Het spannende verhuisverhaal van Treasure!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Het spannende verhuisverhaal van Treasure!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 07:42

Kriebels in mijn buik, vandaag was de dag, mijn paardje zou dichterbij komen te staan, dan zou ik echt het gevoel hebben van een eigen paard, echt een beestje om helemaal voor te zorgen.
Op stal aangekomen de trailer bij mijn instructrice aangekoppeld en naar het land in Langerak toe.

Daar aangekomen stonden de paarden helemaal achter in het land! Dus door het weiland banjeren.
Achter aangekomen was ze blij ons te zien, ze kwam naar ons toelopen en vond alles best. Dus halster om en mee naar voren. Al snel werd duidelijk dat de kudde helemaal niet mee naar voren wilde lopen, meestal doen ze dat wel een stukje. Maar ik voorzag nog geen problemen, van de week ging dit toch ook goed. Tot ik de bonte nephengst zag in het weiland tegenover. Ah… daarom wilden de dames niet meelopen. Die net gecastreerde casanova hield de merries daar!

Treasure vond het dus inderdaad niet grappig. En maar gillen naar de rest en maar lopen dansen naast me. Steeds harder trekken aan het halstertouw en jawel… het touw ging razendsnel door mijn hand heen, van die soort schroeiplekken achterlatend en Treasure stond binnen een seconde weer bij de rest van de kudde! oliebol, we waren al zo’n eind op weg.

Ik weer naar achteren, halstertouw ook maar even over haar neus heen en meelopen. En maar blijven praten tegen haar. Haar oren bleven heen en weer gaan. Van naar mijn luisteren tot naar achteren gericht en proberen om te kijken naar de kudde. En maar hinniken! Maar het ging dit keer vrijwel zonder problemen.

Het land uit, het andere land in. En daar stond de trailer. Ze was te opgefokt. Ze had nog nooit beenbeschermers om gehad en als ik dat nu om zou doen dan zou ik helemaal een bommetje hebben, dus het risico maar nemen om haar zonder bescherming te vervoeren, totaal tegen mijn principes in! Na een paar keer moeilijk doen om de trailer niet op te willen hebben we er een longeerlijn achter gedaan. Er hoefde geen druk op, maar 1 keer haar kont aanraken was voldoende. Ze stond erop, stond heerlijk door het raampje te kijken en van het hooi te eten.

Op weg naar stal. Alles ging goed. Ze stond erg rustig en de reis ging voorspoedig. De laatste halve kilometer… ik reed vooruit zodat ik mijn auto vast weg kon zetten en klaar stond om haar er gelijk uit te halen. Maar… waar blijft Irma toch. Ik had haar toch al in mijn spiegel moeten zien. Dus ik stoppen, ik al een stukje achteruit rijden. En jawel… telefoon. Kan je even terug komen.

Ik rij terug, daar staat ze, een paar meter verder als waar ik haar had achtergelaten. Treasure was omgevallen. Ze voelde zo’n hoop gebonk in de bocht en daarna doodstil, dus ze ging gelijk kijken. Ze was uitgegleden over haar eigen ontlasting en daar lag ze dan.
Niet druk, niet zenuwachtig, niet bang… ze lag gewoon!

Touw los, zijschot opzij, panieksluiting los zodat de voorboom loskwam en ze de kans had om op te staan.
Been goed gelegd en… kom op Tres… kom op… STAAN! Maar nee hoor, een hapje hooi en lekker blijven liggen! Dus dan maar wat voorzichtig slaan, schoppen, omhoog trekken en jawel… ze ging staan! Ze bleef rustig. Je zag wel dat ze een ietsje ging zweten, maar niet moeilijk of druk doen en niet in paniek raken!

Haar weer vastgezet van voren en voorzichtig de laatste halve kilometer gereden. Op stal gelijk eruit en richting losgooibakje! Over haar hele lichaam stond ze te trillen. Steeds weer een ander spiertje wat stond te trillen. Alles was eng… voorzichtig lopen, alsof ze over eieren heen liep. Hele ruime zwevende passen, en maar hinniken.

In het bakje was alles goed, even een stukje gelopen, wat gesnuffeld, wat rondgekeken, wat gehinnikt, maar geen reden tot ongerustheid. Dus op naar het stalletje! 1 nachtje want om 22.00 uur ’s avonds ga ik je niet meer tussen een nieuwe kudde zetten. Ik wil je de eerste uren toch in het oog kunnen houden om te weten dat het gaat en dat je niet gelijk de sloot wordt ingejaagd.

Op stal was alles goed. He… een buurvrouw… he… stro. En kijk nou… kuilgras. Wij wat drinken in de kantine, daarna weer op stal kijken, maar alles was rustig. Alleen haar ophangding (zo’n bijzonder slechte maar lekkere lick it met appelsmaak) vond ze helemaal niets. Dus die heb ik er nog maar even uitgehaald. Vond dat juist wel wat voor haar, dan heeft ze als het op is iets om mee te spelen in stal!

Mijn dame staat nu dus dichterbij! Helemaal blij en happy! Vanaf nu helemaal genieten van haar. Ik ben vandaag om 12 uur klaar met werken, dus dan mijn rijbroek aan en op naar mijn vrouwtje. Kijken hoe het gaat en vandaag gaat ze lekker de nieuwe kudde in!!!

Foto's kunnen jullie hier bewonderen: [ITP] Treasure voor en na de verhuizing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:34

Sapnnend allemaal! Gelukkig maar dat ze niks had van het vallen. Veel plezier vanmiddag!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:47

Wat spannend zeg, en bleef ze echt zo liggen van, nou ik lig hier wel best Haha! Gelukkig dat het laatste stukje weer goed ging. En nu ga ik foto's kijken, want ik vind het echt een heel mooi paard

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:25

Tjee, schrok je niet heel erg toen je haar zo zag liggen?? Verward Wel een spannend verhaal zeg. Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden!

Ik geloof vast dat je lekker hebt geslapen na al die inspanning Dromen ! Veel genieten nu je je paardje zo lekker dichtbij je hebt staan! Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:33

Lekker zeg dat ze er eindelijk is
Is ook zeker een leuk paardje (heb net even de foto's bekeken). Hoe oud is ze?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:38

Ik hoorde al van Alexander dat ze weer naar achter was gerend Knipoog Is nog best moeilijk he, zo'n uk uit z'n kudde halen Lachen

Wonderbaarlijk dat ze niet onder de indruk was van haar val.. als dat aangeeft hoe koel ze is, ga je er nog een leuk rijpaardje aan over houden! Lachen

Veel plezier met je meis..

-edit- lees nu pas dat je je hand hebt opengehaald Scheve mond Hoe erg is het, echt blaren? Sterkte.. dat doet inderdaad zeer..
Laatst bijgewerkt door batje op 06-06-03 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:42

Zo zeg, dat was idd een avontuur! Fijn dat ze uiteindelijk heelhuids thuisgekomen is! Beterschap met je schroeiplekken, zal je nog wel last van hebben, niet?

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:21

Gelukkig is ze nu dicht bij je. Is wel fijn he. Waar staat ze ergens???

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:28

Zal wel schrikken geweest zijn ja, gelukkig is alles toch nog goedgekomen.

Ik wilde dat die van mij ook zo rustig bleef, maar nee, mijn "madame" laat zich vallen, of ze nu de ruimte heeft of niet, ze laat zich gewoon vallen Boos! en dan niet zo rustig hoor... (ze heeft ook al tig keren het middenschot uit zn hengsels gekregen, zelfs na extra pinnen en bevestiging)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:36

Pfoe, spannend avontuur!

Maar wat een beauty zeg!!! Ik kan er naar blijven kijken Haha!

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:44

O ik zou helemaal histerisch worden ,denk ik, als ik haar daar zo zou zien liggen...maar het is verder gelukkig goed gegaan,veel plezier met je paardje!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 12:45

Mayo"]
Maar wat een beauty zeg!!! Ik kan er naar blijven kijken Haha!
[/quote]
Ik dacht dat alleen hele trotse en verliefde eigenaren dat deden Knipoog

Ik vind haar zo'n fantastisch hoofd hebben...

[quote="Ienemienie schreef:
Waar staat ze ergens???

Tussen Rotterdam en Delft in.

batje en Jurga, bedankt voor het informeren naar de schroeiplekken.
Jemig, wist niet dat je daar zo'n last van kon hebben.
Gisteren was het echt enorm gevoelig. Echt hele kale stukken op mijn hand en vingertoppen. Volgens mij kan ik nu zo een overval plegen zonder dat ik vingerafdrukken achterlaat Knipoog
Heb 1 blaar, maar das een kleintje, voor de rest gaat het nu wel.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:09

Poeh dat is een spannende reis geweest zeg! Sterkte met je hand...Hoe vind Treasure haar nieuwe wei en kuddegenoten?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:47

klinkt spannend..zou me kapot schrikken als me paard lag in de trailer.
wat braaf dat ze zo rustig bleff zeg! ongelovelijk!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 07:30

Ineke2 schreef:
Hoe vind Treasure haar nieuwe wei en kuddegenoten?

Gisteren op stal was ze machtig lief.
Van alles gedaan wat ze nog helemaal niet kende.
Beenbeschermers om is prima, ook haar kogelbeschermers achter doen haar niets, niet eens eerst van die rare hoge passen.
Borstelen, neus schoonmaken, kont schoonmaken... alles is leuk...
Gewoon los. De staldeur kan je gewoon open houden, halstertouw gespannen voor de zekerheid, maar daar gaat ze nog niet eens tegenaan staan.

De spuitplaats was maar niets. Dat vasstaan al niet, dus dat moeten we haar nog leren en dan eens rustig met water erbij kunnen komen. Vind ik persoonlijk heel belangrijk want als ze wonden heeft wil je het toch ook goed schoon kunnen maken.

Toen op naar het weiland. Ze liep alsof ze op glas liep. Weer heel voorzichtig. Heel uitdagend kijken alsof ze wilde zeggen "ook al ken ik het hier niet, ik durf alles". Maar als er maar iets bewoog dan liep ze gelijk in slowmotion en kroop ze het liefst achter me.

Op het land kwam Fellow gelijk als een gek op haar af. Opzouten.. jij mag niet bij mij in de buurt komen. Na een paar rondjes samen rennen, dollen en showen gingen ze allebei een eind bij elkaar vandaan eten. De andere dames uit het land wilden graag bij Treasure kijken, maar dat mocht niet van Fellow.
Ze is snel genoeg voor Fellow, gaat geen gevecht aan maar rent weg en gaat gewoon eten en alles in de gaten houden.

Zo heb ik haar gisteren achtergelaten en straks na het boodschappen doen ga ik weer kijken!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 07:37

Altijd spannend, integreren in een groep. Duurt soms een paar dagen, maar kan ook na een dag al goed zijn.....
Ik heb het laatst mee gemaakt en dat maakte behoorlijke indruk, maar na twee dagen was de rust weer gekeerd.

Lekker dat ze braaf is!! Echt super gewoon, ik ben heel blij voor je....

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 09:08

Wat fijn voor je dat ze nu dichterbij staat. Hopen dat ook alles goed gaat als ze straks in de kudde komt.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:41

wat leuk zeg Lachen de foto's zijn trouwens ook heel mooi