Wezen dauwtrappen met stalgenootjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Wezen dauwtrappen met stalgenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 15:13

Eén keer in het jaar gaan we op stal, met iedereen die gek genoeg is om zo rond 5 uur zijn bed uit te gaan, dauwtrappen. Vandaag was het dus weer zo ver. De opkomst was helaas niet zo heel hoog, maar we hebben dan ook een kleine stal. We waren met zijn zessen, met mij op Jerai erbij. Klein groepje dus, maar het was wel supertof.

Eerst met zijn allen slaperig opzadelen en toen naar buiten. We gingen naar het Panbos, maar dat is wel eerst ruim 3 kwartier stappen. Over de weg ging alles goed, maar er was ook nog echt niemand op straat. Alleen was op een gegeven moment een bruggetje afgesloten en toen moesten we dus een eindje om.

Eenmaal in het bos gingen we splitsen in een snelle en een langzame groep. Vooral Jerai heeft nogal een hoog tempo en er was ook een jonge Andalusiër mee en die hield dat niet bij. Uiteindelijk gingen ik en Jerai met 3 haffies en de Andalusiër ging met een Fries mee. We hebben echt lekker gereden. Alleen moest Jerai de hele tijd voorop. Ten eerste omdat ze heel braaf is, maar ook omdat ze achter een ander wat lastiger is.

We zijn een stuk flink hard gegaan en toen ik nog in draf zat, zat de rest al tegen rengalop aan (tsja, dravertje hè). Was volgens mij best een grappig gezicht, een keihard dravend iel vosje en dan 3 van die stevige haffies in galop erachteraan.

Op een gegeven moment kwamen we bij een zandverstuiving en toen wilde een stalgenootje (whitley) even voorop met haar pony. Ging ook heel goed, tot er aan het eind een bosje was met laaghangende dennebomen, haar pony crosste er vrolijk onderdoor en die van ons dus ook Boos! deed best wel zeer, de pony's raakten de takken niet, maar wij wel.

Jerai heeft het echt super gedaan, ze heeft de hele tijd vooraan gelopen, zelfs flink gegaloppeerd, zonder er 1 keer vandoor te gaan of willen gaan. Vond ik best knap van haar. Alleen het stappen heen en terug was wat minder gezellig (maar toch ook heel leuk) omdat Jerai meent dat ze altijd passen van ruim 2 meter moet nemen. Ze heeft echt een turbostap. De paarden benen dat meestal nog bij, maar andere pony's dus niet.

Daarna hebben we gezellig met zijn allen ontbeten.

Misschien niet zo'n heel boeiend bericht, maar ik heb echt een superdag gehad en genoten van de rit. Ben zo blij met mijn Jeraitje Lovers

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:48

Leuk! Dat hebben wij elk jaar met de harmonie!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:56

Leuke berichten zijn altijd leuk, maar met foto´s zijn ze nog leuker..... heb je die?

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 16:37

Nog niet, er zijn wel foto's gemaakt door een stalgenootje, maar die moet ze nog mailen. Zodra ze er zijn zal ik ze plaatsen.

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:38

Wouw is drie kwatier stappen wel redelijk om van je paardje te vragen,ik vroeg het me alleen af omdat mijn verzorgpaard weleens na 40 minuten zeurt en geef dan meestal dan wel toe door minder druk te werken want dat vind ik zielig.
Of moet ik doorbijten?Want ik hoor dat die van jullie best veel beweging krijgen Knipoog...

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 16:44

Mwah, ik vind dat ze het in stap best kunnen hebben. Lang stappen kunnen ze makkelijk aan (ook het wat jongere paard dat mee was). Als je lang gaat rijden en je draaft en galoppeert veel is het wel wat anders. Ik kon dat vroeger met die van mij ook nog wel doen, maar je moet de conditie uiteraard wel opbouwen. Jerai zweette vandaag niet eens ervan en echt moe was ze ook niet (eenmaal terug op stal trok ze nog wat sprintjes door de wei).

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:48

Klinkt leuk, alleen dat tijdstip he Knipoog Haha!
En ben ook benieuwd naar de foto's! Perfect dat jij en jerai iig weer zoveel plezier van en met elkaar hebben!

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:58

3 kwartier stappen kunnen ze toch makkelijk, ik zelf zou het alleen een beetje saai vinden worden

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 17:51

Es, ik ben idd blij dat we weer lekker zoveel leuke dingen kunnen doen. Jerai was nog het minst moe van het hele stel. En dan was ze nog wel de oudste.

Drie kwartier stappen is idd wel lang, maar het was best gezellig en het is wel een leuke omgeving om te stappen. Normaal draven we ook meer op de heen- en terugweg, maar we hadden nu een jong paard erbij. Alleen stappen vind ik trouwens ook wel best.

De foto's staan trouwens hier:
[ITP] Foto's van het dauwtrappen van vandaag