arrogante manege...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:46

omdat ze elkaar kennen, op dezelfde manege rijden (geloof ik) en er blijkbaar samen waren misschien...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:13

neeeeeeeeeee niet Belgisch, hoogstens Vlaams :|

en in dit geval dus dialect: verleden tijd van klagen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:46

T@nj@"]
[quote="sonjabelgium schreef:
;) Mja, in België (west vlaanderen) is dit inderdaad anders. Hier is het vrij gewoon om de stallen te gaan bekijken in een manege. Als er reactie komt van de manegehouder is het meestal omdat het niet echt goed zit. Verder zou ik persoonlijk niet willen rijden op een manege waar de paarden niet netjes staan. En er is nu éénmaal slechts één manier om dit te weten .... KIJKEN . Voor ik nu commentaar krijg, ik ken Zitake en Tomm niet, niet persoonlijk en ook niet via een chat of zo ... de dingen zijn gewoon zo hier.


Dus in West Vlaanderen is het zo dat ik als wildvreemde langs een manege rijdt, denk: he leuk een manege, even naar binnen....en ik kan gewoon de stallen af gaan struinen daar? Linke soep dan daar hoor.
[/quote]

Yep, idd, dat kan je gewoon perfect. En ik woon in Vlaams-Brabant, dus dat "fenomeen" beperkt zich niet tot West-Vlaanderen alleen. Ik heb maar met één "manege" een andere ervaring, maar dat was dan weer meer een beetje een grote privéstal, waar ook les werd gegeven op de paarden daar. Beetje louche geval (waarschijnlijk daardoor dat je er niet zomaar kon rondsnuffelen), was ook zo klein dat je er als vreemde meteen opviel.

Maar da's dus ook de reden waarom ik echt NOOIT mijn pony op een manege zal stallen, gewoon iedereen kan aan je paard zitten en voeren enz en niemand die het in de gaten houdt of er controle kan over uitoefenen.

Ik heb wel vroeger tijdens ponykampen mijn pony voor een weekje op de manege gehad, met een groot bord op haar deur dat ze niet gevoerd mocht worden. Kreeg ik dus reacties van: "oh da's zielig, gij geeft uw paard geen eten" en ze probeerden nog meer om haar stiekem vers( )brood enz te geven , dus later zette ik er onder "krijgt eigen voer". Daaronder stond "verboden in de stal te komen" En dan nog hing ik buiten de activiteiten zoveel mogelijk rond bij haar stal en probeerde ik tot zo laat mogelijk te blijven ('s ochtends was ik er al vanaf 7 uur ofzo) om haar in het oog te houden, want ook bij ons op de manege kan iedereen (vreemde of klant) overal (manegepaarden/pensionpaarden) aan Frusty
En desondanks zaten ze daar dus vrolijk aan (eigenlijk jammer dat ze vreemden alleen de stal uittrapt als ze aan het eten is Extreme duivel )
Maar echt zo in de stijl van: 's avonds zijn er nog gewone lessen, kind komt op de les, moeder en vader zijn er bij met jonger broertje of zusje, eentje blijft kijken naar de les en de andere gaat met die kleine koter bij alle paarden langs (echt in de boxen enzo) en ik heb er dus ooit eentje doodleuk horen zeggen: "oooh kijk eens, er is een nieuw paardje! wilt ge der ne keer opzitten?" en toen ik om de hoek keek, stond hij dus al naast haar in de stal eh Boos!
(en dat bord op haar stal kon niet meer groter of het paste niet op de deur, koeien van letters dus Nerd )

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:24

Nah Sonja, toen ik die kampen daar op de manege deed, was het toch elke dag weer een gesleur met zadel, hoofdstel, poetskist, dekens, emmers (van het eten), halster, etc etc, gewoon omdat ik wist dat als ik er iets achterliet, het waarschijnlijk de volgende morgen wel al verdwenen zou zijn
Het enige wat achterbleef was mijn pony, haar wateremmer (ze kent het systeem van zo'n automatische drinkbak niet) en eventueel haar vliegendeken (dat ze dan aan had). En ware het niet dat ze uit haar stal moest kunnen gehaald worden in geval van brand, dan had ik nog een slot om haar deur gedaan ook.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, DogWords, Lanoca, maitestar23, Mark0919, Mette en 44 bezoekers