Je moet maar durven!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Je moet maar durven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 22:32

Hoi

Nou... Hoe mensen je kunnen vertrouwen?! Verward

Ik werk voor een handelaar. Nu 2,5 of 3 weken. En nu hebben we dus een pony en daar kwamen mensen voor die hem al eens eerder hadden gezien. Ze hadden hem alleen nog niet onder het zadel gezien en hij is voor hun dochter. In omgang vonden ze hem goed en ze waren er helemaal verlieft op en als hij een beetje mak is onder het zadel is willen ze hem morgen op komen halen. Maar nu is de handelaar morgen weg en ik ben vrij. Nu moet ik morgen die pony voorrijden en als ze hem dan willen nemen ze hem gelijk mee, krijg ik het geld in mijn handen en dan issie gewoon weg. s Avonds of de volgende dag moet ik het geld dan een keer bij de handelaar brengen...

Nou dat vind ik echt... RAAR... Ze kennen me pas 3 weekjes, weten niet zo heel veel over me en dan mag ik gelijk proberen een pony te verkopen in mijn eentje. Ik denk dat de pony wel verkocht word, want hij heeft in de maanden dat ik hem gereden heb *reed hem eerst bij de vorige eigenaren wel eens* nooit gebokt, gesteigert of opzij gesprongen of wat dan ook... Ze is ook niet supersnel, maar ook niet supersloom en gewoon heel mak

Dan vind ik dat je echt mensen vertrouwt! Dat zou ik nooit doen. Ik ben pas 15 jaar en ik heb nog nooit zoveel geld gezien!!! Voor hetzelfde geld ga ik ervandoor met het geld, ze kennen me toch niet enzo, dat doe ik natuurlijk niet, maar je weet maar nooit!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:39

Rijdt je bij J.v.D. ??? Ik vind dat idd wel een hele grote verantwoording op je schouders! Weet niet of ik er op jouw leeftijd blij mee zou zijn!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 22:47

Jurga schreef:
Rijdt je bij J.v.D. ??? Ik vind dat idd wel een hele grote verantwoording op je schouders! Weet niet of ik er op jouw leeftijd blij mee zou zijn!


Nee, Ja... Nou ik rijdt voor den Otter, maar we verkopen ook pony s van Jan van Doorn, deze dus ook... Ik vindt het ook niet zo heel fijn om zoveel geld op zak te hebben, dat voorrijden en het regelen vind ik niet erg, maar zoveel geld dat ik krijg en ff mot bewaren heb ik nog nooit gezien...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:55

Ze weten je anders toch wel te vinden en die prijs staat vast wel op papier Knipoog Waarschijnlijk kom je wel betrouwbaar over. Ik zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben.

En het voordeel voor hem is dat die mensen bij jou vast niet proberen af te dingen Jij houdt toch aan zijn prijs vast Haha!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:06

Als je het niet ziet zitten moet je weigeren! Sowieso, straks zegt hij dat het meer geld was en heb je geen poot om op te staan. Neem iig iemand mee dan kan die meekijken als onafhankelike derde.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:16

Ik zou er ook niet zo gelukkig mee zijn om zo'n bedrag te krijgen toevertrouwd. Het is wel een fijn idee dat ze jou hierin vertrouwen, maar als je je er niet prettig bij voelt dan moet je het gewoon niet doen...

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:20

Idd wel erg raar , voor hetzelfde geld nok je hem idd met dat geld Haha! Maargoed, als je dat niet wilt moet je dat gewoon zeggen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:27

Ik vind het al vreselijk als ik met 250 euro op zak loop, laat staan het bedrag wat je waarschijnlijk krijgt voor de pony. Ik zal er inderdaad voor zorgen dat mijn vader of een andere bekende in de buurt is, gewoon voor mjin eigen veiligheid.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 22:19

Hoi,

Vandaag kwam ik er dus en ik had iemand meegenomen. Ook de eigenaresse van het land was er. s ochtends was de dierenarts gekomen en 1 van de pony s blijkt DROES te hebben. Ook de pony die ik moest verkopen was aan het hoesten, dus die hebben we maar niet verkocht. Ik hoop dat het goedkomt met deze 2. De valk hoeste nog maar 2x ofzo, maar je weet maar nooit. De mensen waar hij heen zou gaan hadden namenlijk veulens, dus hij is maar hier gebleven!

GR. Joyce