Net terug van de dierenarts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Net terug van de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 01:08

Net een ritje naar de dierenarts gehad.

Tony mijn zwarte kleine katje was (en niet voor de eerste keer) van het balkon afgegleden vanmiddag.
Vanmiddag paar keer gezocht en geroepen maar nix.
Vanavond nog een keer geroepen en ja hoor; ik hoorde zijn gemauw dus ik naar beneden; ik vond hem beneden bij het hek in de tuin van de benedenburen.
Hij leek er niet uit te kunne komen dus ik probeerde hem op te tillen; dat deed hem pijn en ik zag dat ie bleef zitten op zijn kont; ohwjee verlamt dacht ik.

Ik mijn vriend roepen keihard dat ie zo snel mogenlijk met telefoon; handdoek of deken naar beneden moest komen en ik heb Tony beneden in de gang gelegd.
Intussen kunnen zien dat ie geen verwonding had en zijn achterpootjes nog kon bewegen en er ook gevoel in had.
En gevoel had ie zeker; arme poessie Verdrietig Hardstikke pijnlijk natuurlijk!

Ik mijn vader gebeld of ie met me naar de dierenarts kon rijden en de situatie uitgelegd.
Gelukkig had ie meteen al de dierenarts gebeld om te kijken wie er dienst had en gewaarschuwd dat we er aankwamen; nog even snel een boodschappenkratje gepakt voor tony zodat ie zo min mogenlijk zou bewegen en naar de dierenarts.

Dierenarts zelf arriveerde ffies later dan ons maar echt een top dierenarts Lovers
Eerst Tony gevoeld of ie wat gebroken had, of ie inwendige bloedingen had; of zijn longen goed waren etc.
Hij had intussen wel al lympfen knopen ontdekt; en ik was al op de hoogte dat ie onderzocht moest worden naar kattenaids of leukemie aangezien dit voorheen een wild katje was en dus aan alles heeft blootgestaan.
Ik moest kiezen of hem mee te nemen en hopen dat ie weer op de been komt vanzelf; of daar laten en rontgen foto; we gingen voor de 3e optie; meteen rontgenfoto waarbij mijn vriend en ik assisteerde aangezien het zonder verdoving dan moest aangezien ie nu nog te zwak is voor verdoving.

Rontgen foto lukte zonder halen of knauwen gelukkig Lovers Maar hij heeft wel veel pijn gehad Verdrietig

In de wachtkamer afwachten; ik zei nog ik hoop geen bekkenfractuur want ik weet van animal planet hoe lastig dat kan zijn.

Dierenarts weer; toch een breuk; foto erbij; en toch bekkenfractuur.
Of beplating; maar wat hij ook een goede optie vond was hokrust; aangezien katten vanzichzelf goed genezen.
Dan moest ie wel vrij zijn van leukemie en kattenaids; dus meteen laten sneltesten en gelukkig kunnen we voor de hokrust.
Nu moet ik afwachten of ie kan poepen en plassen anders wordt het een ander verhaal.

Ik heb wel met nadruk gevraagd of dit eerlijk is voor Tony; maar de dierenarts was wel hoopvol en de vervolgbehandeling word nog goed doorgesproken.

Ik had eigenlijk niet verwacht hem weer mee terug te nemen; ik denk dit is het dan; zoveel ongelukjes; het is al zo'n zwak katje; slechte moteriek; chronisch niesziekte waar die eindelijk een beetje overheen is; al een operatie gehad aan zijn voorpootje toen ie 3 maanden had rondgezworven met vlooienbandje onder zijn poot etc etc.
En de dierenarts zei ook; waarom is dit gebeurt; ik zei al meteen zijn moteriek en de dierenarts beaamde dat; hij zegt dit soort beestjes zijn toch altijd erg spannend; je weet de voorgeschiedenis niet.

Maar goed, hij heeft nu een hokje wat we even snel in elkaar hebben gezet; morgen gaan we een hok voor hem timmeren; hij heeft net al een lekker bakje voer op want hij was er dus niet met het avond eten en hij zit nu heel zielig te mauwen omdat hij niet snapt waarom ie daar moet; hij heeft zelfs al op zijn achterpoten gestaan om proberen uit zijn hokje te klimmen :X

Hier nog even een fotootje van wat er nu psies gebroken is; het bekken is op 2 plaatsen gebroken en goed ook; gewricht is intact; en als het maar enigzins goed aan elkaar groeit is het goed; hij zal alleen een beetje mank worden misschien, maar dat was ie al Knipoog

Afbeelding


Ik ben blij dta ik hem nu iig nog even mee kan; het is afwachten en het beste ervan hopen; mocht ik toch twijfelen of het eerlijk is of niet dan zeg ik stop maar.

Pffff, en dan zou ik om 5 uur me nest uit voor de zonsverduistering; die kan me nu even gestolen worden Knipoog


Hier nog linkje van het topic van de foto's van gisteren die ik nog van hem had genomen [ITP] Lijpe Pasgewassen Tony Poessie
Mocht ik hem laten inslapen heb ik iig heel veel foto's van hem.

Lovers Mijn lieve zielige baby poessie Lovers

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 01:27

Ah gosh, wat een verhaal. Arm beestje... ik duim voor jullie dat hij er snel weer bovenop komt.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 06:29

Dankje

Ik heb net wat fotootjes gemaakt van het zielepootje Knipoog , hij is iig de nacht goed doorgekomen; 2 keer zijn ongenoegen of pijn laten blijken door 'gemeen' mauwen (hij mag zo weer een pijnstiller), voor de rest heeft ie behoorlijk wat praatjes.

[ITP] Zielige Tony op hokrust (zie VvD)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 07:16

Kan ie nu wel poepen en plassen? Anders is het misschien een idee om dat tijdelijk af te laten nemen. Ik bedoel clysma en buisje voor urine. Ja is niet de geweldigste manier maar als het even moet en hij daarna weer lekker alles kan is het dat wel waard toch?

Fasel wordt altijd verdrietig van dit soor tverhalen. Arme Tony.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 07:35

Ik kan voorlopig het weekend even door en dan maandag verder bespreken hoe en wat; eigenlijk moet ie vanavond al geplast hebben en zo niet contact met dierenarts maar de dierenarts zei al van het is rottig dat het net het weekend is; dus afgesproken dat ik maandag contact opneem met mijn eigen dierenarts.

Een clysma etc weet ik niet of het het waard is, ik vind het nu al moeilijk als ik zie dat ie niet begrijpt dat ie in het hokje moet blijven; hij wil natuurlijk lekker zijn eigen gangetje gaan; ik blijf iig goed overleggen wat ook eerlijk is voor Tony zelf. Ik ben al blij dat het geen gewone kat is en dat ie gewoon zo mak als een lammetje is, het is het type kat die je helemaal in een knoop kan leggen en alles wel best vind Knipoog Dat scheelt ook een hoop (En het is nu een voordeel dat ik thuis zit; dta ik niet meer fulltime werk).

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 08:21

arme kat hij heeft al veel meegemaakt en dit ook nog eens.
Gelukkig is hij in goede handen sterkte

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 09:31

Hij heeft nu een aangepaste kattenbak Haha! (Wasteiltje met rand eruit geknipt zodat ie niet hoog hoeft te stappen, hij kan er zo inkruipen Knipoog )

En net pijnstiller gegeven, die van vannacht raakte duidelijk uitgewerkt, ik had hem even op de bak gezet maar het deed hem pijn eraf te komen.
Ik hoop dat de pijnstillers voldoende zijn, naja zoals vannacht en vanochtend vroeg werkte het weer te goed aangezien ie gewoon tegen het schot op ging staan om erover heen te klimmen.

Ik hou mijn hart nog steeds vast, ik hoop dat ik eerlijk tegen hem blijf en dat ik hem niet onnodig laat lijden; ik laat het een beetje aan de dierenartsen over; zij zullen toch wel weten wat eerlijk voor een kat is?

Het enige wat ik nu kan doen is hem vertroetelen (al kan ik hem niet makkelijk op schoot nemen en dat mist ie, hij is blij als ik bij hem zit) en lekker toestoppen en veel liefde geven Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 09:40

Aiaiai wat een verhaal. Ik zag net op de foto's dat hij wel zit, doet hij dat veel? Want aan je 1e plaatje te zien, moet dat, omdat het daar gebroken is, toch ook wel zeer doen, of niet?
Veel sterte in ieder geval, en ik hoop dat het allemaal waardig gaat, dus dat het ook fair voor hem blijft, maar dat is wel duidelijk dat je dat belangrijk vind.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:48

Goed dat je hem mee naar huis genomen hebt, een kat herstelt veel sneller thuis, ik kan het weten ik heb er momenteel vier en ik heb al heel veel meegemaakt met katten, het zijn allemaal zwervers en mankeren allemaal wat, hier een selectie:

China: pas geleden aangereden, in shock en gebroken poot, is allemaal goed hersteld

Patches1: aangereden, achterzijde verlamd (ook bekken gebroken), na 2 weken dierenkliniek geen verbetering, mee naar huis genomen (hokrust)en na 3 weken was er helemaal niets van te zien!

Ludo: door hond gepakt ? ben er nooit achter gekomen, buikwand kapot, darmen kwamen er door! hokrust, operatie, alles in orde na 2 weken

Macho: chronische niesziekte (dachten ze) allerlei medicijnen hielpen niet (vibravet enz) ook een homeopaat ingeschakeld, heeft alleen veel geld gekost, daarna dachten ze dat hij misschien te weinig traanvocht aanmaakte, vervolgens 1 jaar 4x p dag "kunsttranen" ingebracht, uiteindelijk kreeg ik via internet een idee, het zou kunnen dat de haartjes van het onderste ooglid ingegroeid waren: en ja ! dit bleek zo te zijn: heeft vervolgens een facelift gehad aan beide ogen (reepje huid onder de ogen weggehaald) en dat was dus de oplossing!

Patches 2: aangereden; kunsstof kniebanden ingezet !

Nu zal je misschien denken dat bijna al mijn katten zijn aangereden (waarom hou ik ze niet binnen) maar een deel van deze geschiedenis was toen ik nog thuis woonde, op een boerderij langs de provinciale weg. Ik woon nu heel rustig. Patches 1 was bv al 15 jaar geleden. Patches 2 al 8 jaar geleden

Katten kosten mij meer als de paarden !

Dus ik heb zo'n idee dat het me jouw kat ook wel goed komt, verwen hem maar lekker.