hoefsmid was zondag ochtend geweest om het ijzer er onder uit te halen, en toen liep ze alweer een stuk beter, helaas... toen ik haar vandaag uit het weiland haalde liep ze zo kreupel als het maar kan. ze had verschrikkelijk moeite om normaal te lopen
Heb toen een kwartier haar beentje af staan spuiten, om het te koelen enz, maar echt prettig vond ze dat niet.
Toen een speciale zak met soda om haar hoef heen gedaan, en haar gewoon maar weer het weiland in gezet, en die zak met soda vond ze maar wat raar! liep als een gek rond te draven door het weiland en maar proberen die zak van haar been af te halen, maar helaas die zat heel vast }>
Ze werd het al snel zat en besloot toen maar gewoon rustig te gaan eten.
Hoefsmid weer gebeld, en die komt morgenochtend langs om er naar te kijken, want waarschijnlijk heeft ze een hoefzweer.
Hoop dat het niet al te erg is.

Waar ik me zo verschrikkelijk aan kan ergeren! Eigenlijk zou ik a.s zaterdag een wedstrijd hebben ( die zaterdag erna ook ) en het enige waar de meeste mensen aan denken, ooh! als ze maar voor zaterdag beter is! anders kan jij je wedstrijd niet rijden, dan denk ik ook
Lekker belangrijk! Dat Kim pijn heeft.. nee dat is niet belangrijk hoor! de wedstrijd! dat is belangrijk Frusty
bah!
wat kan mij die hele wedstrijd schelen! als mijn pony maar geen pijn heeft en maar snel weer beter word!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:10

Wat rot dat ze nou nog niet goed loopt.
En ik kan me heel goed voorstellen dat je er gek van wordt als mensen alleen maar aan je wedstrijd denken. Het paardje is IMO veel belangrijker.
Succes...