zucht.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 14:41

het is bijna zeker dat quana naar de slacht gaat.... Verdrietig stomme kl*te boer. ja, ik weet dat ik er niet mee mag bemoeien want het is zijn paard, maar hij kan toch niet zomaar een pony naar de slacht brengen?? ze is zo lief en..... Huilen nou ja, ik kan er niks aan doen. maar ik begin wel een hekel aan die boer te krijgen Boos! heel veel zelfs. kon ik maar wat doen... die boer houdt alleen maar van zijn koeien. Koe de paarden ziet die niet staan.. toen ik daar vorig jaar aan kwam zagen ze er niet uit. ze stonden in een stal met een halve meter mest ( met schimmel Misselijk ) ze hadden hele gore lange manen. vacht was heel goor en de hoeven heel lelijk en lang. ik had echt zoiets vanne.. wat moet ik hier mee beginnen. maar ik heb er heel wat van gemaakt. de manen de eerste dag gelijk geschoren, de hoeven zelf met een tang geknipt. de paarden zelf gewassen. en al zeg ik het zelf, ze zien er nu heel mooi uit. de boer zelf was ook tevreden. maar nu doet die quana weg!!! Frusty snik... Verdrietig arm beest.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 14:43

Kun je hem niet overkopen? En als je zelf geen tijd hebt, verkoop je hem aan iemand die wel tijd voor hem heeft. Ik heb hetzelfde meegemaakt, en ik heb de pony's kunnen verkopen. ( zo goed als.....)

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 14:47

je bedoelt dat die daar dan blijft staan? maar dat ze dan van mij is?

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 14:48

ik kan haar niet overkopen ze is te duur, de boer vraagt f2200-

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 15:27

Nou ja zeg tegen hem dat ie bij een slager veel minder krijgt dan fl. 2200,-- want als ie mazzel heeft krijgt ie er misschien maximaal 1000 tot 1500 voor. Of laat hem maar naar een slager gaan dan schrikt ie zich kapot dat ie er bijna niets voor krijgt en dan bedenkt ie zich wel.

Ik NL wordt het vlees van een paard ouder dan 2 jaar niet gebruikt voor consumptie. Dit vlees gaat allemaal naar Belgie toe. Dus als ze al ouder is dan 2 krijgt ie er nog veel minder voor tenzij hij haar op transport zet. (jaahaa waar Sya staat is ook bij een slager ook paardenliefhebber).

Greetz Merilyn

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 15:45

Dit gaat toch over die Fjord??
Je zou me nog zijn telnr geven want ik weet er misschien iemand voor!!!!!!!!
ps ik vind 2200 voor een 2 jarige fjord wel duur.
_________________
**De hemel op aard is op de rug van een Westernpaard**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cowgirl op 2001-08-18 15:46 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 20:15

Ik houd dit ff hoog hoor. Ik weet nl misschien iemand voor de fjord.
heb al een bp gestuurd ook.