Tandarts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 13:01

Ja hoor het is zover ons Paardje gaat vandaag voor het eerst naar de tandarts !!! aaahhhhwww wat zielug he!!! Haha! Haha! Haha! sorry hahahah

Bij ons komt de tandarts 1 x per jaar op de manege een paard dagen en dan doet tie alle paarden.

Volgens mij is het voor een paard ook echt niet leuk gewoon voor ons trouwens ook niet hoor maar gelukkig heb ik die angst niet! Boos!

Wie heeft er ervaringen met een paardentandarts..??

groetjes Dunja

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:02

Dennis gaat woensdag voor het eerst. Ik heb dus nog geen ervaring.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:04

Bij ons komt de tandarts ook 1x per jaar en wij hebben nog geen paard meegemaakt dat er een probleem van maakte(zelfs onze lastigste merrie laat alles rustig gebeuren!)

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:18

Mijn paard vond het allemaal maar helemaal niets. Ging steil omhoog terwijl ze anders echt superbraaf is in de stal. Uiteindelijk hebben we haar plat moeten spuiten omdat het anders gewoon geen doen was. Waarschijnlijk deed het haar gewoon zeer die klem in d'r mond, want ze had echt heel veel haken op haar tanden en kiezen. Moet je overigens zeggen dat ik na afloop een ander paardje had. Weer goed in de aanleuning, niet meer kantelen... echt helemaal te gek. Dus het was het waard!

maartje538
Berichten: 92
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:52

Hhahaha, ik vraag me af hoe hij er op gaat reageren want het is een man he . Maar toen ik er was, was ie nog niet aan de beurt. Annemarie ging me ff helpen met uitmesten Vork . Nou ik zie je nog wel

annemaria
Berichten: 43
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:13

zal wel morgen worden voordat ie mag. Ben echt benieuwd na al die negatieve ervaringen met mannen, maar ja beter als haken op zijn tanden. ging het longeren goed tamara?

maartje538
Berichten: 92
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:35

Jha, ze heb het eerst zelf gedaan maar hij was harstikke braaf en toen ging ik zelf . Maar deed wat dingen niet goed dus ging ze me daar ook gelijk mee helpen

annemaria
Berichten: 43
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:49

Nou das mooi dan weet je dat ook weer. Mango is gisteren toch nog bij de tandarts geweest. Ze hebben echt bijna al zijn tanden gevijld ze waren allemaal te scherp. Maar ja hij is ook nog sinds die tanden heeft niet bij de tandarts geweest dus das niet gek. Hij stind gisteravond ook nog hele gekke bekken te trekken. En trouwens Richard is niet verliefd op me we hebben nog even gepraat gister. Dan weet je dat ook

maartje538
Berichten: 92
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:03

ook fijn dat iedat dan ff zecht. En ging mango nog rennen bij de tandarts Haha!

annemaria
Berichten: 43
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:06

weet ik niet ik niet we waren er allebei niet bij. Ria wist het niet dus het zal wel zijn meegevallen.

maartje538
Berichten: 92
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:08

jha ind

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 10:58

Nee hij schijnt heel braaf te zijn geweest hij heeft alleen heel de avond lopen bekken te trekken wel grappig had leuke foto's van gemaakt maar helaas die heb ik perongeluk allemaal gewist errugh slim weer ik baal daar echt van!!!

maartje538
Berichten: 92
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 07:47

haha jha pardouche moet wachten tot volgend jaar

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:32

hoi
bij mij is de tandarts ook net geweest, hij had serieuze haken, de tandarts had het nog nooit zo erg gezien. Dus ik dacht dat het nu beter ging gaan met rijden (hield hoofd altijd omhoog en mond was altijd open ) maar neen meneer ging nog rapper nu, en was gewoon niet meer te stoppen Mijn vorig paard haatte de tandarts, hij ging op zijn achterste zitten om vervolgens naar voor te varen, ze hadden er altijd hun werk mee Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 16:30

Hij zat gisteren nog steeds rare bekken te trekken was heel grappig om te zien maar nadat we het bit in hadden gehad (een dagje overgeslagen) was het over dus het was waarschijnlijk gewoon wennen!!

Hij vond het in ieder geval niet erg dus volgend jaar mag tie weer

In mijn profiel staat een foto met zijn tanden bloot dus het was wel nodig de tandarts alleen heeft tie ze niet eens gepoetst hahahaha dus ga ik het een x zelf doen!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:45

Die van mij had na acht jaar geen enkele haak op de kiezen.
De tandarts heeft alleen maar gecontroleerd en kon toen meteen verder met de andere paarden.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 16:48

gek is dat he bij de ene moet het elk jaar maar bij deandere is er nix an de hand !

die van mijn heeft een beetje overbijt en had erg veel haken en ook tandsteen!

dit is ook de 1e x in zijn 6 jaren geloof ik dat tie is geweest bij ons komt ie 1 x per jaar ik dacht nou misschien is het wel nodig kan geen kwaad en omdat hij voor de hele manege komt (pp +/- 60) is het een stuk voordeliger natuurlijk!

de manegepaarden/pony's ( +/-30/40) gaan in iedergeval nooit geloof ik!

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:30

mango schreef:
de manegepaarden/pony's ( +/-30/40) gaan in iedergeval nooit geloof ik!


Albany is dit jaar ook geweest hoor! Daar is ongeveer een half jaar geleden een dierenarts bij geweest omdat hij slechter ging eten. Dierenarts heeft haken weggeveild, pony at weer goed.
Maand of 3 terug, weer hetzelfde probleem. Dierenarts (ander, wel van dezelfde praktijk) wilde wel veilen, zodat de allerergste scherpe randjes weg waren, maar er moest veel meer gebeuren en dat kon ze niet, dus moest hij ook naar de tandarts. En hij is dus ook geweest.
Nou, dat was wel even wat. We dachten dat hij ongeveer 26 jaar oud was, maar hij is al zeker de 30 gepasseerd, hij kon niet zeggen met hoeveel jaar, maar wel dat hij niet vorig jaar nog 30 was. (Hij is dus minstens 6 jaar ouder dan gedacht)
Een normaal gebit heeft 24 kiezen om gras en hooi en zo goed mee te kunnen malen. Hij heeft er door zijn leeftijd nog 4 (!) die wat kunnen doen! Dinsdag heeft de tandarts (die er toen weer was) nadat de dierenarts hem verdoofd had, die vier kiezen nog zo ver bij gewerkt, zodat hij nog het maximale aan kauwoppervlak kan gebruiken.
Verder staat hij nu op aangepast voer (geen hooi of kuil meer, maar luzerne, en hij kreeg al lekkere muesli extra bij zijn brok en 150 ml olie per krachtvoerbeurt.
En verder vond de tandarts dat hij er met zijn lichaam nog goed uitzag voor zo'n oude pony.
En ik had hem vandaag in de les en hij kan nog steeds aardig dollen, alsie een beginner op zijn rug heeft, en hij heeft geen zin om daar naar te luisteren.
Voorlopig kan hij er weer even tegen (wat zijn gebit betreft) en we zien wel wat de toekomst nog voor hem brengt.

maartje538
Berichten: 92
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 07:54

Afbeelding Kijk dit zijn nou de tandjes van mango Pling

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 10:31

Is Albany al 30 jeetje dat is oud zie je ook echt niet vind ik!!

Ik dacht dat dondertje de oudste was joh!!

Hoop dat ze nog lang mee gaan die lieve kleine pony's!!!

Was de verjaardag van Atie nog leuk? vond ze het leuk dat alle pony's op bezoek kwamen?