Het leerproces van Treasure

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Het leerproces van Treasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 16:05

Treasure staat nog bij de verkoper. Dit omdat ik haar niet in 1 keer kon betalen. Dus de helft was betaald en de andere helft zou aan het eind van de maand juni komen! MAAR... ik ga haar dinsdag afbetalen en dan gaat ze mee naar de wei in Delft!
YES!!!!! Lovers
Dat scheelt me een eind rijden naar haar en op die manier kunnen we meer met elkaar gaan doen!

Vanmiddag heb ik een topmiddag met haar gehad. Ze stonden achterin het weiland, ik ben daarheen gelopen, halster omgedaan en we zijn naar voren gelopen. Halverwege het weiland hield de rest van de kudde het voor gezien, maar wij gingen bijna helemaal naar voren. Ik heb haar daar overal aangeraakt, neus, oren, mond, nek, manenkam, voorbenen, rug, buik, kont, achterbenen en jawel... zelfs de binnenkant van de achterbenen. Alles was goed... en dat voor een merrie. Ze was echt geweldig lief. We hebben ook nog geoefend met stapjes achterwaarts. Ook dat snapt ze en doet ze op een vrij lichte aanwijzing.

Toen ben ik lekker in het weiland in het zonnetje gaan liggen. Ze bleef gras om me heen eten, af en toe speels met mijn staart spelend, in mijn schoenen bijtend etc. etc.

Toen ik weer opstond ben ik verder gegaan met aanraken. Nog steeds nergens problemen mee. Dus ik ben een stapje verder gegaan. Ik ging proberen haar achterbenen op te pakken. Eerst de voorbenen zodat ze wist wat ik bedoelde. Dat ging zonder problemen. Toen de achterbenen! Jawel, in 1 keer gaf ze mee. Moest hem niet te lang vasthouden. Dus 2 x achter elkaar. Daarna de andere kant. Ook dat ging goed. Nog een keer de linkerkant. 1 keer en dan wat langer. En dat nog een keer met rechts herhalen. Ze was echt geweldig. Ik was zo ontzettend blij!

Daarna ben ik naar voren gelopen. Halster in mijn hand, ik ging weer weg, liep de lieverd netjes achter me aan. Als ik stop, dan stopt zij ook! Loop ik, dan loopt ze netjes mee. Vooraan in het weiland gaf ik haar nog een kus en een knuffel en daarna keerde ze zich om en ging in volle vaart naar de kudde.

Ik heb het gevoel dat ze aandacht heerlijk vindt en dat ze graag meewerkt. Ik hoop maar dat dit het begin is van een hele goede band!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:35

Ik vind het echt reuze voor je, Kleintje!!! Het klinkt alsof ze een vriendinnetje zoekt..... Ik hoop dat je veel plezier met haar krijgt....
Spannend dinsdag!!!!!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:46

Ik denk dat jij met deze pony een hele goede band zult krijgen. En wat leuk dat je haar nu eerder kan afbetalen. Veel plezier met haar.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:57

Wat een heerlijk enthousiast verslag Haha!
Ze klinkt idd erg leuk zeg, ik ben benieuwd hoe dat straks verder gaat met inrijden ed .
Je hebt iig al plezier genoeg met haar Cool

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:19

Wat ongelovelijk fijn zeg! Klinkt als een heerlijk paard waar je vast veel plezier van zult krijgen!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 10:12

Hahaha... als ik nu zo mijn verhaal teruglees ben ik echt een pennymeisje!
Gisteren was ik nog maar net thuis en heb ik gelijk dit verhaal getypt! Ik was zo intens gelukkig.

Ik ben zo blij met mijn keuze voor haar. Een mooi paard wat goed kan lopen lijkt het einde te zijn, maar ik wil een paard wat ook nog eens lief is en mensgericht. En dat heb ik gewoon gevonden. Want rijden vind ik niet het belangrijkste van paarden. Zonder rijden kan ik enorm lang, maar zonder de aanwezigheid van een lief paard niet.
En gelukkig heb ik een kroel gevonden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48396
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:40

hey wat goed man!! Waar in Delft ga je met haar staan?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 11:49

SmithsGirl schreef:
hey wat goed man!! Waar in Delft ga je met haar staan?

Bij de Neville stables. Waar mijn vroegere verzorgpaardje Gracy ook staat en waar het paard van Poohbeer ook staat.
Dat is de stal van Irma, die bij jullie op stal ook weleens les komt geven.

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:09

klinkt allemaal erg leuk en gelukkig
houden zo!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 20:00

Vandaag weer naar mijn meisje gegaan. Ik had mijn rugzak bij me. Hierin zat haar halster, wat snoepjes en plakjes wortel en een boek. Ik had het plan om lekker in het zonnetje in het weiland te lezen. Lekker dichtbij mijn paardje en gewoon maar zien wat ze zou doen.

In het land aangekomen kwam ze al een stukje op me af *smelt*. Even lekker kroelen, even haar lichaam aftasten, richting haar achterbenen en zo weer de voetjes oppakken. Alles mocht. Daarna kwam ik erachter dat ze het aan de rechterkant wel erg lekker vind als ik bij haar nek kriebel. Haar onderlipje gaat helemaal hangen en haar bovenlip zie je heel de tijd bewegen. Dan dat spiertje weer, dan weer naar links trekken, dan half flemen... heerlijk.

Toen onder haar manen door. Het was zo ontzettend warm, ze was helemaal aan eht zweten onder haar manen. Dus even de manen opzij en aan de rechterkant iets boven haar schoft bij de manenkam kriebelen. Hoofdje ging omhoog, hals helemaal uitrekken, kopje schuin, oogjes half dicht... mmm, dat is wel erg lekker. Op een gegeven moment draaide ze haar hoofdje om naar mij om me terug te kriebelen. Erg lief, maar ze heeft niet door dat ze het wat hardhandig doet Knipoog

Goed, ik ging zitten om te lezen. Dat was erg boeiend. Vooral die rugtas voor me. Die probeerde ze te pikken, open te krijgen en van alles mee te doen. De snoepjes en al het andere lekkers was niet boeiend, zolang de tas maar ondersteboven ging en alles eruit viel! Echt rustig gelezen heb ik niet, maar het was zo geweldig dat ze steeds weer gras ging eten en terug kwam om te kijken wat ik deed.

Als laatste nog dat ze weer als een hondje achter me aanliep. Zonder halster. Als ik een rondje liep, dan liep zij achter me aan. Liep ik verder het land in, dan kwam ze achter me aan. Ze was echt weer geweldig!!!! Morgen zie ik haar niet, maar dinsdag mag ze de trailer in, op weg naar de stal en het land in Delft!