Paardenmarkt Heenvliet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Paardenmarkt Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 12:14

Ik wil effe mijn verhaal kwijt komen we vanochtend om 0600 uur ( Slapen
op de paardenmarkt in Heenvliet sta ik me toch rot te regeeren hoe ze daar met paarden omgaan !

Ze zien er allemaal niet uit een paar waren ok maar dat waren er niet veel
ik vind echt dat ze die markten moeten verbieden die handelaren zijn echt vieze, oude, walgelijke mannen met vd die stokken die ze ook nog volop gebruiken, die arme veulentjes en sjetjes echt zielig!!

Er was een paard met een afgebeten oor dat gebeurde net allepaarden stonden stijf vd stress en er was dus een meisje die liet constant haar pony een andere pony bestijgen echt zo walgelijk er lopen daar hartstikke veel kinderen en dat mens nog lachen enzo heel raar!!

Dit meot echt gewoon verboden worden paardenmarkten (zoiezo alle veemarkten) want dit is gewoon dieronvriendelijk en volgend jaar ga ik echt niet.!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:20

Ik ben ook eens op een (kleine) paardenmarkt geweest. Ik vond het toen zo sneu voor al die (shet) veulens. NOg nooit eerder van moeder gescheiden, nog nooit eerder in handen geweest, nog nooit eerder vastgestaan. Echt sneu.
Als je naar paardenmarkten gaat kun je zo iets natuurlijk verwachten. Het is en blijft sneu. En dat van die mannen met stokken, dat viel mij toen ook erg op. Gelukkig waren er ook bij die markt waar ik was een aantal mensen die hele mooie paarden bij zich hadden en niet konden stoppen met dingen vertellen over hun dier. Helaas zijn zulke mensen vrijwel zeldzaam meestla...

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:36

Ik ben zelf een keer naar de veemarkt in Hedel geweest en dat was ook niet geweldig. De paarden stonden zo opgesteld dat ze met hun konten naar elkaar stonden en je daar tussendoor moest lopen ... nou ik voelde me echt niet zo veilig daar! Die beestjes waren harstikke nerveus en dan al die mensen ertussen. Af en toe ging het ook bijna mis ... één paard in paniek alle paarden ernaast helemaal in paniek en tja dan is één touw toch echt niet genoeg. Bovendien letten de verkopers echt niet goed op; zo zag ik dat een pony zich los had gemaakt en niemand die het door had. Ik dus zijn halstertouw tussen de benen van zijn vriendjes gevist en op zoek gegaan naar de handelaar ... was niet eens dankbaar Ik kan zo boos worden om van die mensen die echt niks om hun dieren geven. Boos!

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:38

Ik ga om die reden ook nooit meer!
Heb allemaal stumpertjes op stal gehad, omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om ze daar te laten staan!
Het is walgelijk zoals de meeste daar met de dieren omgaan!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:46

Ik kom er net vandaan. idd bizar wat er allemaal gebeurd. Er stond een paard die helemaal geen staart meer had, zelfs geen staartwortel meer, kwam door schurft volgens eigenaar.

Verder een hoop kreupele paarden, hele magere en allemaal pasgeboren veulens die hele dagen naast hun moeder aan een hek moeten staan Verdrietig

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 12:50

ja die zag ik ook met die zonder staart en die veulentjes ikw ilde ze echt allemaal meenemen joh het is goed dat ik geen pinpas etc bij me had want dit vind ik zoooo erg!!

en inderdaad ik ga nooit meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:01

ricoh schreef:
Ik kom er net vandaan. idd bizar wat er allemaal gebeurd. Er stond een paard die helemaal geen staart meer had, zelfs geen staartwortel meer, kwam door schurft volgens eigenaar.



dat is het oude paard van Angelique18, waar ze het een paar topics naar beneden over had!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:24

Ja dat is het paard van Angelique.
Jammer dat er nog zoiets bestaat als paardenmarkten, ik snap niet welke mensen daar een paard komen kopen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:24

wat zijn sommige mensen harteloos zeg
nee, ik vind het niet kunnen.
ik ga noooit naar paardenmarkten

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:39

Ik ben 10 jaar geleden een keer naar Hedel geweest. Daarna dus nooit meer.

Toen waren er ook allemaal van die mannetjes. Ze gingen steeds onder de staarten kijken bij de poný's en paarden.

De paarden stonden toen met hun hoofden naar mekaar toe. Afentoe zag je een oud mannetje door de lucht heen vliegen }> was er zeker een paard opstandig.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:29

Ik snap zoiezo niet dat mensen daarheen gaan... Wat moet je er nou?

Kijken naar zielige paarden.. tsjah je moet het zelf weten, maar je kan het verwachten hoor..

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:39

denz schreef:
Ik snap zoiezo niet dat mensen daarheen gaan... Wat moet je er nou?

Kijken naar zielige paarden.. tsjah je moet het zelf weten, maar je kan het verwachten hoor..


Ik wist dat toen niet. Ik schrok er echt van dat ik ze zo zag staan.

Ik ben sindsdien nooit meer geweest.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:55

Ik vond het in Heenvliet nog meevallen, een enkel paard dat wat te mager was, maar niet schokkend mager (op een bruine bels na).
Ze stonden niet allemaal even paardvriendelijk vast.

Ga eens in België op een paardenmarkt kijken, daar zie je de echt zielige gevallen, etterende wonden, gezwellen, paarden die niet meer kunnen staan...
De paardenmarkt in Zuidlaren is bijvoorbeeld ook een stuk erger...

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:13

hoi
ben vandaag ook geweest maar dan in heerenveen en heb zelf ook geprobeerd een paard te verkopen maar heb hem dus niet vast gebonden tussen al die andere paarden en ze moetsen ook niet wagen hem te slaan met zo n stok want dan kregen ze wel een klap terug....