Verslagje van een spannende dag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Verslagje van een spannende dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 09:28

Nou ik zal het hele verhaal vertellen, maar het is wel lang hoor!

Gisteren was ik om 10 uur op stal om met z'n allen de paardjes klaar te maken voor vetrek, want het ruiterbewijs was ergens anders, ong. 1 uurtje rijden te paard. Maar toen we rustig aan het poetsen waren ging het ineens onweren, echt heel erg hard! en ook heel hard regenen, dus we hebben de paardjes in een stal gegooit (waar geen bodembedekking inlag, want ze staan dag en nacht in de wei) Wij zaten natuurlijk te twijfelem of het nog we door zou gaan, dus wij bellen maar we konden gewoon komen.(we zaten zo te stressen in de stallen!) Andere mensen op de paardjes gezet en wij met de auto daar heen om de theorie te maken.
Wij gingen naar de kantine en maakten onze theorie, wat overgins heel moeilijk was, ik snapte meer dan de helft van de vragen niet en heb dat gegokt. Toen we klaar waren, gingen we naar beneden en daar kwamen onze paardjes aangelopen.
Wij sprongen er op en liepen naar de bak. In de bak moesten we:
* Rustig stappen, draven en galopperen
* Springen (wat de pony waar ik op ging heel moeilijk vind en hij echt je vertrouwen moet hebben, resultaat: 1 weigering, 2x gesprongen en dus een matig voor springen)
* Zonder beugels rijden
* in draf, met 1 hand van hand veranderen en van de volte van de groep wegrijden naar achteren.
* op- en afstijgen
* tussen 2 sprongen doorrijden die op ong.1 meter van elkaar afstonden waar dekens op de balken lagen, halthouden er tussenin en 1 balk aantikken, echt heeel makkelijk.

Nou, dit was het eerste gedeelte van het rijden. Toen kreeg je op zo'n Idolsmanier te horen of ge geslaagt of afgewezen was, echt heel spannend. Maar nog ong. de helft was gezakt! ik gelukkig niet, want het was zo makkelijk.

Toen moesten we 2 aan 2 een buitenritje maken en de verkeersregels enz. toepassen. Dit was zo heerlijk, lekker in een vlotte draf over de straten en door het bos. Echt heerlijk gewoon! Hier was ook niemand op gezakt, want ze konden ook niet zo goed opletten wat je allemaal deed enzo.

Toen moesten we de paarden weer klaarmaken voor vertrek en weer naar de kantine gaan voor de uitslag.

Je werd een voor een naar voren gehaald en kreeg je te horen waar je voor afgewezen of geslaagd bent.

We waren met 4 meiden van stal, maar jammer genoeg hebben de andere 3 hun theorie niet gehaald..
Maar ik gelukkig wel! (ik denk ook net aan hoor!, maar het gaat om het idee) Ik ben nu dus helemaal happy met m'n RUITERBEWIJS!

Sorry voor het lange verslag mensen...

xxx Roos

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:41

Gefeliciteerd!! Ik vond e theorie juist makkelijk had 3 vraagjes fout. Heb hem een paar weken geleden gehaald. Bij ons was trouwens iedereen geslaagd zo een 15 mensen

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:05

Gefeliciteerd joh, je twijfels voor het springen dus voor niets geweest Knipoog
Ik heb de theorie de eerste keer net aan niet gehaald (1 fout teveel) en de 2e keer met 1 fout volgens mij, dus je bent niet de enige die de theorie moeilijk vond, ligt helemaal aan de versie die je krijgt..

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:36

gefeliciteerd!!!!!!
Is het ruiterbewijs nu verplicht als je buiten gaat rijden?? En is dat al overal of alleen in bepaalde gebieden??
Sorry als dit dom overkomt!!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 13:29

Ik weet niet hoe veel fout ik had, maar er zijn verschillende lijsten(van 1 tot 8, sommige zijn moeilijk en sommige makkelijk) ik vond deze heel moeilijk en lijst 3 en 8 had ik al een keer gezien en die waren juist heet makkelijk... maya... ik ben blij dat ik hem heb! en keesje, het ruiterbewijs verzekerd je voor alles, dus het is wel zo handig om er eentje te hebben

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:26

Wij moesten het ruiterbewijs rijden op de wei. Het moest een niet omheind stuk grond zijn van minimaal 1 hectare, ofzoiets. Verder vond ik het toen reuze meevallen.
Alleen sprong Yorghos niet, maar ben toch geslaagd. Ik heb hem nu alweer een jaar of 3.

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:35

Gefeliciteerd!!!!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:01

gefeliciteerd. ik had bij mijn theorie alles goed. maar wij hadden allemaal oefen theorie vragen gahad. dus dat was wel makkelijk

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:10

gefeliciteerd hoor!!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:57

Eindelijk heb jij ook je ruiterbewijs!! Wanneer ons eerste ritje samen?? Tong uitsteken

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:33

leuk joh! ik ga in november met een paar mensen van bokt. wat moet je allemaal zonder beugels doen??

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 19:01

zonder beugels draven, verder niets, heel simpel!