hoe komen jullie aan je instructie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

hoe komen jullie aan je instructie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 09:11

Toen ik ging verhuizen naar Bathmen (half uur rijden vanaf apeldoorn) zei mijn instructeur dat hij mij gewoon les bleef geven.
Hij had immers klanten in eerbeek en brummen en dat is vanaf apeldoorn noord half uur tot 3 kwartier rijden.
Ik heb toen zelf aangeboden de bezine te vergoeden,Ookal hoefde zijn andere klanten dat daar niet te betalen.

Vanwege de verhuizing heb ik een maandje geen les gehad en ik zou bellen voor een nieuwe afspraak dat deed ik dus eergister maar nu hangt er ineens wel een prijskaartje aan.Naast de benzinekosten moet ik nu 150 % meer betalen! Het lesgeld word ineens 3 x duurder!Dat terwijl de rest ook in brummen hetzelfde tarief betaald.
Ik snap best dat hij aan reizen een uur kwijt is en in dat uur kan hij ook een ander les geven dus dat ik dubbel moet betalen alla maar 3 keer meer!

Omdat hij zelf geen accomodatie heeft moet hij wel aan huis komen maar voor dit bedrag (per paard dus tjakka)Voor dit bedrag lijkt het me haast dat ik ookwel andere instructeurs kan krijgen.

Hoe zijn jullie aan je instructie gekomen?
wat betalen jullie ongeveer hoef het niet precies te weten maar meer of minder dan 30 euro? Wat is normaal voor overijssel en wat zijn goede instructeurs hier in de buurt.
Komen ze aan huis?Ik kan best naar een instructeur toe maar ik wil graag met meerdere paarden lessen dus als het erg ver is word dat zo lastig met mijn 1.5 paardstrailer.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 09:41

Ik zoek er straks eentje voor tijdelijk denk ik, aangezien mijn instructrice tijdelijk stopt.
Maar aan mijn instructrice ben ik via via gekomen. Wel moet ik zeggen dat ze mij lesgeeft, ik rijd geen wedstrijden, maar wel op hoger niveau als B, maar nog lang geen Z. En betaal veel minder dan 30 euro, namelijk 15 euro. Ze is gediplomeerd. Ze komt aan huis bij mij.
Voor Overijssel kan ik je verder niet helpen, succes.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 09:50

Ik heb een hele goede instructrice in de buurt waarvoor ik minder dan 30.-- per uur betaal. Ze is geen 'bekende' maar heeft wel veel ervaring en ze komt aan huis.

Daarnaast ga ik eens in de 2 weken naar een 'bekende' instructeur die komt dan bij ons in de buurt lesgeven. Daar betaal ik 30,-- voor een half uur.

Voor de 'bekende' instructeurs betaal je volgens mij ca 50 a 60 euro per uur en dan moet je er vaak wel heen.

Op zich kan de combinatie van 2 instructeurs, de ene een leerling van de andere wel heel goed werken. Hierbij kan je dan wat extra kennis opdoen door om de zoveel tijd naar de instructeur van jouw instructeur te gaan (snap je het nog Haha! ).

Edit:
Tja en hoe kom je er aan? Misschien eens naar een clinic gaan van 'bekende' instructeurs en als dat bevalt vragen naar hun leerlingen die bij jou in de buurt lesgeven. Of kijk eens op wedstrijden daar zijn ook vaak instructeurs die hun leerlingen begeleiden. Dan heb je ook een beetje een beeld hoe ze lesgeven hoewel een wedstrijdsituatie natuurlijk toch altijd wel anders is. Of informeer bij ruiters in je omgeving waarvan de rijstijl je aanspreekt.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 10:12

ik kende mijn instructrice nog van mijn manege tijd. toen ik sjaak kocht heb ik eerst nog bij iemand anders gelest. Maar toch weer mijn huidige instructrice gebeld. Zij woont in Apeldoorn en komt elke week naar Rheden toe. (is minimaal een half uur rijden). zij komt alleen niet voor een half uurtje les. dan moet je minimaal een uur lessen of met zijn tweeen 2 x een half uur ( Verward ). Bij haar betaal je voor een urr 28 euro. Dat is iets meer dan als je in Apeldoorn zelf bij haar lest. dna kost het volgens mij 24 euro voor een uur.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 11:21

Ik ben via-via aan mijn instructie gekomen, was op een gegeven moment ontevreden en ben toen met mensen die ik kende mee gaan kijken naar hun les. Op basis daarvan heb ik iemand gekozen, en daar les ik nu bijna 12 jaar. Kost 15 euro voor een half uur, meestal rijden we met z'n tweeen, dan heb je een heel uur. Ik ga naar haar toe met de trailer.
Daarnaast heb ik ook nog iemand die me helpt met m'n jonge paarden, zij komt aan huis, kost 30 euro per uur. Ze heeft mijn jonge paarden zadelmak gemaakt en het klikte, dus is ze gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 11:29

Ga eens langs bij de rijvereniging en informeer daar eens.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 13:04

Ik betaal veel minder dan €30 voor een uur privéles. Mijn instructrice komt gewoon naar mij toe. Of ik ga naar haar, als ze geen tijd heeft om naar mij te komen.
Hoe ik aan deze kom? Heel simpel ik wilde meer leren dan ik op de manege deed. En aangezien zij mijn zusje is Haha! en Deurne heeft afgerond ben ik bij haar gaan lessen. Waarom ik betaal voor haar lessen? Heel simpel, dan houd je het zakelijk en kun je elkaar beide aanspreken als het niet gaat zoals je zou willen. Het is haar beroep, en als ik haar (toekomstige) kinderen les zou geven op school krijgt ze ook geen korting Knipoog.

Ik weet trouwens nog wel een instructrice in Brummen hoor Kim. Mijn zusje heeft namelijk bij haar een tijdje gewerkt.

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:48

Ik krijg om de week een uur prive dressuurles. M'n instructrice komt aan huis en volgens mij moet ze ook wel een half uurtje rijden naar mij toe. Ik betaal 28 euro voor een uur. En nou hoe ik aan haar kom: Ik verzorgde PG al een jaartje ofzo en kreeg les van de eigenaresse een keer in de week en ik ging nog steeds een keer in de week naar de manenge. De eigenaresse van PG vond het zonde van mijn kunnen dat ik nog op de manege reed en zij kon me ook niet echt goed lesgeven vond ze zelf. Zij kreeg zelf ook les van mijn instructrice en zij is toen gestopt met lessen en nu krijg ik dus les van haar oude instructrice. Zoooo wat n verhaal zeg!! Poeh poeh. Oja ik ken geen goede instructeurs bij jou in de buurt. Ook geen slechte trouwens, haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:05

Ik had in iedergeval geluk, ik was op zoek naar een stallingsplaatsje voor Avalon. Een plekje zoeken voor een hengst was echt een ramp hier in ZH. UIteindelijk kwam ik een advertentie tegen. Het bleek een privéstal te zijn met een superaardige vrouw, en na verloop van tijd ging ik bij haar lessen. Ze kan echt super rijden, ze lest nu bij Seth Boschman en daarvoor bij Henk vd Berg. Maar ik ben dus echt superblij met haar, we waren super vooruit gegaan Lachen

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:07

12.50 per uur. En dan aan huis of op de manege, dat maakt niks uit Haha!
en mijn andere instructice is 17.50 per uur les. Maar zij is ook geklasseerd om les te geven op Z2, en die andere op M.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:38

Ik kreeg eerst dressuurles (privé) bij van Esch, daar ben ik nu al een maand of 2-3 niet door omstandigheden gekomen (kosten: €25,- per uur). Via mijn familie ben ik daar terecht gekomen.

Nu krijg ik les van mijn buurvrouw, die het echt SUPER doet en daar betaal ik niets voor. Je moet het meer zien als Dienst-Wederdienst en dat gaat prima zo. *LOL*

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:40

Ik heb een advertentie op internet gezet, proefles gehad en het klikte meteen. Maar ik denk dat het voor jou wat moeilijker is om een goede instructeur te vinden ivm met een hoger niveau Knipoog
Maar je kunt het altijd proberen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:41

Ik heb priveles van janna van Bokt en dat bevalt uitstekend!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:18

Ik heb bij mijn instuctrice gewerkt. Zag haar dus dagelijks met haar paarden in de weer en ben ten bij haar gaan lessen. Heb na 12 jaar lessen nog wel een uitstapje gemaakt van 5 maanden bij een bekende. Beviel niet, toen een jaar een uitstap gemaakt bij de instructeur van mijn eerste juf. Ook een bekende. Uiteindelijk zijn we daar beide mee gestopt. Nu les ik weer bij haar. Ik betaalde 75,- gulden bij die 5 maanden, 75 euro bij de heer en nu 50 euro voor mijn "oude" juf. Alleen die van 75 gulden kwam niet aan huis.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:09

Tsja, hoe ik bij 'mijn' instructeur ben gekomen weet je al, paar keer met een kennis mee geweest, kijken hoe ie les gaf (en hoe de manege was, aangezien ik manegepaarden rijd) en toen besloten om zelf een keertje te proberen.
Ik betaal 20 euro voor een half uur, daar zit de huur van een manegepaard bij...

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 07:24

Mijn instructrice staat ook met haar paarden op dezelfde stalling als ik. Dus dat is wel makkelijk.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:14

Ik heb mijn instructrice via marktplaats.nl ik had de keuze om bij haar thuis te komen lessen of dat ze bij mij zou komen. Jaike is soms nogal moeilijk met de trailer dus ik heb voor het laatste gekozen, lekker makkelijk Haha!

Ze heeft Deurne afgerond.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:29

i kheb een tijd les gehad van Nella Bijlsma, ik was uitgeselecteerd voor NHS selectie lessen, en daarna heb ik nog een tijdje bij haar doorgelest
nu les ik bij een iemand waar we aankwamen omdat ik een pony ging rijden en de eigenaar leste daar altijd

en deze winter ben ik uitgeselecteerd bij het rabobank talentenplan, daar door kreeg ik lessen van hester klompmaker, en dat beviel zo goed dat ik daar maar door blijf lessen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:43

ik heb les van Gerald en hoef er niets voor te betalen omdat ik ervoor werk Lachen
Hij komt ook bij mensen aan huis lesgeven, geeft ook oa in Oene les. Wel vervelend dat je plotseling zoveel meer moet gaan betalen joh, beetje vreemd!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:01

Aan mijn verhaal heb je niet veel maar toch... ze is de staleigenaresse en heeft eerst gammon in training genomen en daarna mij erbij.

Ze is tot nu toe nooit instructrice geworden omdat ze nogal moeite heeft met grote aantallen mensen. Ze stond op het punt een schriftelijk examen te doen maar is weer uit de zaal weggelopen. Scheve mond

Ze kost mij €10,- per uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:24

Ik heb eerst een hele inventarisatie gemaakt van instructeurs in de regio. Die ben ik allemaal gaan bekijken op wedstrijden, vooral tijdens het losrijden. Vervolgens heb ik veel rondgevraagd over wat anderen er van vonden of ze misschien zelf ervaring hadden met die persoon en wat ze er juist goed en slecht aan vonden. Ik vond het ook best belangrijk om te weten bij wie de instructeur/trice zelf leste om te weten welke visie ze hebben over het africhten van een paard.
Uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt en ben naar de stal verhuisd waar mijn instructrice ook haar paarden had staan. Dat ik bij mijn instructeur/trice op stal zou komen te staan was al zeker. Ik had geen trailer en instructeurs met een redelijke staat van dienst komen niet aan huis dus er zat niets anders op voor mij.
Inmiddels ben ik wel gezegend met een trailertje dus reis ik iedere week op en neer met de trailer. Daar maken we echt een uitje van iedere week Party!!
Wat kosten betreft moet je voor iemand met een grote staat van dienst en naamsbekendheid wel rekenen op minimaal E60,- per uur. Wat wel een goede tip is: bel wat grote namen op en informeer naar hun leerlingen. Grote kans dat je zo wel iemand vind die bij je thuis wil komen voor een zacht prijsje Lachen
Succes!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:24

Ik heb allebei mn lesgeefmensjes van bokt, hihiii

Idd 150% meer betalen isie nou helemaal, had hij ook wel ff meteen kunnen melden.
Viv

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 13:10

Bedankt allemaal voor de tips Ik ga binnekort hier en daar eens op concoursen hier in de buurt kijken.
Ben inmiddels ook lid van de rv hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:17

Waar ik veel aan heb gehad: ga kijken op de vrijdag op het NK in Nijmegen. Bekijk welke ruiters je sympathiek vind rijden [in de losrijring] en probeer er achter te komen bij wie ze trainen. Op die manier weet je al een beetje in welke hoek je moet zoeken als je instructie zoekt.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:58

Ik ken mijn instructrice ook nog van mijn manegetijd. Zij stond met haar paard daar in pension en mijn verzorgpaard ook. Toen ik een beetje de balen begon te krijgen van de manegelessen ben ik bij haar begonnen te rijden met het paardje van haar nicht. Omdat ik haar toendertijd ook veel hielp op concours e.d. mocht ik minder betalen: 15 gulden per uur en nu dus 7,50 euro. Dit betaal ik of ik nu een uur les heb of een half uur, dat maakt niet uit. Ze rijdt zelf M2+ en heeft haar basisinstructeurs en is van plan om de (daarna) volgende instructeursopleiding te gaan doen (ik meen de ORUN Verward)