Het is toch ook altijd wat....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Het is toch ook altijd wat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 19:31

Dan hebben ze een wondje hier of een schrammetje daar, zijn ze te fris, te sloom, niet lief of juist te lief.

Of.... je doet de deken af en je ontdekt grote plekken met bulten op hun flank en krabt jezelf eens flink achter je oren. Verward
Aan plekken, bultjes, kleine wondjes etc. was ik inmiddels wel gewend, maar dit soort rare plekken had ik nog nooit onder ogen gekregen.
Toch maar even de DA gebeld en wat blijkt: Imker heeft Netelroos. Hij heeft iets verkeerds gegeten of een beestje heeft hem geprikt, waardoor hij dus grote plekken met bulten op zijn (beide) flanken heeft gekregen. Ze zijn warm, geribbeld *het voelt een beetje aan alsof hij in de brandnetels heeft liggen rollen* en dik... Boos!

Nu kan ik niet rijden, moet ik Imker twee keer per dag temperaturen en goed de bulten in de gaten houden. Mocht het nu over een dag of 5 niet weg zijn, dan geeft de DA een hormoonspuit waardoor de bulten gaan slinken. Zolang Imker happy is, geen koorts heeft en verder lekker in zijn vel zit, hoef ik niets te ondernemen.

Rare beesten zeg, die paarden. Het is ook altijd wat....

Toos paardloos


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 21:11

Ik heb er maar wat foto's van gemaakt:

Afbeelding

en

Afbeelding

Boos! Boos!

Ik moet ook eens leren om de lens van de camera wat schoner te houden, al die vlekken erop .
Maar goed, dat zijn dus de netelroosplekken. *Stiekum vind ik wel dat Imker wel heeeel erg blinkt, ondanks zijn zielige flanken Knipoog *

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 21:18

Hij is nog steeds zijn oude zelf, dus zit vol energie en spatjes...

Wat me alleen opviel vandaag, is dat hij heel erg mijn aandacht wilde trekken toen ik op stal kwam. *als er iets mis is, doet hij dat altijd, de vorige keer met zijn been ook* Ik had al naar zijn benen, hals en hoofd gekeken, maar toen ik het dek afdeed, schrok ik wel een beetje.
Zijn temperatuur is goed (zat net op 37.6 graden Celsius) en hij eet ook nog goed.
Ik zal hem goed in de gaten houden de eerst komende dagen.
Jammer genoeg heb ik nu wel mijn wedstrijd in Ammerzoden af moeten zeggen....

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 08:12

Zwelgje schreef:
Ze hebben inderdaad altijd wel weer wat. Dan van mij verrassen me ook regelmatig met een wondje hier en daar.
Nou loopt een van mij weer een beetje te hoesten dus dan moet ik de komende dagen weer op mijn hoede zijn en goed opletten anders mag ik de veearts al weer gaan bellen.
Ach ja, ze houden je van de straat Knipoog



Hihi, ik zag jou naam en die is nu wel toepasselijk op Imker. Zweeeeeelgje, kom dan Haha! !! Clown

Picasso, voor zover ik nu zie, heeft hij er niet echt jeuk aan, ik denk eerder dat het beurs is en zeer doet. Vanmorgen was zijn temp. 36.8 graden Celsius en de brok ging er nog goed in.

De bulten zijn nu nog erger geworden, op de foto staat Imker's "goede kant" dus de kant met de minste bulten, de andere flank is nog veel erger. Boos!

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 13:02

't Is ook echt een portret, die Imker van mij. Hij heeft idd mazzel dat hij niet op wedstrijd hoeft, maar ik had er juist zo'n zin in!!

Toos paardloos


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 20:36

Vandaag is het iets uitgebreidt, maar Imker heeft nog steeds geen koorts. Ik heb het idee dat de plek wel groter is geworden, maar ook iets dunner.
Al met al zie ik geen verslechtering, maar ook nog geen verbetering optreden. Ik zal nog even geduldig zijn en afwachten wat morgen ons brengt.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 23:13

Diana_Mabel schreef:
Jemig zoiets heb ik nog nooit gezien is het een allergie?


Ja, de DA zegt van wel. Daarstraks ontdekte ik een bultje op zijn hals met wat opgedroogd bloed eraan, daar kan best een beestje hebben gestoken waar Imker niet tegen kan.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 19:35

Stephanie100 schreef:
Aah. Een troost ammezoden ging toch niet door. Veels te nat en er ligt daar klei. Het wordt een week opgeschoven is ie dan al beter?


Dat durf ik niet zeker te zeggen. Ik hoorde net pas dat het verschoven was, maar eigenlijk heeft onze club (Den Dungen) dan wedstrijd, ik weet alleen niet of die al door mag gaan.
Ik verwacht dat ik pas donderdag of vrijdag op zijn vroegst weer kan rijden , dus ik denk niet dat ik in Ammerzoden ga rijden.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 14:52

FlairS schreef:
Had je je sjabrak niet toevallig gewassen?


Daar dacht ik ook in eerste instantie aan, maar ik had hem maandag gelongeerd (met het longeershabrak, daar is niets mis mee) en dinsdag en woensdag had ik geen tijd om te rijden, dus daar kan het niet aan liggen. Bij mij schoot dat ook als eerste door mijn hoofd.

Nog een update-je: De plekken zijn grotendeels verdwenen en de huid voelt alleen nog wat warm aan. Vandaag heeft Imker daarom een ritje richting rijvereniging gemaakt om daar wat los te springen. Hij had erg veel energie en had er veel lol in (tot wel 1.20 meter gesprongen *trots*) en hij heeft er geen last meer van.
Ik doe nog erg voorzichtig met borstelen en rijden doe ik tot en met woensdag nog niet.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cijsalover, GoogleAdsense, waikiki_6 en 3 bezoekers