Had ik ze bijna overtuigd, gebeurt dit... :'(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Had ik ze bijna overtuigd, gebeurt dit... :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 13:25

Meneer Meier zat de hele tijd te twijfelen of hij Bonito (onze prachtige 2-jarige hengst) wel wou houden of anders zou laten castreren, want het is behoorlijk lastig, omdat hij afgezonderd van de merrie's moet staan, maar hij is gewoonweg veel te mooi om te castreren. Ik heb hem zo goed als omgepraat en maandag toen we terug reden van de hengstenhouder, vertelde hij dat hij Bonito waarschijnlijk nog wou houden tot de hengstenkeuring en als het dan niks wordt kan hij nog altijd gecastreerd worden. Dus ik helemaal blij, want Bonito verdiend de kans om naar de hengstenkeuring te komen.
En gisteren (dinsdag) was ik Zilvia even aan het poetsen, kwam meneer Meier eraan... Er hadden kopers gebeld voor Bonito Huilen Huilen Ze komen zaterdag kijken naar Bonito, ik geloof dat meneer Meijer zei dat het voor een meisje was die een kleinere pony heeft gereden en die nu wat groters wou en ze wouden een jonge pony zodat ze die zelf konden inrijden. Maar ik ben bang dat als Bonito daar heen gaat dat hij al snel gecastreerd wordt en dat is gewoon zonde Frusty Want het is een prachtig gebouwde hengst, met mooie gangen en een leuk koppie en dan heeft hij ook nog hele goede papieren
Ik ben benieuwd naar wat er zaterdag gebeurd, maar ik hoop dat de kopers Bonito niks vinden (als ik die mensen was zou ik een jonge merrie kopen, die zijn meestal ook heel wat rustiger en alles dan een hengst )
Ik heb er gewoon niks over te zeggen, maar als het mijn pony's waren had ik Bonito nog gehouden, we zijn zo ver met hem gekomen, het is nog maar een winter Verward Verward
Sorry, voor het lange verhaal, moest het gewoon even kwijt Huilen Verdrietig Huilen

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:35

tja, de eigenaar zal wel niet in het paard zien wat jij er in ziet
dan zou hij haar niet willen verkopen maar ging hij naar de hengstenkeuring
je kunt praten met die man, maar t blijft zijn paard, hoe banketstaaf g ook voor jou

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:05

o nee Aniek, wat zonde!!!! dit gaat niet echt volgens plan dat wordt helaas geen Mi x Bonito Verdrietig

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 14:09

Chrissie schreef:
tja, de eigenaar zal wel niet in het paard zien wat jij er in ziet
dan zou hij haar niet willen verkopen maar ging hij naar de hengstenkeuring
je kunt praten met die man, maar t blijft zijn paard, hoe banketstaafli g ook voor jou


Hij wil ook graag dat Bonito naar de hengstenkeuring gaat, maar hij is hem liever kwijt als hij hem kwijt kan, want het is veel gedoe om een hengst bij allemaal merrie's te houden Verdrietig

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 14:09

bloemkooltje schreef:
o nee Aniek, wat zonde!!!! dit gaat niet echt volgens plan dat wordt helaas geen Mi x Bonito Verdrietig


Als het doorgaat niet nee

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:16

echt jammer hoor. kan hij hem dan iet verkiopen aan iemand die hem ook hengst wil houden? zoals Casemier ofzo?

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 14:17

Ja idd, daar zat ik ook al aan te denken, Brouwer had eerst belangstelling bij Bonito maar die heeft Santos nu al gekocht (weet niet of hij wel twee broers wil hebben)

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:19

anders moet je dat eens met meneer Meier overleggen. kijken of Casemier of Brouwer nog inetersse hebben. dikke kans dat Brouwer dat nog wel heeft. hij heeft altijd wel iemand die geinteresseerd is.. dan is de kans dat Bonito hengst blijft wel groter...

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 19:43

Nynke (die nog gekker van Bonito is als ik Haha!:D) heeft met haar ouders overlegt en mag Bonito misschien kopen, dan blijft hij sowieso tot de hengstenkeuring hengst, als hij dan wordt goedgekeurd verkoopt ze hem als dekhengst en anders wordt hij gecastreerd en kan hij super door als sportpony Haha!:D (ik hoop dat dat door gaat Haha!:D)