Vanavond naar mijn paardje toe!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Vanavond naar mijn paardje toe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 11:17

Gisteravond toen ik in bed stapte was het al zover. Kriebels in mijn buik. Nog even snel naar de pc om de foto van Tess te bekijken. Bah, ik leek wel zo’n pennymeisje!

Vanmorgen stond ik weer op met een gezonde spanning. Snel douchen, aankleden, beesten eten geven, mijn lunch klaarmaken en naar het werk. Om 7 uur op het werk, pc aan en even wegdromen. oliebol… 10 over 7. Al 10 minuten zitten dromen. Kom op Eef, werken, des te sneller gaat de dag voorbij.

En nu… niet overdreven druk op het werk, mijn gedachten dwalen steeds af, ik log steeds weer in op bokt om even te kijken. Waarnaar eigenlijk? Op het moment zijn er niet zoveel topics die ik volg en heb op het werk toch geen tijd om me in nieuwe topics te verdiepen en te lezen. Ik word hier betaald om te werken.

Maar waarom ben ik dan zo hyper??? Omdat ik vanavond naar mijn meisje ga. Het geld is van de spaarrekening op mijn rekening gestort, dus ik ga vanavond een gedeelte van mijn paardje betalen. En dan maar hopen dat het droog is. Dan ga ik in het land wat betere en mooie foto’s van haar maken.

Te gek voor woorden. Heb zoveel verzorgbeestjes gehad, heb 2 paarden gehad maar ik ben nu helemaal hyper.
Het liefst zou ik haar nu in 1 keer betalen en gelijk meenemen naar de stal waar ik straks met haar ga staan. Maar ja, het geld ontbreekt deze maand, dus ik heb een super regeling dat ik volgende maand de tweede helft kan betalen. Alleen blijft ze dan tot ze is afbetaald wel daar staan.

Op zich nog best een goede regeling. Ben lange tijd ziek geweest, werk nu net bij een nieuw bedrijf, moet wennen aan de 40 uur per week, ’s morgens om 7 uur beginnen en ben ’s avonds dus kapot. Zou op dit moment de zorg van een jong paard nog niet op me kunnen nemen. Dat zal binnen 2 tot 3 weken wel zo zijn want ik merk dat ik iedere avond al steeds minder moe ben dus het komt wel goed. Maar ik ben zo ongeduldig. Heb verdorrie een paard gekocht maar heb nog niet echt dat gevoel! Heb het dus ook nog niet eens aan mijn ouders, schoonouders en andere familieleden verteld. Dat komt wel als ik haar echt bij me heb!

Maar goed… vanavond is het dus zover… dan ga ik weer heerlijk naar haar toe. Even 3 kwartier in de auto en dan maar genieten. Ook al kan ik nog helemaal niets met haar doen. Ze staat in de wei, niet dicht bij stal, is niet verkeersmak dus kan haar niet even meenemen naar stal en ik wil het niet aan de staleigenaar vragen want dan moet ze helemaal met de trailer. En waarvoor? Poetsen??? Want longeren of iets leren heeft weinig nut als er daarna weer even niets gebeurt!

Wilde het gewoon ff kwijt. Ik voel me echt zo’n pennymeisje. Zo in de wolken!

Trouwens, heb een naam gekozen. Ze gaat Treasure heten. Tequilla Sunrise vond ik erg mooi, maar het bekt gewoon niet lekker. Zo noem je haar in het dagelijks gebruik toch niet. Afkorten is niet fijn bij die naam dus dan gebruik je nog een andere naam. Sja… waarvoor neem je die naam dan.
En Treasure klinkt toch nog een beetje als Tess. En Tess of Tres bekt nog wel lekker dus zo kan ik haar makkelijk noemen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:26

heb in je profiel gekeken en het lijkt me een heel leuk paard. Een jazz he? Mooi papiertje. Ik vond je konijntje trouwens ook ontzettend leuk.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 11:27

*glimt van trots*
Yeps, een Jazz.
Een leuke jonge dondersteen.

Hoop er vanavond wat betere foto's te kunnen neerzetten!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:36

Ik ken het gevoel.. Voor je idee is het paard al helemaal van jou, maar je kan er nog niet bij..

Ik heb precies hetzelfde met Winnie.. Waar ik vrijdag weer heen ga Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:27

Leuke naam hoor! Ben benieuwd naar je verslagje en de nieuwe foto's van vanavond!

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:13

Ik vind het echt een beauty hoor. Mooi koppie ook. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En dat je maar heel veel mooie jaren met haar mag beleven.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:56

tequila sunrise is trouwens een liedje van the eagles Lachen
ik vind het wel een erg mooie naam hoor.
trouwens ook een mooi paardje!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:30

Heel mooi paardje hoor! Kwijl

Alleen zou ik haar niet Tequila Sunrise noemen, want dat is niet zo een mooie naam Schijnheilig (LEES: Mijn merrie van 3 heet al zo!! Haha! )

Echt een leuk paardje zo te zien, ik ben benieuwd naar meer foto's!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:48

lief beestje zeg!
treasure is wel een leuke naam en ook veel makkelijker dan tequila sunrise.
hopelijk zul je er veel plezier van hebben

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:02

heb even je profiel bekeken maar wat een schatje dat paard van jou kan me voorstellen dat je je een penny meisje voelt...
veel plezier met haar

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:28

Wow leuk zeg dat ze nu van jouw is! Heel mooi paard, veel plezier ermee!
Foto's zijn altijd leuk Knipoog Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 23:07

Behalve er leuk uitzien en goed kunnen bewegen is ze ook nog erg lief! Lovers

Ik liep met mijn vriendin het weiland in en de paardjes werden nieuwsgierig. Ze kwamen om ons heen staan. Ik had heel slim een doosje met snoepjes meegenomen.

Ze was erg aanhankelijk, ook zonder de snoepjes. Nieuwsgierig, knuffelig en niet opdringerig.

Met de minuut word ik meer verliefd op haar! Ze is echt geweldig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas zijn deze foto's niet al te beste kwaliteit. Maar goed, toch weer wat foto's erbij!!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 00:34

Leuke foto's!!! En gefeliciteerd met je aankoop.
Ik hoop dat je veel plezier met haar zult beleven

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 01:06

Ze is echt leuk! En de naam Treasure vind ik ook wel een goede naam. Makkelijk uit te spreken en af te korten.

Veel plezier met haar en aarzel niet om ons te belagen met foto's Tong uitsteken

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:17

Leuk is dat he, zo'n weiland vol kleuters. Haha!

Mooi paardje, ik hoop dat je veel plezier van je paard zult hebben!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 09:51

Goed, ik zal nog even een wat uitgebreider verslag doen.

We kwamen op stal aan. Eerst even gekeken hoe Jan een 5 jarige halfbroertje aan het rijden was. Ook een Jazz.
Het beestje liep erg leuk.

Daarna even het koopcontract opgesteld, betaald, nog heel even op stal rondgelopen en toen op naar het weiland.

Ze stonden helemaal achterin. Dus mijn vriendin en ik lopen het weiland in. We zien al een paar keer wat paarden kijken maar ze gaan steeds weer verder met lekker grazen. Tot we halverwege het weiland waren, toen besloten Treasure en de bonte shet om op ons af te draven c.q. galopperen.

Een meter voor ons bleven ze staan, heel nieuwsgierig. Dus op dat moment opende ik de snoepjestrommel en kwamen ze allemaal gretig op ons af. Met zijn allen wachten tot ze een snoepje kregen. De 1,5 jarig vond het maar niets, doodeng die 2-benige gevaartes in het land. En dat snoepje moest zo snel mogelijk weer worden uitgespuugd. Je weet nooit of we ze willen vergiftigen Knipoog
Dat bekkie was echt geweldig. Die bleef op een afstand ons strak aanstaren.

1 van de paarden die ook te koop staat was erg opdringerig. Steeds voor de camera gaan staan. Zijn dus een hoop foto's mislukt omdat ze er opeens voor kwam staan. Heb zo'n gevoel dat ze erg graag fotomodel wil worden Haha!
Wel heel lief hoor, niet irritant, gemeen of vervelend, maar ze staat graag in de aandacht.

En mijn lieverd... die vond alles best, dan weer wat hapjes grazen (waarbij ze ons goed in de gaten hield) dan naar mijn vriendin om het hoofd op haar schouder te leggen en dan weer naar mij. Steeds met de oortjes naar voren en steeds snuffelen, aanraken en proberen zachtjes iets vast te pakken. Van de veters van mijn schoenen tot de punt van mijn jas. En daarna... toen was mijn staart aan de beurt! Lovers

Ze is absoluut niet bang. Als ze zo in de kudde staat mag je haar helemaal aanraken, tot haar spronggewricht. Daarna kijkt ze je even aan van "je gaat toch niet verder he?"
Als je doorgaat dan stapt ze gewoon weg. Niet lelijk doen, niet moeilijk doen... ze doet gewoon een stap naar voren.

Toen hebben we ze rustig naar voren gedreven, wilde ze nog even zien lopen. En dat deden ze, in volle galop naar voren met de shet en het 1,5 jarige beestje jolig bokkend er achteraan.

Voor aangekomen bleef de shet bij ons. De rest liet zich nog even zien door een stuk naar achteren te draven/galopperen en weer terug te komen en zo een paar keer.

Tess vrolijk met haar hoofd in de lucht, staart erop en showen maar. Vanuit een vrolijke galop naar een zwevende en verende draf, hevig snuivend en uitdagend.

Ja... ik kan wel zeggen dat ik echt helemaal in luv ben! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:56

Wat een leuk verslagje zeg! Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, zal best lukken!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:02

Leuk paard! Heel erg veel plezier er mee, en succes met wachten tot dat ze bij je op stal staat Knipoog

En eh, weer een lieve Jazz...
Dat is niet de eerste hier op bokt *LOL* Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:03

o meis, wat leuk voor je eindelijk een eigen pard!
Ik werk zelf ook 40 uur, en heb dat vermoeide gevoel ook, helaas, rot he?
Maar een paard kan je helpemn ontspannen, ik ben echt heel blij voor je.
En dat geld, komt wel.
Ik heb nu sinds een jaar een eigen paard, en heb het og ook zoals jij gedaan, en t rare is dan heb je niet echt t gevoel dat het je eigen beessie is he?
Maar dat komt echt goed!
Geniet ervan!
is ze/hij al ingereden?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 10:14

Ik glim gewoon van trots als jullie vertellen dat ze leuk is!
Ik ben zo ontzettend blij met haar!
Eindelijk na 6 jaar weer een eigen paard! 29 november 1997 ging mijn vorige paard weg, dus het is zelfs 6,5 jaar.

Ze is nog niet ingereden. Dus er is nog een hoop werk aan de winkel. Ze is net 3 jaar en 2 maanden, dus nog tijd genoeg.

Of ze echt lief is... dat zullen we wel zien als ze onder het zadel is! Knipoog
Ik verwacht dat ze pittig is, maar daar is niets mis mee!

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:31

Geweldig dat je zo'n leuk paard gevonden hebt!! Hoop dat je er veel plezier aan beleeft en dat gaat volgens mij zeker wel lukken met zo'n enthousiast baasje!
Hoe denk je trouwens dat je familie gaat reageren? Ik weet nog wel dat ik het zo moeilijk vond om erover te beginnen. Jij hebt natuurlijk wel al eerder een paard gehad dus waarschijnlijk kijken ze er niet van op.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 16:36

Mijn ouders zullen bang zijn dat ik het qua gezondheid, geld en tijd niet aankan.
Schoonfamilie zal bang zijn dat het qua geld niet gaat en dat hun zoontje eronder komt te lijden.

Maar ik heb gelukkig weinig met ze te maken. Het is een bewuste keuze van mij en mijn man geweest en we gaan er helemaal voor. We zullen ze laten zien dat de twijfels voor niets zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:39

o kleintje ,al zou je t niet aankunnen, ik heb dat zelfde vervelende probleem, daar kom je vanzelf achter.
En als je t echt niet redt, zoals bij ,ij ging t mis, neem je er een verzorgen bij, dat scheelt de helft, maar zover ben je nog niet, eerst proberen!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:29

Ik vind het echt geweldig voor je! Wat een prachtig paardje.....

Geniet maar lekker van dat gevoel "in luv" te zijn, hoor!

Veel plezier met Treasure. Prachtige naam, ook!