Mijdrecht :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Mijdrecht :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 00:58

Mijdrecht was echt koel! Najah, snikheet, maar toch koel! Knipoog

Ik begon de dag echt heel erg fantastisch door me royaal te verslapen (wat me dus echt -nooit- gebeurd). Dus toen maar snel naar stal gereden, alwaar ik Sol vond met zijn vlechtjes nog keurig in zijn manen. Even snel een borstel over hem heen gehaald waarbij ik tot de ontdekking kwam dat hij vanacht lekker op een nat plekje heeft liggen slapen... Wat is het soms toch fijn om zo een simpel bruin paard te hebben Knipoog

Ff snel nog voetjes gewassen, beenbeschermertjes om (voor de eerste keer, interesseerde hem echt absoluut helemaal niks) en hop, de trailer op. Meneer stond er bijna nog sneller op dan ik en stond ongegeneerd uit het hooinet te eten. Super dus.

Richting Mijdrecht... stal makkelijk gevonden... Sootje uitgeladen en even aan de trailer gezet. vikki gevonden, en toen mocht mijn paardje even zolang in iemand zijn box staan. Hij vondt het allemaal wel interessant spannend, maar was echt superzoet... helemaal toen ik zijn hooinet nog even bij hem hing.

Even een paar mensen zien rijden, maar ik ben bang dat mijn aandacht toch erg bij mijn paard lag, aangezien, najah, het allemaal voor ons alletwee nog zo nieuw was.

Maar goed, toen eindelijk maar opgezadeld, wat eigenlijk ook gewoon heel makkelijk ging. En toen er maar snel op... want hij voelde toch wel wat wakker aan. Even ruim de tijd genomen om rond te stappen en al snel tot de conclusie gekomen dat die Shetland hengst HEEEEEEEL erg eng is. Najah, ik besloot om dat hoekje maar te vermijden totdat hij iets meer aan de hulpen was, want meestal zat ik hem er dan gewoon langs.

Hij voelde wel wat kijkerig, en wat wakker... beetje springerig in het begin... maar dat heeft hij eigenlijk best vaak als ik er net op zit. Normaal stap ik altijd wat rondjes aan een lange teugel, maar dat leek me nu niet zo'n goed plan Haha! Dus eigenlijk maar gelijk opgepakt, en dat pakte hij eigenlijk meteen super op. Lekker makkelijk en licht, zonder dat hij zich er continu uit duwde. Even een beetje linksom en rechtsom wakker geschudt, en toen was ik eigenlijk al heel blij met hem...

Uiteindelijk begonnen we "officieel" met Katja erbij... en die pikte echt binnen 5 minuten al mijn ergste fouten eruit. Ahem. Maar ook gelijk een hele nieuwe (voor mij, althans, ik heb hem van mijn instructeur nog nooit gehoord) namelijk dat Solon zijn pasjes echt ponypasjes zijn en dat hij echt zijn passen veel langer moet gaan maken.... Ooooo-kay.

Daar zijn we dus vervolgens druk mee aan het werk gegaan... En ik moet zeggen dat Sootje het best aardig oppakte. Op een gegeven moment was hij echt lekker bij me, lekker aan het knabbelen op het bit en hij voelde gewoon heel gemakkelijk... Echt zo super... Dus tijdje zo doorgereden, paar overgangetjes geoefened... en toen vond ik het eigenlijk wel genoeg... Hij was ook echt van top tot teen helemaal bezweet... dat arme dier...!

Ik moet zeggen dat ik op dat moment echt zo ontzettend trots op mijn ventje was. Eerste keer van huis, in een andere omgeving, met allemaal vreemde dingen, en dan staat hij er toch ook weer met zijn koele kop en zijn 4 hele (nou, bijna dan) jaren oud. Echt super, hoe makkelijk hij het allemaal over zich heen liet komen...

Achteraf lekker afgespoten, waar meneer het dus niet zo mee eens was en prompt mijn leren halster stuk trok... maar goed, het baasje was zo blij met hem dat het eigenlijk niet zoveel kon schelen Knipoog

Even gegraasd en naar Katja met Vlekje gekeken zodat meneer een beetje op kon drogen en alles nog een beetje leuk en interessant voor hem bleef...

Nog even naar de springers gekeken, en toen kwam uiteindelijk mijn taxi-trailer weer voorrijden... dus eind van de dag voor mij Lachen

In ieder geval ben ik echt supertrots op mijn ventje... en hij heeft zijn vakantie echt helemaal verdiend. Morgen mag hij lekker het land op, en dan gaan we in September ofzo hem wel weer eens wakker schudden... Ik weet nu in ieder geval waar ik op moet letten Knipoog

Al met al heb ik echt een superdagje gehad met mijn ventje, en natuurlijk alle bokkers Haha! Dit was echt het ideale evenement voor mijn paard voor "de eerste keer". Alles lekker los en makkelijk en nergens ook maar een -moeten- (waar ik dus echt een hekel aan heb).

Dus bij deze vikki hardstikke bedankt voor het organiseren van deze dag, en Katja natuurlijk bedankt voor het lesgeven... en Belker voor de fotos (die nog komen, hoop ik Knipoog )

Ik ben echt helemaal blij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 01:01

Zo hee, dat klinkt als een trotse, blije bokker Haha!.
Groot gelijk hoor, wees maar trots!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 01:42

Het was erg gezellig en zou je niet zeggen dat het zijn eerste keer op vreemd terrein was! Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 08:36

Hij was idd superbraaf Eva, ik had hem nooit voor een 4 jarige aangezien! Hij liep mee als een stoere volwassen vent hoor... wat een fijn paard heb je daar aan... Als er weer iets georganiseerd wordt op stal gaat er wel een pb'tje met de link richting jou (en de andere deelnemers... ) Ik vond het een erg geslaagde dag iig, mooie temperaturen (he had ook niet een week eerder moeten zijn!) de planning verliep redelijk soepel en de paarden deden ook goed hun best allemaal... Brave knollies om met dit weer zo te werken hoor. Iedereen iig hartstikke bedankt voor het komen enne... ik weet jullie nu te vinden de volgende keer dat we het weer tijd vinden voor een leuke dag! Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:12

Hij was idd superbraaf zeg! Je zag idd dat 'ie na een tijdje beter ging sjouwen, super!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:14

Vond het heel knap van je hoe je hem rondstuurde voor de eerste keer op vreemd terrein! Je mag echt trots op hem zijn, en zijn vakantie heeft hij nu echt verdiend.
Was een ontzettend leuke dag, heb echt genoten van al die gezellige bokkers met en zonder paardjes en het heerlijke weer natuurlijk.
Volgende week weer? Haha!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:20

Foto's volgen absoluut, voor geinteresseerden wil ik ze wel op een CD branden.
Was een super dagje. Echt genieten.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 10:20

Als volgende keer (nadat hij van zijn vakantie terug is) iemand ons op kan pikken heb ik er zeker weer zin in... want het was nu een beetje gelazer met de trailer... Of ik moet nu de loterij winnen Knipoog

Het was inderdaad de eerste keer op vreemd terrein onder het zadel... hij is op zich op jonge leeftijd al behoorlijk wat heen en weer gesleurd en ik sta op een erg drukke stal, dus dat scheelt behoorlijk. Meestal stap ik hem eigenlijk in aan een lange losse teugel maar dat leek me nu niet zo een heel goed plan... maar ik moet zeggen dat hij eigenlijk van het begin af aan lekker aanvoelde... en dat is zeker niet altijd zo. Meestal heeft hij even nodig om warm te draaien... maar mischien ligt dat eigenlijk wel aan het baasje... Ik werd nu een beetje gedwongen om "gelijk" hem een beetje op te pakken... en ik denk dat dat daar toch wel mee te maken had... Maarja, die Shetlander heb ik hem eigenlijk niet echt langs gekregen... maar die was natuurlijk ook wel ECHT ontzettend scary Knipoog

Leuk dat jij dat ook zegt Jurga, want Belker zei dat ook al... op zich wel grappig, want ik was al blij geweest als hij gewoon het hele trailer/ander terrein/nieuwe omgeving/publiek proces rustig gedaan had... maar hij liep ook nog super! Ik heb echt wat dingen meegekregen waar ik echt wat aan heb Lachen Galop hebben we maar even vermeden, omdat hij die nog erg moeilijk vindt (ik nog moeilijker trouwens) en dat wou ik eigenlijk niet echt opzoeken... Dat rijden we er na de zomer nog in.

Zo zie je maar weer dat het soms best nuttig is om eens een keertje bij iemand anders te rijden... Die kijken er dan toch weer net even iets anders tegenaan... Gaan we zeker nog eens doen Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:49

Ik word helemaal jaloers nu, wil volgende keer ook meerijden, maar heb geen vervoer Tong uitsteken. Nou ja, wie weet kan ik eens ergens heen hier in de omgeving.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:44

Misschien krijg je Katja zo gek om jullie kant op te komen?