zoektocht 180 deeln. gewonnen met onze arabieren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

zoektocht 180 deeln. gewonnen met onze arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 23:29

Hallo,

wij hebben vandaag deelgenomen aan een zoektocht voor ruiters. Je krijgt een wegbeschrijving, enorm veel vragen om op te lossen onderweg en proeven om te doen. Het was al een hele opluchting toen ik het weerbericht hoorde deze week: donderdag zeer goed weer... maar dat het zo goed zou aflopen had ik nooit durven hopen.

Ik zat samen met mijn zusje van 12 jaar en mijn stiefbroer van 16 jaar in het team, (allen op een arabier natuurlijk Haha! Haha! ) We hadden zeer snel de goede weg gevonden en de behendingheidsproeven onderweg waren zeer goed gelukt dankzij mijn zus en broer en ikzelf wat de weg betreft . Op het einde van de rit moest er nog een behendigheidsproef in de piste gereden worden, op tijd. Omdat mijn merrie wat te nerveus was, heb ik de arabische hengst (Gloire d'Eversam Vingers aflikken ) van mijn moeder effe beklommen om er dan maar het beste van te maken dacht ik... Gloire sprong zeer gewillig een meter dieper in de piste, bleef zeer rustig wanneer ik met een lijn van 2 meter een bakje water moest overbrengen (een soort van vislijn), bleef zeer rustig wanneer ik met een lange speer ringen moest te pakken krijgen, wanneer ik een "krant in een soort van brievenbus moest stoppen, etc..... Kortom, ik was zeer zeer tevreden over hem omdat hij dit zeer beheerst deed en terwijl toch zeer snel, blijkbaar. Toen ik de piste uitsprong, werd mij verteld dat ik de eerste was die de volle 20 punten op de laatste proef verdiend had.

Toen de prijsuitreiking begon (elk deelnemend team wordt afgeroepen van minst goede tot de winnaar op het einde), hoorde ik dat het team van mijn andere zus op de 41ste plaats eindigde, het team van mijn moeder op een 11e plaats (wat ik toch al zeer goed vond) en dan begon ik te denken: ze zijn ons vergeten… Tot ze ineens door de micro riepen: 1ste plaats voor Janna, Sasha en Thomas!!!

Wij konden onze oren niet geloven, als eerste eindigen op 180 deelnemers, dat zullen we niet elk jaar mogen meemaken denk ik.

Je hoort (spijtig genoeg) maar al te vaak: een arabier kan je niets mee doen dan enkel showend rondrijden, vandaag hebben wij met deze eerste plaats nogmaals bewezen dat arabieren juist alle dingen tezamen kunnen: mooi en fier wezen, zeer intelligent, behendig, snel en gehoorzaam zijn!!!!
Eens een arabier, altijd een arabier Haha! Haha! Knipoog

Groetjes Janna

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:34

gefeliciteerd! lijkt mij ook wel eens leuk om te doen. en arabieren zijn juist heel veelzijdig!

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 23:44

Hallo Lizzy, heb snel je profiel even bekeken, snap je opmerking al, je bent een arabierenfan!!! Krijg jij niet vaak van die opmerkingen over de arabieren? Mijn ma kon zo eens horen van een dressuurjury wanneer ik binnen reed: Oh neen, het is weer een arabier, wat gaan we nu weer krijgen..... Gelukkig was mijn paardje die dag super goed gezind waardoor ze de arabieren eer heeft aangedaan i.p.v. de jury nog maar eens gelijk te geven.
groetjes Janna

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:05

Bij ons heet zoiets een orienterings-rit en dat is idd hardstikke leuk om te doen!
Mijn vriendin en ik hebben ook al een paar keer met veel plezier meegedaan!
Een eerste plaats is natuurlijk fantastisch, gefeliciteerd hoor Party!! !!
(Onze beste plaats was 5de van 40 deelnemers groepjes en dáár waren we al echt blij mee Knipoog !)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:11

opzich heb ik er niet veel last van... ik doe vanalles met hem, dressuur, springen, buitenrijden, vrijheidsdressuur en ga zo maar door. hij vind het allemaal leuk om te doen en pakt alles snel op, dus warom niet Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:33

Wat gaaf! En mij hoef je in iedergeval niet te overtuigen Knipoog Arabians are the best!! Lachen:j

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:27

Super zeg zo'n overwinning! Heb je ook foto's gemaakt?

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:51

Gefeliciteerd hoor met je overwinning!

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 18:44

Iemand anders heeft wat foto's gemaakt, ik moet nu wel nog effe wachten op de ontwikkeling, zo kan ik ze inscannen.

groetjes Janna

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 01:29

Gefeliciteerd, mooie prestatie.

Ik zeg altijd als een arabier je vertrouwd kan je geen trouwer paard bedenken.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 07:19

Lijkt verdacht veel op een T.R.E.C. in Frankrijk en Engeland veel gedaan. Gefeliciteerd hoor.