Ergernissen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Ergernissen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 11:55

Op woensdag is er in Loosduinen altijdmarkt, en er loopt dan zo'n draaiorgel met een paardje ervoor. Dan vraag ik me ook af wat voor leven dat beestje heeft met een loeiend ding achter zich Scheve mond .

En dan komen we op Marktplaats, waar ook echt de gekste dingen staan.
Bijvoorbeeld dit:

In gebruikte staat, met hier en daar een krasje. Van 100% dik kwaliteits leder. Verkeert in goede staat. Zonder singel, beugels etc. Zoals op de foto.
Foto: http://www.marktplaats.nl/fotos/dieren/zadels/17415.jpg

Nou wat een goede staat.. Koe

Hmm, het valt me nog mee, de ergernissen deze week, maar soms kan ik me daar dan ook écht aan ergeren.. Hebben jullie dat ook?

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:40

Ja ik zag pas op de marktplaats ruin 2 jaar...Ik dacht dat je pas mocht casteren vanaf 3!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:43

Stephanie100 schreef:
Ja ik zag pas op de marktplaats ruin 2 jaar...Ik dacht dat je pas mocht casteren vanaf 3!

Volgens mij vanaf 1,5/2 jaar. Mijn verzorgshetje is een paar weken geleden gecastreerd en toen schatte de DA hem 2 jaar.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:45

Ow ja dat kan ik maar ik dacht dat het altijd vanaf 3 was. maar ik kan er goed naast zitten hoor

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 14:51

hahhaaa idd wat een goed zadle ga die mensen gelijk mailen...not
idd dat zou voor mij ook een ergernis kunnen zijn

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:08

staat er in de advertentie dan, in goede staat.
volgens mij staat er alleen in gebruikte staat, maar goed ik wil niet zeuren ofzo hoor.
het viel alleen ff op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:19


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:30

Ach, ze zijn toch zo eerlijk om er een goede foto bij te zetten, dan vind ik het niet erg, iemand met een beetje verstand ziet aan de foto dat dat niet echt goede staat is.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:57

Ja waar ik me regelmatig aan erger zijn mensen die tegen hun dieren/paarden haast misselijk makent (<- hmm nederlands??) praten.
Zoiets als..(op een kinderlijke toon) ''Dagg meisje..hallooo..dag schatje..daar is mama weer'' of die griet legt dr zadel niet goed en los op de rug en vervolgens valt het zadel..''ach wat doet mama nou toch weer, wat dom he van mama''.
Komt vervolgens de moeder binnen van dat meisje..''ach kijk en daar is Oma!!'', komt dr vriend binnen..''ahhh daar is papa!!''.

Nou sorry hoor..maar hallo zeg!Dat beest mag echt blij zijn dat hij het niet verstaat.
Ik twijvel altijd of ik nou over de grond moet rollen van het lachen of dat ik maar gewoon wegloop.

En vandaag heb ik me vreselijk geirriteerd aan Chinouc, die dacht laten we gewoon lekker niet luisteren..en gister dacht ze precies hetzelfde..Grr.
Nou ja morgen weer een dag!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:03

Hahah, dat doe ik ook soms wel, maar niet zo overdreven!!!

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:34

Mijn grootste ergernis is: dat er nog steeds mensen zijn die toeterend langs je af racen als je met je paard op de weg loopt!
En dan later durven zeggen. Als ze op straat gaan met een paard, dan moeten ze het dier ook maar de baas kunnen!
Walgelijk gewoon.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:50

Mijn laatste ergernis: ik kwam laatst op de dijk een joekel van een vrachtwagen tegen. Ik helemaal in de stress, omdat ik dacht dat mijn pony gek zou doen, maar ze deed het maar zachtjes. De vrachtwagen ging wel netjes langzamer rijden, maar hij was net voorbij, gaat hij toeteren!!! Ja, toen was Colette niet meer zo rustigen schoot er in galop vandoor.
Ik kon die chauffeur wel neerschieten, zo boos was ik.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:10

Stephanie100 schreef:
Ow ja dat kan ik maar ik dacht dat het altijd vanaf 3 was. maar ik kan er goed naast zitten hoor


Hengsten mogen geruind worden van het moment dat de teelballen volledig zijn ingedaald (en soms zelfs ervoor, maar da's een andere ingreep en kan meestal niet thuis worden gedaan). Sommige mensen laten hun 7/8 maand oude henstje al ruinen .... dus, ja, een tweejarige ruin is zeer zeker mogelijk, en in sommige gevallen nog 's héél verstandig ook!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:27

Ik erger me aan mensen die met hun neus in de lucht langsrijden op hun paard als je op de fiets zit. Hier in de buurt denken sommige nogal dat ze wat zijn.
Helemaal als je in je paardrijkleren fiets wordt er minderwaardig omlaag gekeken "zozo jij hebt zeker net op de manege gehobbelt, nou kijk mij eens op mijn paardje", zie je ze dan denken.
achja ik kom ook van mijn paardje vandaan maarja......
gelukkig zijn er ook die gewoon normaal kijken hoor, maar bij een aantal is het echt in hun bol gestegen.... Lips are sealed

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 07:48

Ilse schreef:
In gebruikte staat, met hier en daar een krasje. Van 100% dik kwaliteits leder. Verkeert in goede staat. Zonder singel, beugels etc. Zoals op de foto.


Dit is een van de redenen dat ik het niet aandurf om zulke "grote" spullen via marktplaats te kopen. In dit geval staat er iig nog een foto bij, maar de advertentie geeft wel een heel andere indruk dan de foto die erbij staat...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 07:56

Ik zou principieel al niet geinteresseerd zijn in een zadel waar geen foto bij staat.

Ik kan me er ook zo aan ergeren als er een foto van de Divoza site word geplukt en erbij word gezegd: "lijkt op dit zadel". Dat zegt dan namelijk niets over het zadel zelf...het geeft een indruk, dat wel.

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 08:41

was hij gratis mee te nemen? Haha!
mijn grootste ergenis op stal is dat er een aantal irritante kindjes rondlopen die van de stal een speeltuin maken met behulp van een fiets, een skelter en qwad ( k weet niet hoe je t schrijft Frusty ) en nog veel meer...en dan gaan ze op de bakrand elkaar er af duw- spelletje spelen....zoo irritant Lips are sealed

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:17

Stephanie100 schreef:
Ja ik zag pas op de marktplaats ruin 2 jaar...Ik dacht dat je pas mocht casteren vanaf 3!

Ik ken verschillende mensen die hun paard gecastreerd hebben voor ze een jaar waren.. Geen van hun dierenartsen heeft ooit gezegd dat dit niet kon. Inmiddels zijn die paarden lang en breed volwassen en ze zijn er goed aan hoor!!1

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:19

Kusia schreef:
Mijn laatste ergernis: ik kwam laatst op de dijk een joekel van een vrachtwagen tegen. Ik helemaal in de stress, omdat ik dacht dat mijn pony gek zou doen, maar ze deed het maar zachtjes. De vrachtwagen ging wel netjes langzamer rijden, maar hij was net voorbij, gaat hij toeteren!!! Ja, toen was Colette niet meer zo rustigen schoot er in galop vandoor.
Ik kon die chauffeur wel neerschieten, zo boos was ik.

Die ergernis van vrachtwagens daar sluit ik me helemaal bij aan!! Maar ook gewoon autorijders kunnen er wat van hoor!
Soms denk ik hebben die mensen wel verstand?

Rietje_oud

Berichten: 76
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Meppel, in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:03

Hallo allemaal,

Ik heb ook vaak van die ergenissen, maar mensen blazen ook vaak teveel en tehoog van de toren moet ik zeggen. Kijk, een oud zadel is gewoon een oud zadel punt uit, dus die mag maar een paar centen kosten, achnee gewoon 100 euro vragen joh. Zulke ergenissen kan ik me nou aan ergeren, mensen weten tegenwoordig de waarde nietmeer te schatten naar de kwaliteit die ze hebben.

Dan de castratie, in principe maakt het niet uit wanneer je castreerd, alleen als je het te vroeg doet zijn de ballen nog niet ingedaald, dit is dus de reden dat meerdere of grotendeels vande mensen het op veilige 3 jarige leeftijd doen.

Gr Rilana

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:34

Rietje schreef:
Hallo allemaal,


Dan de castratie, in principe maakt het niet uit wanneer je castreerd, alleen als je het te vroeg doet zijn de ballen nog niet ingedaald, dit is dus de reden dat meerdere of grotendeels vande mensen het op veilige 3 jarige leeftijd doen.

Gr Rilana


Het is dus echt niet zo dat het vanaf drie pas veilig is hoor om te castreren. Als dat zo was zou toch niemand het eerder doen?!
En het lijkt mij dat de dierenarts dan ook zou zeggen dat het pas 'veilig' is vanaf drie.

Rietje_oud

Berichten: 76
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Meppel, in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:52

Veilig in de bedoeling van je eigen portomonnee, ik heb het niet over gezondheid. Het is toch jammer van je centen als blijkt dat je DA geen twee ballen weg kan halen Boos!

Rietje_oud

Berichten: 76
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Meppel, in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:53

oeps, dat gezichtje bedoelde ik niet, die is boos, ik wou een verdrietige doen Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:54

bij ons als twee jarige. Allemaal.........