Ben vandaag op de bank gebleven.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Ben vandaag op de bank gebleven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 19:45

Ik ben vandaag niet naar mijn paard geweest want ik moet wat rustig aandoen met mijn hernia.
Ik baal wel zo.Gelukkig laten de eigenaren van de pension haar los dan wanneer ik niet kan komen.

Morgen ga ik lekker naar haat toe en ga haar lekker rustig borstelen meer lukt me momenteel nog niet maar borstelen vind ze ook zalig.
Ik heb haar laats in tuig gehad maar de volgende dag gelijk weer last(eigen schuld dikke buld)daarom ga ik nu 1 keer in de 3 dagen naar haar toe want anders ga ik toch te veel dingen doen en zo thuis blijven dan 2 dagen moet ik wel verplicht rusten.

Ik hoop dat ik snel weer beter wordt want dan gaan we haar snel verder beleren voor de kar en dan kunnen we er lekker op uit.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 00:17

jee wat afschuwelijk zeg. dat je een hernia hebt. hoe is dit gekomen???

Ik heb wel spit en het is bijna een hernia geweest omdat ik niet naar de huisarts durfde omdat ik bang was nooit meer te kunnen rijden. tot dat ik er zo door heen was gegaan dat ik echt niet meer kon zitten.staan en lopen en een week plat moest. het gaat nu gelukkig goed en ik rij weer maar ik moet er wel iedere keer rekening mee houden (en braaf oefeningetjes blijven doen). maar ik ben al lang blij dat ik weer kan rijden.

veel succes en sterkte

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 04:26

He bah, wat vervelend zeg! Maar wel goed van je dat je rekening houdt met jezelf en dus wel thuis blijft!
Sterkte ermee!!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:23

Ah bah wat rot voor je!
Vooral niet forceren, dan ben je er het snelste vanaf...
Ik zal voor je duimen, dat je snel weer aan de slag kunt! *LOL*

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 10:13

mjet schreef:
jee wat afschuwelijk zeg. dat je een hernia hebt. hoe is dit gekomen???

Ik heb wel spit en het is bijna een hernia geweest omdat ik niet naar de huisarts durfde omdat ik bang was nooit meer te kunnen rijden. tot dat ik er zo door heen was gegaan dat ik echt niet meer kon zitten.staan en lopen en een week plat moest. het gaat nu gelukkig goed en ik rij weer maar ik moet er wel iedere keer rekening mee houden (en braaf oefeningetjes blijven doen). maar ik ben al lang blij dat ik weer kan rijden.

veel succes en sterkte


Ik had ook eerst spit maar de hernia ben ik zomaar mee wakker geworden stom he.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:56

jee dat klinkt niet stom maar heel eng. Ik wordt nu ook in eens veel voorzichtiger. heel veel sterkte en ik hoop nooit zo ver te komen als een hernia, maar wens je wel veel sterkte

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:57

hou me op de hoogte

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 23:14

mjet schreef:
hou me op de hoogte

Wees alsjeblieft voorzichtig met rijden van je paard/pony
Ik mocht ook gewoon door blijven rijden maar het is me vataal geworden.
Goed je oefeningen doen .
Ja het klinkt wel eng he dat het ook in je slaap kan gebeuren maar het is waar.Je hoeft maar een verkeerde draai te maken en het is al mis .
Maar ik ben altijd al een pechvogel geweest.
Ik moet waarschijnlijk in augustus geopereerd worden aan de hernia omdat het niet helemaal overgaat. Dus neem alsjeblief goed rus want ik zou je dit niet willen aan doen want ik mag dus nooit meer rijden Huilen Huilen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:02

Hoe houd jij het in hemels naam vol om de hele dag op je bed te liggen?

Ik zit nu bijna 8 weken thuis, ik kan nog wel iedere avond de paarden even borstelen en soms longeren/losgooien maar de muren komen hier nu echt op me af.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:05

Spit en hernia zijn toch twee heel verschillende kwalen? Hoe kan spit een hernia worden? Ben daar wel benieuwd naar, heb wel eens spit gehad namelijk...

Ik hoor steeds meer herniagevallen in mijn omgeving, vreselijk lijkt me dat! Sterkte allemaal!

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 16:49

ik heb zelf nu bijna 1 jaar een hernia tussen (4e en 5e wervel). De uitvalverschijnselen in mijn linkerbeen zijn bijna verdwenen, wel heb ik minder kracht in mijn linkerbeen en af en toe nog tintelingen. Ben een hele tijd uit de running geweest maar gelukkig gaat het dank zij fysiotherapie en zwemmen weer goed. Mocht absoluut niet liggen maar juist regelmatig bewegen (onbelast). Nou het leek vorig jaar nog op de "nationale strompeltocht" maar gaat nu best wel goed. Nog wel zo af en toe op een dag pijn onder in de rug (zenuwpijn) en krampjes in mijn linkerbeen maar dat is dan ook alles. Kan niet alles meer doen (zoals tuinieren en intensief paardrijden) maar er zijn ergere dingen en ik hoop dat het herstel nog verder gaat. Heb al vijf jaar last van lage rugklachten, mede dank zij de scoliose (kromming in de ruggewervel), maar die hernia is bij mij ook zomaar ineens ontstaan.
Laten we hopen dat bij jou de klachten ook afnemen als de acute fase voorbij is. Wie weet, want wat ik van de geleerde heren begrepen heb is een operatie ook niet alles.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 16:54

Wenny hier op bokt heeft ook een hernia en kan dus ook niet meer paardrijden lijkt me echt heel erg verschrikkelijk!!!

Heel veel succes ermee en ik hoop dat het snel weer weg is!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 21:02

Pippa schreef:
ik heb zelf nu bijna 1 jaar een hernia tussen (4e en 5e wervel). De uitvalverschijnselen in mijn linkerbeen zijn bijna verdwenen, wel heb ik minder kracht in mijn linkerbeen en af en toe nog tintelingen. Ben een hele tijd uit de running geweest maar gelukkig gaat het dank zij fysiotherapie en zwemmen weer goed. Mocht absoluut niet liggen maar juist regelmatig bewegen (onbelast). Nou het leek vorig jaar nog op de "nationale strompeltocht" maar gaat nu best wel goed. Nog wel zo af en toe op een dag pijn onder in de rug (zenuwpijn) en krampjes in mijn linkerbeen maar dat is dan ook alles. Kan niet alles meer doen (zoals tuinieren en intensief paardrijden) maar er zijn ergere dingen en ik hoop dat het herstel nog verder gaat. Heb al vijf jaar last van lage rugklachten, mede dank zij de scoliose (kromming in de ruggewervel), maar die hernia is bij mij ook zomaar ineens ontstaan.
Laten we hopen dat bij jou de klachten ook afnemen als de acute fase voorbij is. Wie weet, want wat ik van de geleerde heren begrepen heb is een operatie ook niet alles.


mijn hernia zit tusses de L5 en de S1 (heilig been dus nog eentje lager als die van jouw.

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:10

Dreamegirl: heb je al in overleg met de neuroloog besloten wat je eraan gaat doen, operatie of iets anders?? Laat je goed informeren want er zijn diverse opties. Zodra je mag van de deskundige heren/dames zou ik gaan zwemmen (op de rug) want dan worden je rugspieren sterker zodat je wervelkolom meer steun krijgt. Moet eerlijk bekennen dat bij mij de klachten dan wel minder geworden zijn maar dat is niet omdat het zo goed gaat met de hernia. Maar mijn onderrug is ondertussen zo stijf geworden dat de wervels geen kant op kunnen en de zenuw dus niet verder in de knel komt te zitten. Omdat paardrijden niet echt een succes is met een stijve rug wilde ik naar een sportmasseur. Er is echter geen masseur te vinden die begint aan iemand met een hernia. Dus da's pech.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 22:20

Pippa schreef:
Dreamegirl: heb je al in overleg met de neuroloog besloten wat je eraan gaat doen, operatie of iets anders?? Laat je goed informeren want er zijn diverse opties. Zodra je mag van de deskundige heren/dames zou ik gaan zwemmen (op de rug) want dan worden je rugspieren sterker zodat je wervelkolom meer steun krijgt. Moet eerlijk bekennen dat bij mij de klachten dan wel minder geworden zijn maar dat is niet omdat het zo goed gaat met de hernia. Maar mijn onderrug is ondertussen zo stijf geworden dat de wervels geen kant op kunnen en de zenuw dus niet verder in de knel komt te zitten. Omdat paardrijden niet echt een succes is met een stijve rug wilde ik naar een sportmasseur. Er is echter geen masseur te vinden die begint aan iemand met een hernia. Dus da's pech.


Ik heb al met de neuroloog overlegt dat ik na 2 maanden niet voledig herstelt ben dat ze met gaan opereren.Dan zit mijn hernia er dik 4 maanden.Ik kan tot nu toe gewoon niks doen alleen wat fietsen ,lopen maar meer niet dus we wachten af.24 juli moet ik naar de neurochirurg voor definitieve uitsluitsel en die gaat me dan ook opereren dan binnen 2 weken.