Weer kreupel? *zucht*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Weer kreupel? *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 16:32

Het begint er toch wel weer op te lijken...door de jaren heen hebben we al heel veel blessures gehad.
27 april, de dag voor een wedstrijd werd Magic weer kreupel. Het beentje was dik en warm en het leek op een simpele verstapping.

Voorheen hebben we last gehad van slijmbeursontstekingen en we waren al 'blij' dat het dit keer niet zo leek.
Na een tijd van stappen op het harde en veel afspuiten leek ze weer beter te gaan. Eerst rustig gelongeerd en daarna weer heel kort rijden (half uur stappen en 15 minuten draven). Maar na 2 dagen rijden was het alweer mis.

Weer op rust, het kon ook aan de hoefsmid liggen. We hebben namelijk net een nieuwe en die kan haar toch net iets anders gezet hebben. Aangezien ze toch al zo gevoellig is.
Na 2 (!!) weken had hij eindelijk tijd (prive omstandigheden) en heeft haar op zooltjes met siliconen gezet. Ze stond al op een wig.
Dit leek super te helpen *LOL*

Tot vandaag..zaterdag waren we weer langzaam begonnen met rijden en longeren. Vandaag liep ze weer niet zuiver Verdrietig
Het kan zijn dat ze wat spierpijn heeft ivm nieuwe beenstand met siliconen of dat ze weer ingespoten moet worden.

Maar ik ben het zo zat!!! Dat arme beest word ook heel zuur als ze niet werken mag. Als we dan weer beginnen is ze weer super vrolijk, ze wil ook zo graag.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:38

Als ik jou was zou ik hem gewoon op de fotos laten zetten met dat been.
Weet je wat het is.En zo blijf je sukkelen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:38

balen joh, hoop dat het snel weer opknapt, leuk filmpje trouwens!!!!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:40

dreamegirl schreef:
Als ik jou was zou ik hem gewoon op de fotos laten zetten met dat been.
Weet je wat het is.En zo blijf je sukkelen.


En dat geeft vaak ook geen uitsluitsel, ik heb met mijn democraat ook veel ellende gehad, maar de fotoos waren prima! Het kan ook in de rug, of schouder oid zitten en het uitten in keupelheid!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 16:41

dreamegirl schreef:
Als ik jou was zou ik hem gewoon op de fotos laten zetten met dat been.
Weet je wat het is.En zo blijf je sukkelen.


Nou foto's hebben we hoor!! Van alle delen van haar lichaam
We hebben haar toen zonder foto's gekocht (stom ja) maar ondertussen hebben we alle lichaamsdelen wel gehad.

En je raad het al: op de foto's is niks te zien hoor. Het leek ook ooit op hoefkatrol, dat is het dus niet.

Dat de problemen voortkomen uit haar onderbeen is ondertussen duidelijk. Maar ja, dat maakt het behandelen lang niet altijd makkelijker...

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:44

Antoinette schreef:
[

Dat de problemen voortkomen uit haar onderbeen is ondertussen duidelijk. Maar ja, dat maakt het behandelen lang niet altijd makkelijker...
[/quote]


weet je dat zeker, is dat via verdoving vastgesteld?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 16:51

De vorige keren wel ja. Bij Bosch en Duin hebben ze ook met verdovingen gecontroleerd. 2x al...
De eerste keer toen het op HKO leek hebben ze natuurlijk met verdoving gekeken en foto's. Toen was het al een slijmbeursontsteking. Dat is met rust overgegaan.

Toen kwamen er andere blessures....OCD, gebroken tandwortel enz..
En toen weer kreupel...weer met verdoving in het onderbeen, ook toen liep ze weer goed. Ze hebben haar bij Bosch en Duin dit keer ingespoten. Dit werkte niet.

Als second opinion hebben we er een andere (Belgische) arts bijgeroepen. Die heeft ook haar onderbenen ingespoten met Hyalinezuur en andere stoffen om kraakbeen aan te maken en ontstekingen te remmen. Dit werkte! Na 2x was het niet meer nodig. We waren al gewaarschuwd dat het waarschijnlijk wel weer vaker moest gebeuren.

Daar lijkt het nu wel erg op..

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:18

Dat wordt niet meer springen dus!!!!!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:51

dreamegirl schreef:
Dat wordt niet meer springen dus!!!!!


Dat is nu ook niet dressuren (of uberhaupt rijden), dus ik weet niet wat deze uitspraak voor toevoegende waarde heeft op hetgeen dat verteld is.

Als je naar het filmpje verwijst: deze is zo'n 2 tot 3 jaar geleden gemaakt, laaang voor alle blessureleed van de kreupelheid. (volgens mij ook nog voor de OCD)..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 21:32

Rustig zussie, ze bedoeld het vast goed hoor! Knipoog
Mijn pitbull-zus *LOL*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:08

wat vervelend, we blijven toch bezig he met die paarden........... Frusty

succes!!!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:34

MacavityL"]
[quote="dreamegirl schreef:
Dat wordt niet meer springen dus!!!!!


Dat is nu ook niet dressuren (of uberhaupt rijden), dus ik weet niet wat deze uitspraak voor toevoegende waarde heeft op hetgeen dat verteld is.

Als je naar het filmpje verwijst: deze is zo'n 2 tot 3 jaar geleden gemaakt, laaang voor alle blessureleed van de kreupelheid. (volgens mij ook nog voor de OCD)..
[/quote]

Ja ik bedoelde het niet verkeerd Ik heb zelf een paard met vroegere peesblessure Huilen en ik mag niet meer springen dus daarom maar als jij zo gauw op je teentjes getrapt bent nauw dan moet je bokt nog maar eens goed verder lezen want dan staat je nog een hoop te doen om je te ergeren op bokt als je hier over al valt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:05

Antoinette, is het misschien een idee om jouw paard eens te laten bioscannen? Daarmee kun je de plaats achterhalen waar de blessure vandaan komt.

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 12:26

Tjee, vervelend! Toen ik bij jullie was liep ze inderdaad na een tijdje rijden niet helemaal lekker. succes!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 14:52

Sonja"]
Antoinette, is het misschien een idee om jouw paard eens te laten bioscannen? Daarmee kun je de plaats achterhalen waar de blessure vandaan komt.
[/quote]

Wat houd een bioscan precies in? Is dat een gewone scan?

[quote="MirageGidran"]
wat vervelend, we blijven toch bezig he met die paarden........... Frusty

succes!!!
[/quote]

Tja..jij zit met hetzelfde probleem he?! Sommige paarden... Scheve mond

[quote="claudia schreef:
Tjee, vervelend! Toen ik bij jullie was liep ze inderdaad na een tijdje rijden niet helemaal lekker. succes!!


Dat klopt! Daarna is ze op silicnonen gezet en liep ze weer helemaal goed. Ze liep ook gelijk weer lekker ontspannen enz..maar het mocht niet zo zijn.


Dit is wat we nu van plan zijn:
We geven Magic nog even de kans, misschien moet ze toch nog even aan de siliconen wennen.

Als het dan niet goed is halen we er een DA (of kliniek) bij. We willen een scan. (eventueel een bioscan Verward ), want foto's hebben we ondertussen wel.
Iig gaan we toch nog een keer proberen er alles aan te doen.

Mocht het dan nog niet goed zijn gaat ze een aantal maanden volledig op rust, weiland op.

Tja en als het dan nog niet goed is...wil ik nog even niet aan denken