1e vakantiedag en Nappie al 2 dagen koliek........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

1e vakantiedag en Nappie al 2 dagen koliek........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 22:32

Ja ja, kennelijk is het me niet echt gegund om nou eens lekker van mijn vakantie te gaan genieten............ Het begon gisteravond al toen Prima mij belde rond 19uur tijdens het avondspreekuur, "Tes, ik denk dat Nappie koliek heeft......." Uiteraard was het een heel druk spreekuur en kon ik pas rond 22 uur met de dierenarts die dienst had naar stal toe. Daar aangekomen en na het opvoelen, bleek Nappie gaskoliek te hebben. Hup spuit erin, vasten en stappen. De meiden van stal zouden goed op hem letten......

Vanmorgen was er niets met meneer meer aan de hand, hij had 1 x gemest en was zo vrolijk als het maar kon, totdat een van de meiden van stal belde dat ze het niet vertrouwde. Ze had Nappie weer buitengezet maar hij deed heel sloom en ging steeds liggen Laat ik nou net vanmiddag mijn eerste vakantiedag hebben na 15uur en nu dit...... Boos! Ikke na de fysio als een idioot naar stal gereden ( Bloos ) en ondertussen naar mijn werk gebelt of ze nog een dierenarts voor me hadden Haha! Nog geen 3 kwartier later had Nap al zijn eerste spuit weer te pakken, voor de 3e keer een termometer in zijn kont en stond de dierenarts Nappie weer op te voelen en ja hoor..................... verstopping Frusty Dus sonde erin, vond ie niet echt geweldig en hij wilde hem niet goed doorslikken en er kwam me toch een lucht uit dat maagje Misselijk Naja toen de oplossing van warm water, Magnesi sulfas en Paraffine erin en maar weer stappen.

Nu zit ik eindelijk weer op de bank, heb het gevoel dat mijn gympen versleten zijn aan de onderkant en heb absoluut nog geen vakantiegevoel Frusty Morgen maar weer stappen, vanavond gaat ie zo laat mogelijk zijn stal in, hij staat nu in een paddock.

Wat ik wel erg jammer vind is dat ik waarschijnlijk niet aan de clinic van zaterdag kan meedoen met hem, is niet echt verantwoord denk ik. Tenzij hij morgen ineens weer zo fit als een hoentje is maar dat denk ik niet

Jaja, heerlijk vakantiegevoel Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:39

Wat een drama joh!!

succes hoor!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:49

Wat vervelend, je eerste vakantiedag en meteen al dit... Hopelijk is Nap snel weer de oude, ik duim voor je!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:51

Mabel had net ook Koliek Huilen ik heb met haar gestapt en na 15 minuten had ze nog niet gemest en sloeg naar haar buik zodra ik stil stond.
Dus de dierenarts gebeld, haar hartslag was rustig dus hij sloot darmverlegging uit en zei dat het een krampkoliek was Scheve mond
Ze heeft een darmverslapper gehad en een pijnstiller. Om 12 uur is het uitgewerkt dus dan ga ik nog even kijken want theoretisch kan ze het nog een keer krijgen.....

Over die gympies... ik heb hetzelfde we zijn lotgenootjes vanavond Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:30

Allebei heel veel sterkte. En hopen dat het goed komt.
Ach en dat wandelen, is goed vor de lijn toch Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:33

He bah, wat akelig allemaal. ik hoop dat Nappie er snel weer bvenop is.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 09:15

Jeetje das even schriken, maar hopen dat het snel over is.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 09:19

Balen zeg. en je buitenrit zondag? je hebt ook de Boktmeeting zondag nog.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 09:54

Arme Nappie!

En idd., de boktmeeting zondag? Zou erg jammer zijn als je er toch niet bij kan zijn Scheve mond

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 17:59

Aaaah wat zielig zeg! Voor Nappie, maar ook voor jou. Ik hoop dat Nappie heel snel beter is, zodat het vakantiegevoel snel terug komt.

Heel veel liefs en sterkte voor jullie beiden Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:17

Ach jeetje, had me er zo op verheugd Nappie eens irl te zien! Hoop dat je kanjer snel opknapt!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 19:56

Even een update.........

Nappie heeft wel iets gemest vandaag (lees: Vanochtend) maar de rest van de dag niet Huilen Hij heeft de hele dag in de paddock gehangen omdat hij in stal zijn vlas anders gaat eten. Vanmiddag en vanavond heb ik hem een paar minuten laten grazen en zijn eetlust is weer helemaal terug. Hij heeft alleen wel 39 graden, da's dus verhoging, maarja voor de rest is ie vrij attend en wil ie eten. HIj heeft wel gelijk met Lunatic in de paddock gestaan (die is vandaag bij ons op stal komen staan) en heeft gelijk even duidelijk laten merken wat zijn favo plek is om te staan Bloos Na die paar meppen stond ze een beetje gepikeerd in een hoekje van de paddock, maar owee als ie even uit de paddock was om een stuk te stappen............. hinikken naar hem *LOL*

Vanavond word ie binnen gezet om 23uur zodat ie niet te lang op zijn vlas hoeft te staan, ik heb wel een pluk hooi in stal gelegd anders weet ik zeker dat ie gelijk vlas gaat eten Frusty

Helaas zal ik niet mee doen aan de clinic in Mijrdecht, lijkt me niet helemaal eerlijk tegenover Nap|( maar ik kom wel BBQen Vork Tja wat betreft zondag, de buitenrit, dat laat ik even van morgen afhangen. Als ie morgen weer beter is dan kan ik hem in ieder geval zaterdag in het bos rijden en kan ie ook wel mee op een rustige buitenrit zondag, ik zie wel, het belangrijkste is dat ie geen koliek meer heeft................

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:19

Ik ga voor je (en voor Nappie natuurlijk) duimen dat het beter gaat (en je zondag mee kan natuurlijk).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:37

Ik lees het nu pas .... ik hoop dat Nap er snel weer bovenop is!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:13

Oh Tes, ik zie het ook nu pas! Jee dat is schrikken! Ik hoop echt dat het wat beter gaat met Nap! Geef em maar een dikke beterschapskus van mij!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 01:53

Update: Nap is weer beter....vind ik. Hij mest weer normaal en hij doet weer normaal. Personeel opstal heeft heel behulpzaam ons tegemoed gekomen in binnen/buitenzetten (om 9 uur 's ochtens en 11 uur 's avonds) stapmolen etenswensen enzenz. Da's toch wel fijn als je heea kan overlaten aan ze. Verder zijn we de afgelopen dagen heel veel bij hem geweest. Om te stappen en om te controleren.

Tes kan dus met gerust hart op vakantie. En ik? Ik ga wel werken....