Ongelooflijk, dat ze zo slecht leren rijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Qerty
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:51

Toen ik zelf begon met paardrijden heb ik zes jaar op een manege gereden. Ik heb het er altijd naar mijn zin gehad, maar ben uiteindelijk toch weggegaan omdat ik het gevoel had dat ik niet zo veel meer leerde.

Nou en dat bleek toen ik prive lessen kreeg. Dat ik en heleboel dingen niet geleerd had bleek niet zo erg te zijn. Dat leer je wel. Maar dingen die je verkeerd geleerd hebt... dat krijg je er zo snel nog niet uit.

Nu jaren later geef ik zelf pony lessen. En ik heb gemerkt dat het wel degelijk anders dan op maneges. Kleinere lessen bijvoorbeeld. Op de stal waar ik lesgeef (prive/pensionstal) zijn de lessen vol als er 5 kinderen inzitten. (dat is minder dan de helft van de groep waar ik in heb leren rijden.) De kinderen krijgen tot dat ze figuren kunnen rijden in draf priveles. Zodat ze goed kunnen sturen voordat ze de les in gaan.
De pony´s reageren erg goed op been, lopen op hun eigen benen en worden niet achterelkaar aan gereden. De pony´s lopen ongeveer 1 uurtje per dag. Ze hebben geregeld afwisseling in de vorm van buitenritjes, de duinen, wedstrijdjes en genoeg dagen vrij.
Kortom de kinderen leren goed rijden op goede pony´s.

Eigenlijk zouden maneges zo ook les moeten geven en met hun pony´s om gaan. Maar ik denk niet dat dit mogelijk is, aangezien maneges winst moeten maken met hun lessen. Daar moeten ze geld mee verdienen. En als je max. 5 kinderen per les hebt, denk ik niet dat je daar van kan leven.

Bij de stal waar ik werk gaat het niet om de winst. De pony´s onderhouden zichzelf als het ware.
Die luxe heeft de eigenaresse van de stal. Maar maneges meestal niet.
Helaas...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 25 bezoekers