't gaat zo slecht met dr.... *snik*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

't gaat zo slecht met dr.... *snik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 20:45

Verdrietig het gaat echt zo slecht met Meike....
ze moet over ong, 2 weken bevallen.
ze is nog niet zo lang geleden hoefbevangen geweest, en volgens de eigenaar is het over......
maar ze kan amper lopen als ik dr uit de wei haal komt ze stapje voor stapje mee...... ik haal dr al niet meer uit de wei want dan moet ze over een hard stukje en daar kan ze al helemaal geen stap meer zetten.
dus in de wei poetsen enz, en dr hoeven uitkrabben is ook een ramp, ze kan amper op 1 voorbeen blijven staan, dus dan tilt ze hem even op en ineens zakt ze zo door de ander heen Huilen Huilen
en de eigenaar luisterd maar niet naar me dat het niet goed gaat... echt zo'n sukkel!! er kwam wel laats een vrouw (de vrouw van een man die dan helpt in de tuin enzo) en die zag het ook en die zou het zeggen tegen die eigenaar, kijken of hij dan wel luistert...

ze staat ook nog eens de hele dag in die zon, zonder schaduw en als ik daar aankom is ze zeiknat van het zweet....
ik heb zo medelijde met dr... en ik kan ook niks meer met dr doen nu... ik poets dr alleen nog elke dag, en nog een tijdje lekker knuffelen, aaien en krabben, je ziet dr echt genieten daarvan Lovers

ik hoop echt dat het snel beter gaat.... Scheve mond

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:48

Tja vervelend he, eignaren die niet luisteren! Ken er ook een...
Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!!!!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:35

jeetje wat vervelend sterkte!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:39

Bel een dierenarts! Anders loopt het verkeerd af (zie ander topic : merrie en veulen dood)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 21:40

ja en dan? ik kan dat never nooit betalen en als de eigenaar erachter komt ben ik de l*l

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:42

En als zowel merrie als veulen dood gaan? Want zoals het nu gaat ziet dat er wel naar uit.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:44

Dus jij kijkt lijdzaam toe als dat paard door zwangerschapsvergiftiging komt te overlijden?
Al moet je de kosten zelf dragen, en al riskeer je ruzie met de eigenaar, je laat dat paard toch niet zo lijden?
Straks is het veulen er, en heeft het nog geen moeder...als de moeder het zo al red...

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:44

Kun je niet (anoniem) de Dierenbescherming bellen ? Ze zijn echt voorzichtig met je gegevens, daar hoef je niet bang voor te zijn!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:46

Denk aan het paard en haar veulen, niets zeggen=doodgaan, wel zeggen=misschien ruzie (maar ik kan het me niet voorstellen, paarden zijn te duur om zomaar dood te laten gaan).

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 21:46

ik heb een tijdje gelede ook al de DB gebeld.. ze waren gaan kijken en vonden alles goed aangezien ze onderdak heeft en water en eten en er verder wel goed verzorgd uit ziet dus ik denk niet dat ze er veel aan zulle doen.... ik wacht het heel even af of dat vrouwtje wat kan helpen

er k

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:48

grrrrrrrrrrrrrrrrr bah, wat zijn er ook van die *piep*mensen op de wereld! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met haar!!! Sterkte!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 21:59

ik snap dat jullie zeggen da tik de dierenarts moet bellen, maar zometeen ben ik dr kwijt omdat ik dr niet meer mag verzorgen, daar moet ik echt niet aan denken.... en oke als ze nu overlijd met de bevalling is het ook vreselijk maarik ga liever eerst wat anders bedenken om die man zelf over te halen dan dat ik dr zometeen kwijt ben, en dr nniet meer mag verzorgen, en ook nog eens geen geld heb voor de dierenarts

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:01

Ik zou heel snel een dierenarts erbij halen, ruzie of geen ruzie!! Bij ons kwam elke dag de dierenarts en nog is het fout gegaan..

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:01

vervelend zulke eigenaren!
je doet iig beetje je best maar ik zou idd ook de dierenarts bellen!
ik denk dat het echt wel tot de eigenaar doordringt als zelfs de DA verteld dat het zo niet verder kan!
hoop ik teminsste..succes!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:03

Beestje dood laten gaan omdat je haar toch niet meer zou mogen verzorgen (wat ik echt niet geloof) of haar een leven gunnen en dan niet meer verzorgen???
Ik vind dat je een beetje raar bezig bent: houd je van die pony of niet? Als je geen dierenarts belt komt ze niet eens meer aan de bevalling toe. Bel de dierenbescherming dan maar, want je doet het voorkomen alsof die man de pony verwaarloost.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:17

Iedereen roept maar dat Annuh een dierenarts moet bellen maar ze zegt zelf al dat ze daar geen geld voor heeft, hoe kan ze dan een dierenarts laten komen?
Die komt echt niet voor nix.
Als ze niet van die pony hield zou ze zich ook geen zorgen maken dus het is onzin als je zegt dat ze niet van die pony houdt.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:40

Ik zou er wat aan doen, met risico dat je de pony dan niet meer mag verzorgen, echt waar. Ik kan er niet tegen hè als mensen zo slecht voor hun beesten zorgen Boos!

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:41

Hoefbevangenheid kan komen door overbelasting maar OOK door een ontsteking in de baarmoeder! Wanneer dit het geval is, is de kans groot dat het veulen het niet gaat redden, zo ook voor de moeder. In de paarden-enceclopedie (kopje 'ziekten of gebreken aan de hoef') staat:
"Roep zo snel mogelijk de hulp in van de dierenarts, bij deze symptonen (en die heeft ze). Als het genezingsproces niet snel op gang komt, zal de aandoening chronisch zijn. En ivm zwangerschap en eventuele ontsteking kan het nog veel erger aflopen". Misschien moet je dit maar uitprinten en bij die eigenaar onder zn neus duwen! En namens mij en vele Bokkers: Het is een dier meneer, een dier met veel pijn, geen gebruiksvoorwerp, laat alsjeblieft een dierenarts komen!
Ik hoop dat het helpt, succes meid!
Judith

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:51

gabyfedde schreef:
Beestje dood laten gaan omdat je haar toch niet meer zou mogen verzorgen (wat ik echt niet geloof) of haar een leven gunnen en dan niet meer verzorgen???
Ik vind dat je een beetje raar bezig bent: houd je van die pony of niet? Als je geen dierenarts belt komt ze niet eens meer aan de bevalling toe. Bel de dierenbescherming dan maar, want je doet het voorkomen alsof die man de pony verwaarloost.

Ze maakt duidelijk dat ze t geld niet heeft! Ook geloof dat ze het er heus wel voor over heeft, maar als je t niet hebt, dan heb je t niet!
Hoe banketstaaf het ook is!

Verder, stel ze mag ze niet meer verzorgen, dan hebben de pony's helemaal niemand meer en zijn ze nog verder van huis.

Beetje rare reactie dus Scheve mond

Annuh, heel veel sterkte verder!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:08

Gaby heeft het over de dierenbescherming en dat koste echt niks hoor. Dat wil ze niet omdat ze die pony niet mag verzorgen dan, maar dat is toch geen argument? Ik snap wel dat dat naar is, maar als ze dood gaat omdat niemand er iets aan doet is het veel erger.

Maak ook foto's dan heb je later bewijsmateriaal, en bel anders de politie, die kunnen ook actie ondernemen, maar doe in elk geval wat. Arm dier.....

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 07:26

Ik weet in welk dilemma je zit. Je kan de dierenbescherming of Da wel bellen, maar bent bang om je paardje te verliezen... Maar neem van mij aan, het is veel vreselijker dat ze dood gaat, of vreselijk veel pijn lijdt dan dat jij ruzie krijgt met de baas!!!! Achteraf zal je spijt krijgen, dat heb ik namelijk ook... Echt je moet het gewoon DOEN. Anders loop je met een mega schuld gevoel straks. Jij KAN iets doen en dat moet je dan ook gewoon doen. Het is voor het bestwil van het beestje!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 07:27

En wat ik al eerder tegen je zei. Bel de DA eens op voor advies. Mischien kan hij je over de telefoon wat vertellen. Advies vrgaen kost geen geld!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:06

Cassidy schreef:
Dus jij kijkt lijdzaam toe als dat paard door zwangerschapsvergiftiging komt te overlijden?
Al moet je de kosten zelf dragen, en al riskeer je ruzie met de eigenaar, je laat dat paard toch niet zo lijden?
Straks is het veulen er, en heeft het nog geen moeder...als de moeder het zo al red...


hallo he, zoals je kunt lezen is het haar pony niet!!!! en heeft ze er geen geld voor!!!

annuh heel veel sterkte ermee en misschien kun je idd belen voor advies en anders maar hopen dat die vrouw je kan helpen!!!!

[/quote]

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:42

Ik vind inderdaad dat sommigen hier erg hard oordelen over Annuh. Dit is een hele grote verantwoording voor een meisje van 16, en zelfs voor een ouder iemand, aangezien het paard niet van haar is en zij er geen enkele zeggenschap over heeft.

Het is erg makkelijk te adviseren er een dierenarts bij te halen, maar dat is erg duur en als ze het geld niet heeft dan heeft ze het niet. Hoe akelig het ook is om het dier zo te zien lijden, het is niet haar verantwoordelijkheid. Ik vind dat ze nu al goed haar best doet om een oplissing te vinden en de merrie een beetje te verlichten.

Het lijkt me wel een goed idee om de dierenarts te bellen om advies.

Sterkte meid! Ach gut

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:25

ik vind het heel vervelend voor jou en je pony, vreselijk dat de eigenaar er niks aan doet. Boos!

maar probeer echt er iets aan te doen, je hebt geen geld voor de dierenarts dat is vervelend maar probeer echt de eigenaar over te halen.
al hou je je verzorg pony als je niks zegt maar hiermee kan je haar ook op een veel vervelendere manier verliezen en haar veulen ook.

zoals andere ook al zeiden duw een exemplaar van de symptomen en gevolgen van de ziekte onder zijn neus en hopenlijk onder neemt hij dan actie.

ik hoop dat het goed komt