Hoe leg ik het uit...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suziepe
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-05-03

Hoe leg ik het uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 17:33

Ik ben er dus van de week achter gekomen dat mijn dochtertje op een bijna (over drie mnd) 3 jarige schet-welsch aan het rijden is.
Ik voel me zooo schuldig tegenover dat beestje Verward ,het is echt een schat van een pony daar wil ik niks van zeggen maar dit kan toch niet.Ze loopt al volledig achter de kar (vanaf vorig jaar al eigenlijk) en ook toen reed mijn dochterje er wel eens op dat betekent dus dat ze bijna twee was Verdrietig
Dat ik dat niet heb gezien ooooh wat ben ik ook een trut ik kan mezelf wel voor m'n hoofd slaan
Nu kwam ze vandaag met de vraag of ze ook mocht lesrijden op haar want dat mag dan van de eigenaar het is toch niet voor te stellen,maar ik weet niet hoe ik het haar nou moet uitleggen dat je eigenlijk niet zo veel op zo'n jong beestje moet rijden,zonder dat de eigenaren er lucht van krijgen want ik sta dus niet op ruzie te wachten.(Ik woon hier nog niet zo lang Knipoog )Jeetje hoe moet ik dit nou aanpakken ik ben er beroerd van,ik zit redelijk lang een jaartje of twaalf in de paarden maar kan niet begrijpen dat ik niet heb gezien dat dit nog zo'n jong beestje was.Ik heb dus eigenlijk zelf meegedaan aan dierenmishandeling Huilen Huilen Ik hou maar op anders ga ik nog een potje zitten janken.

Een ieder die tips heeft PLEASE geef ze zsm door dit kan toch zo niet door gaan,ook hoe ik het zo vriendelijk (als ik nog blijven kan) het die mensen duidelijk kan maken dat dit nog niet mag zijn ook welkom.Vergeet niet het zijn echte betweters die overal verstand van hebben (denken ze).

THANKS

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:35

Aaah gatver wat een beulen.
Kan je dochter niet ergens anders gaan lessen?

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:56

Ik denk niet dat jij je ergens schuldig voor hoeft te voelen!! Die eigenaar zou toch beter moeten weten! Wat ik uit je verhaal opmaak is dat die eigenaar tegen je dochter had moeten zeggen dat ze er nog niet op mocht rijden, jij niet... Jij wist toch zeker ook niet beter??
Nou succes ermee!
Cool

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:55

Ik denk ook dat jij je vooral niet schuldig moet gaan voelen (heeft het beestje tenslotte ook niets aan). Het beste wat je voor de pony kan doen, is toch met de eigenaren gaan praten. Hoe je dat aan moet pakken weet ik ook niet goed (ik ken die mensen ten slotte ook niet). En anders toch proberen het aan je dochtertje uit te leggen (hoe oud is ze?).
Zie nu net trouwens dat je nog niet zo lang op bokt zit, dus bij deze: Welkom!
Succes ermee....

suziepe
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 20:12

Ik ben hier idd nog niet zo lang maar het is nu al verslavend Knipoog
Ook kan je hier een hoop antwoorden op je vragen vinden,en natuurlijk ook veel tips krijgen vandaar dat ik hier ook een oproepje heb gedaan .Er zijn hier zoveel mensen ook met kinderen die misschien wel raad weten met zulke mensen
Ik heb het vandaag eens voorzichtig aangekaart met ;ik meende dat ze veel ouder was is het niet verstandiger om wat rustig aan te doen met zo'n jong beestje?
Nou dat had ik niet geschoten en ik kwam tenslotte uit de stad dus wat wist ik daar nou vanaf Verward
Ach ja ik zal wel gek zijn,ook al is mijn dochter 7 en maar 23 kilo ik heb gemeld dat het mij niet verstandig leek om haar met zo'n jong beestje twee keer in de week op les te doen en dan ook nog hunzelf twee keer in de week menlessen met dat beestje te laten doen.
Ik gunde m'n dochter dan geen lol nou dan maar niet ik vind dit niet gezond

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 20:21

Goed dat je dat gezegd hebt hoor! Want je kan je kind niet laten rijden op en beestje wat dat nog eigenlijk niet aankan.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 20:53

De meeste ponyclubs/maneges e.d. die ik ken stellen een leeftijdslimiet aan paarden en ruiters... (ruiters niet jonger dan 5 jaar en pony's/paarden niet jonger dan 3).
Ik weet niet of dit bij jullie ook zo is, maar anders heb je iig een legitiem excuus om het nog een aantal maanden uit te stellen..