paarden kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 10:20

Na het vertrek van mijn toppertje ben ik weer heel voorzichtig aan het rondkijken en dat is toch wel heel leuk. Niet dat alle paarden die je ziet even leuk zijn, maar toch. Het aanbod valt me best tegen eerlijkg gezegd. Maar mijn eisen en wensen zijn totaal anders nu. Ik realiseer me dat waar ik op val moeilijke karakters zijn en da's niet handig, daarom heb ik nou net mijn paard verkocht. Nu wil ik een paard waarmee ik bij wijze van spreken morgen kan starten en punten kan rijden, en over een paar jaar begin ik dan wel weer aan een jonkie. Ik wil nu vooral kilometers maken. Ik ben het zat om al die startcoupons te zien opstapelen, dit keer ga ik er vliegensvlug doorheen! Ozo. (Nou nog ff waarmaken...)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:28

Klinkt me bekend in de oren!

Daarom heb ik mijn vorige paard ook verkocht (zie profiel),
ik had hetzelfde voornemen als jou:
Dus veel paarden kijken, want die keer moest ik gewoon de ware vinden, en dan liever ook geen vos.

één keer raden:
eerste paard wat ik ging kijken was dus een vos,
en.......
gelijk verliefd, precies wat ik zocht wat karakter betreft: groen, ongecompliceerd, eerlijk enz.
Nog wel verder gekeken maar uiteindelijk toch maar voor mijn Ozepje gegaan!

En nog geen dag spijt van gehad!

Hopelijk heb jij net zoveel succes!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 12:37

Thanks! Ja, ik zeg ook altijd 'een mooie vos is niet lelijk', maar hoewel kleur nooit bepalend zou zijn heb ik liever geen vos. En ik heb dehele tijd het idee dat ik met een vosmerrie thuis kom.... Knipoog . Ik ga vanavond weer kijken (= trouwens bruine ruin...) dus misschien is het wat!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 12:41

Veel succes dan!

Wat voor bloed en hoe oud is het diertje?

btw. ik zeg nu ook altijd maar: "op kleur kan je niet rijden" (maar ik zou er heel wat voor over hebben als iemand een toverformule had om paarden donker te maken!)

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 22:38

Ik ken dat Lot, nadat ik een moeilijk paard heb gehad en nog een paard wegens arthrose naar de slacht heb gebracht wilde ik ook een paard waar ik zo mee weg kon rijden.

Ik heb wel even moeten zoeken maar ik heb hem toch gevonden. In anderhalf jaar van B naar Z1, en regelmatig voor in de uitslagen, dat is wat ik wilde .....

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-01 17:36

oliebol he, deze (v.Sultan) was wel heeeeel erg braaf. Hij had van die Sedalin ogen, zo van 'peace man' Cool Dromen Vond ik een beetje TE, als je snapt wat ik bedoel. Ik wil wel een 'wakker' paard! Maar we kijken rustig verder...

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-01 17:37

HUH????? Verward Verward Verward
Mag ik geen S H I T? Dus engels voor uitwerpsel typen ofzo??? Ik heb toch echt dat vierletterige woord gebruikt en nu staat er 'oliebol'.....Da's wel heeeel braaf hoor! Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:51

haha zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &forum=2&1

maar om even weer on-topic te gaan.

Mij maakte kleur ook niet zoveel uit maar liever geen vos. verder moest hij in ieder geval vier zijn. Liefst een ruin. Nou ik kwam dus met een 2,5 jarige vosmerrie thuis. Maar toch was dit het paardje wat ik zocht Haar koppie, haar karakter dat klikte gewoon.

och ja zo kom je altijd thuis met iets wat je liever niet wilde


Mijn vriendin ook. Ze wilde persee een bonte Tinker. Liefst een jaar of 8. Ze was namelijk helemaal weg van bonte paarden. Ze ging kijken bij een handelaar waar wel 50 Tinkers in een weiland stonden. Er stond een bruine bij. Je raad het al. Daar was ze helemaal weg van. Ze was ook nog eens een stuk ouder en later bleek ze drachtig te zijn. Toch is ze helemaal weg van haar en is ze blij met haar (bewuste) keuze.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:54

Tsja, zo wilde ik geen groen paards impel omdatik daar de ervaring niet voor had. Toen ik echter oza zag staan was ik op slag verliefd.....
Nu heb ik haar zadelmak en ben haar aan het inrijden en het gaat hardstikke goed!!! Ik zou ook nooit anders een paard willen kopen Lovers Lovers

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-01 17:59

Grappig he. Ik heb het zelfs met mijn kat gehad. Als ik iets lelijk vind dan is dat zwart/wit, geef mij maar zo'n mooi grijs whiskas-katje of een cyperse of....Ga ik naar het asiel, komt er echt geen mooi exemplaar met een verlamde staart op m'n schouder en spint en likt en, nou ja, Lovers !!!