Hij gaat opeens zo hard vooruit.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Hij gaat opeens zo hard vooruit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 16:07

Had vandaag weer les en hij liep zo lekker. Ben echt helemaal trots op mijn baby-paardje.
Ik kocht woody 7 weken geleden en toe was hij alleen zadelmak. En daar was ook alles mee gezegd. Maar wat kan zo'n beest veranderen zeg in 7 weken.
In het begin was ik al blij als ik hem in draf kon houden (Hij was namelijk nog al druk) en op de hoefslag, want hij zwakte van links naar rechts.
Was eigenlijk alleen maar bezig om hem op de volte terug te rijden. Zodra hij de lange zijden (60 meter) zette hij het op een rennen.
Ook de galop was een kriem. Namelijk daarin ontlade hij zijn spanning. De eerste keer aanspringen eindigde altijd in een bokpartij. Waar je blij was als je bleef zitten. Natuurlijk zatten er ook wel nette stukken tussen.
Vorige week was hij nog heel erg vervelend. Ben toen nog afgestapt omdat hij zo debiel liep te doen.
Maar sinds donderdag lijkt er wel een knopje te zijn omgegaan. Hij loopt nu lekker ontspannen door zijn lijf. In een regelmatig tempo.
We komen nu eindelijk aan wat figuren rijden. Heb voor het eerst een gebroken lijn met hem gereden. Ook de galop gaat steeds beter.
Ben echt trots op mijn nerveuze driftkikker. Haha!

Hier staan de foto's van donderdag
[ITP] Redwood op en top chique. (rijfoto's van de les)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:16

Fijn dat het zo goed gaat.
Het beestje wordt sterker en kan het beter aan, dus je kan langzaam knoppen gaan ontdekken en alles verder uitbouwen.
Heb er nu ook al zin in om Treasure in te rijden, maar goed, stapje voor stapje!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 17:37

We doen ook lekker rustig aan. Het is gewoon zo gaaf om te zien hoe zo'n paardje zich ontwikkeld Haha!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 09:44

ben echt helemaal happy