Ongelooflijk, dat ze zo slecht leren rijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:12

Sjuimpje schreef:
Nou boemel,
daar heb ik toevallig van de week nog met iemand over gesproken.
Ik ken namelijk zat WEL-manegepaarden waar je dat ook niet op hoeft te flikken en helaas ook zat eigen paarden die nog een voorbeeld aan een gemiddeld manegepaard kunnen nemen.


Idd, wij hebben er zelf eentje die helemaal uit zijn dak gaat als hij in zijn bek getrokken wordt of geschopt word. Geweldig leerpaardje Haha!

En wat die kinderlesjes betreft, ik geef ze zelf. Je kunt ze echt niet meteen de eerste les de preciese hulpen laten doen. De manegeponietjes bij ons zijn al zo afgestompt dat ze echt niet op kuitdruk reageren, en een ophouding in de teugels voelen ze al niet eens door die taaie mondhoeken.
En sommige beginnende kinderen zijn zo gigantisch klein dat ze niet eens onder de zweetbladen uitkomen, hoe moeten ze dan volgens jou aandrijven? Ze zullen toch echt een schopje moeten geven om de pony in z`n vooruit te krijgen.
Trekken leer ik ze wel gelijk af, het begin is, rechtsaf is teugel iets naar rechts, linksaf is linkerteugel naar links en dan komt er duidelijk achteraan NIET TREKKEN, want dat doet heel erg zeer bij je pony.


De zweep is bij sommige manegepony`s dermate nodig dat als ze hem niet gebruiken de pony de hele les op het midden stilstaat. Zo erg vinden zij een klap met de zweep niet, anders hadden ze wel gewoon normaal op been en teugel gereageerd. Vertel maar eens wat ze moeten doen als de pony naar het midden trekt, rechtsaf gaat terwijl hij links moet, stil gaat staan en niet vooruit wil op been?

Het zijn bijna allemaal ponies van 15 jaar en ouder die al bijna hun hele leven hun rondjes lopen. Enkele zijn wat jonger en die zijn ook nog niet zo afgestompt. Ze zijn echt niet zo op hulpen gericht als een gemiddeld privepaard. Af en toe stap ik er zelf nog weleens op... my god stalen bekken en betonnen buiken

28-09-2007
Nothing compares too you...



XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:10

Jeetje zeg, bij ons gaat het wel vele malen anders dan bij jou Ikeje!
Bij ons zijn er 13 pony`s. De kinderen die net rijden krijgen les in een half uur met ongeveer 5 a 7 kinderen. De uurslessen zitten meestal minstens 10 kinderen in. Elke dag is er 2,5 uur les waarvan bijna alle pony`s 2 uur lopen. Op woensdag is er 4,5 uur les waarvan de pony`s ook bijna alles moeten lopen. Op zaterdag is er 6 uur les, waarvan ze ook bijna alles moeten lopen. En op zondag 3 uur...

De pony`s lopen de benen uit de lijf en in de zomervakantie zijn er nog 4 ponykampen waardoor ze de hele dag moeten lopen omdat ze lessen ook nog doorgaan. Zomers gaan de lessen meestal naar buiten, duinritjes en als het kan strandritjes.

De pony`s staan gestald in stands of met zijn 2en in 1 box, er zijn er 4 die een box voor zich alleen hebben. Ze hebben slecht passende zadels die ik passend moet maken met een hoeveelheid dikke dekens.

Best frustrerend, aangezien ik die beesten steeds weer moet laten lopen en op moet zadelen terwijl die ruggetjes hard achteruit gaan...

28-09-2007
Nothing compares too you...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:25

Ik heb niks met hem te maken hoor Gomir, het is meer "haar" waar ik wat mee te maken heb. Lips are sealed
Gelukkig is het nog maar tot na de zomervakantie Knipoog

28-09-2007
Nothing compares too you...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:26

Yaar"]
[quote="cracker schreef:
beter wordt, Je leerd het wel (goed) maar doordat die pony's/paarden dat heel vaak niet kunnen heb je niet de kans het te "proberen" en het gevoel in je vingers/benen te krijgen.


Ben het helemaal met je eens Corel!
De lessen zijn prima, daar ligt het niet aan maar als je wat nieuws leert en de pony's kunnen het niet is dat er jammer omdat je idd de kans niet krijgt om het te proberen.
[/quote]

haha, zijn jullie bang dat ik je op je kop ga geven woensdag? Haha!
Jullie zijn wel lief hoor Knipoog
Het is inderdaad jammer dat ik jullie bepaalde dingen niet kan laten doen omdat de pony`s niet op die hulpen reageren.

28-09-2007
Nothing compares too you...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 06:16

Het mooiste zou zijn om aparte pony`s/paarden voor beginners en aparte voor gevorderde te hebben. Bij ons zitten er wel een aantal goede paarden tussen, maar de pony`s.. dat is vrij dramatisch. Er hebben er wel een aantal in een vorig leven M dressuur gelopen, maar ze zijn nu zo stug dat dat er niet echt meer uit te krijgen is.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ann, GoogleAdsense, MaaikeL8, Poety, quni, Rubio en 24 bezoekers