arrogante manege...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

arrogante manege...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 23:58

Hallo,

Er was een jumping op een manege bij mij in de buurt en ik was wat fotos aan het nemen van een paard die daar in een stal stond.
Na 5 minuten kwam iemand naar me toe en vroeg me waarom ik eigenlijk fotos nam op de manege, ik zei dat dit dus voor mijn website was.
Men verstond dit dus niet dat ik graag paarden zag en fotos nam voor men website (mischien weet men niet wat een website is )
Ik werd gezegd dat ik beter zou opletten met het nemen van fotos.... m.a.w. dat ik dus geen fotos mocht nemen.
Men bekeek me ook alsof ik een stukje stront was... ben dan maar direct door gegaan.
Ze hebben zelfs nog het lef om de naam van manege te beginnen met het woord GOED
Frusty


Groetjes
Laatst bijgewerkt door Tomm op 02-06-03 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 00:00

Eerlijk gezegd zou ik er ook niet blij mee zijn als een wildvreemde foto's van mijn paard liep te maken. En zeker niet als ze ook nog op een website gezet worden. Je hoort zoveel rare dingen tegenwoordig.

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 00:04

Dan open je ook geen manege vind ik.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 01:54

Het was natuurlijk wat beleefder geweest als je er toestemming voor had gevraagd, dat spreekt voor zich lijkt mij!
Ook ik zou er niet blij mee zijn maar ja, ik heb dan ook geen manege, maar volgens jouw moet je dat soort dingen dan maar goed vinden als je een manege hebt? anders ben je arrogant? Dat vind ik nogal een arrogante opmerking.
Je zegt zelf dat je de foto's op internet wil gaan zetten, niet iedereen is daar van gediend, zeker niet als er geen toestemming voor is gevraagd......
Volgende keer misschien eerst even vragen? Ook manege paarden zijn geen publiekelijk bezit

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:03

Sorry, Tomm, maar ook ik kan je Boos! verontwaardiging over de manege niet delen.
Redenen zijn reeds genoemd.
En ik hoop dat jij die nu ook beter begrijpt?

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:25

Tja,
Ik vind dat foto's maken op een manege wel moet kunnen. Ik heb ook heel veel foto's gemaakt op de manege's waar ik reed. Ook met wedstrijden op een vreemde manege vind ik foto's maken niet raar. Maar als ze je niet kennen twijfelden ze misschien aan je goede bedoelingen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:58

Op de manege waar je rijdt is het anders, daar kennen ze je, je rijdt ook op die paarden enz. Moet je eens voorstellen dat iedereen zomaar foto's van jouw paarden gaat maken om die op internet te palatsen.
Ookal zijn het manegepaarden, ze zijn nog steeds van die eigenaar. Ik zou ook niet willen, als manegeeigenaar, dat zomaar iedereen foto's van de paarden gaat maken voor op de website.
Dat je van de wedstrijd foto's maakt, oké, maar waarom zou je in hemelsnaam de stal ingaan om zomaar wat foto's van paarden te maken? Dat snap ik echt niet...

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:24

Ik weet heelgoed hoe het er aan toe gaat hoor ginder in die manege. De eigenaar weet van de site en vind het zogezegd niet erg. En ik ken dat paard en ik had dat gevraagd. het was het paard waar ik vroeger mee reed. Maar zo doen ze daar nu eenmaal. Het waren gewoon twee van die stomme mensen die daar enkel maar reden, niet eens de eigenaars ofzo hoor. dus mss dat jullie dat wel verkeerd begrepen hebben. En trouwens willen ze echt niemand in de stallen moeten ze maar een bordje hangen met verboden toegang ofzo dat doen de meeste manege wel als ze het echt niet willen of als het om veiligheidsredenen is. maar als die hele bende van die manege op wedstrijd is bij een andere manege lopen ze evenveel door de stallen. dus volgens mij zitten zij dan even verkeerd.
Maar idd wie wil dat er fotos van zn stallen word gemaakt als de paarden ipv van op stro in hun eigen stront staan hé. Dus niet te snel verkeerde conclusies trekken.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:36

zitake schreef:
Ik weet heelgoed hoe het er aan toe gaat hoor ginder in die manege. De eigenaar weet van de site en vind het zogezegd niet erg. En ik ken dat paard en ik had dat gevraagd. het was het paard waar ik vroeger mee reed. Maar zo doen ze daar nu eenmaal. Het waren gewoon twee van die stomme mensen die daar enkel maar reden, niet eens de eigenaars ofzo hoor. dus mss dat jullie dat wel verkeerd begrepen hebben. En trouwens willen ze echt niemand in de stallen moeten ze maar een bordje hangen met verboden toegang ofzo dat doen de meeste manege wel als ze het echt niet willen of als het om veiligheidsredenen is. maar als die hele bende van die manege op wedstrijd is bij een andere manege lopen ze evenveel door de stallen. dus volgens mij zitten zij dan even verkeerd.
Maar idd wie wil dat er fotos van zn stallen word gemaakt als de paarden ipv van op stro in hun eigen stront staan hé. Dus niet te snel verkeerde conclusies trekken.


Waarom reageer jij nu ineens terwijl Tomm dit opend? beetje vreemd?
Maar goed, iig kan ik die manege ook best begrijpen..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:45

ook ik zou het helemaal niks vinden. Er worden ook vaak foto's van mij en Polly gemaakt omdat ze zo leuk klein is, als mensen vragen of ze een foto mogen maken vind ik dat prima en zet ik haar wel even mooi neer, maar vorig jaar was ik aan het fietsen langs een provinciale weg en dan gaat er ineens een malloot toeteren omdat ie foto's wil maken, dan ga ik zo goed mogelijk voor haar staan.
Ik snel de reactie van de manege dus ook wel, je had misschien beter toestemming kunnen vragen.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:46

omdat ze elkaar kennen, op dezelfde manege rijden (geloof ik) en er blijkbaar samen waren misschien...

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:09

wel ik reageer omdat ik weet hoe het in elkaar zit en jullie het verkeerd begrijpen. het waren dus niet de eigenaren die kloegen ofzo maar twee die daar reden. En toevallig ken ik die manege heel goed en de eigenaar ook, want ik heb er een tijd gereden. sorry voor mijn reactie dus Verward

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:11

zitake"]
Het waren gewoon twee van die stomme mensen die daar enkel maar reden, niet eens de eigenaars ofzo hoor. dus mss dat jullie dat wel verkeerd begrepen hebben.
[/quote]

Waarom valt Tomm de manege zelf dan aan? Lijkt mij toch niet erg eerlijk als het slechts gaat om mensen die daar "alleen maar rijden"

[quote="Tomm"]
ze hebben zelfs nog het lef om de naam van manege te beginnen met het woord GOED
Frusty
[/quote]

Hier valt Tomm toch echt de manege zelf aan en niet van die stomme mensen die daar "alleen maar rijden" overigens is de titel van dit topic toch ook een aanval op de manege zelf?

[quote="zitake"]

Maar idd wie wil dat er fotos van zn stallen word gemaakt als de paarden ipv van op stro in hun eigen stront staan hé. Dus niet te snel verkeerde conclusies trekken.
[/quote]

Ach, nu is het ineens een hetze tegen de manege die niet goed voor de paarden zou zijn, gut, verkeerde conclusie trekken? niet zo moeilijk als er geschreven wordt:

[quote="Tomm schreef:
Men verstond dit dus niet dat ik graag paarden zag en fotos nam voor men website (mischien weet men niet wat een website is )


Hieruit laat Tomm blijken dat het foto's waren puur voor liefhebberij en niet om te laten zien dat de paarden in hun eigen stront staan i.p.v. op stro.

Vreemd verhaal hoor, misschien moeten jullie de verhalen eens naast elkaar gaan leggen en er dan 1 verhaal van maken? Is het voor ons wat beter te volgen en trekken wij misschien niet de verkeerde conclusie Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:22

zitake schreef:
Ik weet heelgoed hoe het er aan toe gaat hoor ginder in die manege. De eigenaar weet van de site en vind het zogezegd niet erg. En ik ken dat paard en ik had dat gevraagd. het was het paard waar ik vroeger mee reed. Maar zo doen ze daar nu eenmaal. Het waren gewoon twee van die stomme mensen die daar enkel maar reden, niet eens de eigenaars ofzo hoor. dus mss dat jullie dat wel verkeerd begrepen hebben. En trouwens willen ze echt niemand in de stallen moeten ze maar een bordje hangen met verboden toegang ofzo dat doen de meeste manege wel als ze het echt niet willen of als het om veiligheidsredenen is. maar als die hele bende van die manege op wedstrijd is bij een andere manege lopen ze evenveel door de stallen. dus volgens mij zitten zij dan even verkeerd.
Maar idd wie wil dat er fotos van zn stallen word gemaakt als de paarden ipv van op stro in hun eigen stront staan hé. Dus niet te snel verkeerde conclusies trekken.


Verward Sja, dan lijkt me toch dat je ons zelf op het verkeerde been gezet hebt door de MANEGE (= eigenaren) arrogant te noemen.
Dat die twee klanten jou aanspreken vind ik ook nog niet zo verkeerd (om door meerdere genoemde redenen van o.a. veiligheid) en ik begrijp niet waarom je die mensen niet normaal uitgelegd hebt dat je toestemming had.
En dan nu ineens weer zo'n extra verhaal over paarden die in vieze boxen staan.
Wat is het volgende (z**k)konijn dat je uit je hoed tovert?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:26

Ojee, ik ontdek opeens dat ik op Tomm dacht te reageren, maar nou is het weer iemand anders? Niet goed opgelet; sorry!
Maarre.... zijn jullie van de anti-club ofzo?
Wat heb je dan eigenlijk op die manege te zoeken?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:25

ok ik zeg niets meer hoor. precies analyseren van alles wat hier gezegd wordt. dit klopt dat niet en wat met dat...
En nee geen anticlub
en mss moet je eens beter lezen er stond dat er jumping was op die manege.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:14

zitake schreef:
en mss moet je eens beter lezen er stond dat er jumping was op die manege.


Party!! Verward In de stallen? Haha! *LOL*

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:19

nou en dan. het is toch niet zo erg om even door de stallen te lopen. sommige mensen zoeken toch echt achter alles een probleem. trouwens vind ik het echt wel zielig hoor.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:27

Begrijpelijk hoor! Ik zou ook niet graag een paard van mijzelf zomaar op internet tegenkomen, zonder dat ik er wat van af weet. Zomaar door de stallen lopen vind ik ook niet horen hoor, en foto's nemen al helemaal niet!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:57

Het is toevallig niet een manege van St-Eloois Winkel? Ik weet de naam niet, maar daar is ook zo'n manege waar de paarden reuzegroot lijken ... tot je IN de stal kijkt ... Blijken ze op een berg gore troep te staan die al maanden om de mesthoop zou moeten liggen.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:36

nee maar heel vergelijkbaar. en ik vind het jammer dat sommigen hier zo doen. net of ik hier leugens zit te vertellen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:08

dr_jacksel schreef:
Op de manege waar je rijdt is het anders, daar kennen ze je, je rijdt ook op die paarden enz. Moet je eens voorstellen dat iedereen zomaar foto's van jouw paarden gaat maken om die op internet te palatsen.
Ookal zijn het manegepaarden, ze zijn nog steeds van die eigenaar. Ik zou ook niet willen, als manegeeigenaar, dat zomaar iedereen foto's van de paarden gaat maken voor op de website.
Dat je van de wedstrijd foto's maakt, oké, maar waarom zou je in hemelsnaam de stal ingaan om zomaar wat foto's van paarden te maken? Dat snap ik echt niet...
Helemaal mee eens, niets aan toe te voegen!

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:15

Sorry, maar ik zou dat ook niet leuk vinden.

Ik heb het zelf ook weleens gehad.

Ik kwam op een haflingersite en daar zag ik ineens mijn pony staan. ik snapte er niks van, dus ik had die eigenaar van die site gemaild en vroeg hoe ze aan die foto kwam. Had ze hem zien staan zei ze en een foto gemaakt. Ze vroeg wel of ze hem eraf moest halen. Dus ik zei: Ja is goed het maakt verder niet uit ofzo.
Een weekje later had mijn tante (denk dat ik de penny graag lees) een penny voor mij meegenomen en daar stond een foto in van MIJN pony. Stond er zo'n onderschrift onder van: dit is mijn hele leuke verzorghaflinger enz.
Dat vond ik dus echt niet leuk! Boos!

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 18:54

Moeten ze een bordje hangen dat er niet in de stallen mag gekeken worden en niet de deuren helemaal open zetten terwijl er daar wedstrijd is en dus volk is.
Ik heb al zovele fotos gemaakt nog nooit heeft men er iets over gezegd, men vind het zelfs leuk en vraagt me wat het adres is waar ze de fotos kunnen zien.
Ok mischien had ik beter gevraagd of ik een foto mocht nemen, maar langs de ene kant als ik dat altijd moet vragen aan iedereen dan moet ik er niet veel meer nemen hoor, ben ik meer bezig met het vragen.
Ik was vooral boos door de manier waarop ik aangesproken werd...., terwijl ik enkel maar goede bedoelingen had.

Haflingerfan: jouw kan ik wel begrijpen hoor, als jij zeker weet dat dat jouw haflinger was, dan kan je daar wel iets aandoen hé en om rechtzetting vragen,.....

Ik neem ook fotos hoor tijdens een autorally en van het wagenpark,..... zegt ook niemand iets hoor.
Moeten ze fototoestellen en videocameras verbieden hé en enkel voor thuisgebruik legaal maken. Of de manege moet een bord hangen, hier geen fototoestellen of dergelijke toegestaan.

De manege zal dan best ook hun eigen website sluiten hoor, als er niks op internet mag.

Nu ja.... spijtig dat ik hier de arrogante zak ben Boos! Boos! , wou dat jullie erbij waren.... mischien dat je anders zou reageren.

Greets.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:11

Yentl"]
[quote="dr_jacksel schreef:
Op de manege waar je rijdt is het anders, daar kennen ze je, je rijdt ook op die paarden enz. Moet je eens voorstellen dat iedereen zomaar foto's van jouw paarden gaat maken om die op internet te palatsen.
Ookal zijn het manegepaarden, ze zijn nog steeds van die eigenaar. Ik zou ook niet willen, als manegeeigenaar, dat zomaar iedereen foto's van de paarden gaat maken voor op de website.
Dat je van de wedstrijd foto's maakt, oké, maar waarom zou je in hemelsnaam de stal ingaan om zomaar wat foto's van paarden te maken? Dat snap ik echt niet...
Helemaal mee eens, niets aan toe te voegen!
[/quote]



en tomm ik vind je echt geen arrogante zak maar we mogen toch wel onze mening uiten, tenslotte leven we in een democratisch land Misselijk