Jasper weggebracht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Jasper weggebracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 21:31

Gisteren was zijn laatste dag in dit bestaan. Omdat ik altijd moest oppassen dat hij niet te dik werd, had hij de laatste dageb al geen millimeter meer 'aan de lijn gedaan'. Maar gisteren was zijn topdag! Eerst overdag in het weiland en 's avonds tot de knietjes in het kuilgras. Halverwege de avond was alles al op dus hem nu maar tot de heupen in het kuilgras gezet. En jawel, vanmorgen was het allemaal op. Hij was helemaal soezerig van zijn dikke buik.

Vanmorgen was het dan zover dat we Jasper moesten wegbrengen. We hebben hem in zijn trailertje naar het slachthuis gebracht. Daar aangekomen ging het reuzesnel. Er stond al iemand klaar om hem mee naar binnen te nemen. Superrustig werd hij meegenomen. Naar een open ruimte zo goed als bij de ingang. Dus hij vond het geen enkel probleem om mee te lopen. Hij kreeg een houdertje tegen het hoofd, kogeltje werd afgevuurd en hij was dood. Nog voor hij maar kon bedenken dat het toch allemaal wel raar was, was het al over.

Klinkt misschien raar maar als ik ooit nog een paard zou moeten verliezen, zou ik weer zo doen. Ik weet nu zeker dat hij niet geleden heeft en daar was het ons om te doen.

Hij staat nu vast in paardenhemel en kijkt naar beneden met een blik van: zo was het goed........

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:33

Sterkte.....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:34

Fijn dat je er met een goed gevoel op terugkijkt, hoe naar het ook is om je vriendje te verliezen. Ik denk dat dit wel een stukje helpt met het verwerken ervan. Je hebt hem heerlijke laatste dagen bezorgd, je wist dat het niet meer ging en bent tot het laatst bij je paardje geweest, meer had je niet kunnen doen.
Heel veel sterkte, want je zult er heus veel verdriet van hebben...

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:34

ahh sterkte.
Wat is er gebeurd dan?

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:37

was hij cronisch hoefbevangen??
wel goed van je dat je zo n beslissing hebt gemaakt en dat je er op terug kan kijken en het gevoel kan hebben dat het zo goed was

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:41

Heel veel sterkte!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 22:08

Ik weet niet hoe ik een link moet plaatsen, dus maar een kopietje van mijn eerdere bericht:
Jasper schreef:
Voor de Bokkers die hem kennen: Jasper (Nucamaro) moet zeer binnenkort worden afgemaakt. Hij heeft een peesblessure aan beide benen die niet meer kan herstellen. Alles geprobeerd maar hij kan niet meer beter worden. Om verder lijden te voorkomen, nemen we dus afscheid van hem.
.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:11

jeetjemineetje, heb je er daadwerkelijk bij gestaan toen ze hem
euh.........af maakten?? Wat ontzettend moedig van je!
Ik wens je veel sterkte...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:14

Sterkte...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:16

Ik zou het zo niet kunnen, echt niet. Heel veel sterkte!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:19

Sterkte! Het lijkt me echt het vreselijkste wat er is, je paard moeten laten afmaken........Scheve mond

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 22:26

Cody schreef:
Heel veel sterkte, want je zult er heus veel verdriet van hebben...

Dat klopt: het is een dag met een lach en een traan. De lach om zijn streken en goeie herinneringen en de traan omdat hij nooit meer terugkomt en juist omdat hij zo leuk was....

En of het moedig is om er tot het laatst bij te blijven, weet ik niet. Ik vond dat ik hem dat verplicht was. Hij is al die jaren er geweest voor mij dus ik vond dat ik er voor hem moest zijn, juist toen het moeilijk werd.
[/quote]

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:27

sterkte

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:29

Jasper, ik bewonder wat je gedaan hebt. Heel veel sterkte met het verlies. Het is is nog zo onwerkelijk...je gaat hem binnenkort vast wel missen.
Sterkte...

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:02

Inderdaad wat Cassidy zegt, eerst is alles nog heel erg onwerkelijk maar over een paar dagen dan besef je het pas echt wat er is gebeurd en dan ga je hem echt wel missen. Maar dat is ook goed, dat verdient hij ook.
Ik had dat ook met me pony (die moest ik vorig jaar juni laten afmaken ten gevolg van een beenbreuk). En na een paar dagen merkte ik pas echt wat ik miste. Ik heb toen echt 2 weken zitten huilen, maar mijn moeder zij steeds. Ze verdient het ook dat je haar mist en ze verdient het ook dat je verdrietig om haar bent. En nu nog steeds, ik heb dan wel een andere, maar zo'n pony als Demi krijg ik nooit meer terug. En dat doet soms nog best wel pijn.
Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte Ach gut

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:07

Jasper, ik vind het knap zo'n mooi verslag als je nu geschreven hebt.
Het is fijn dat jij er een goed gevoel bij hebt.

Ook mijn ervaringen met het slachthuis waren goed. Van stress was absoluut geen sprake.

Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van Jasper....

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:16

marjolein, veel sterkte
Jos

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:26

Wat ongelovelijk dapper van je dat je er tot zijn laatste minuut bij bent geweest. Heel veel sterkte met de pijn van het verlies, en geniet inderdaad van de mooie momenten die jullie samen hebben gehad.

Een paard wegbrengen is altijd pijnlijk, maar ik heb heel veel respect voor hoe je het hebt gedaan..

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:29

ik krijg er gewoon een brok van in mijn keel...
vind het dapper van je dat je mee gegaan bent, ik weet niet wat ik zou doen maar het lijkt me wel heel moeilijk.
heel veel sterkte

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:32

Heel veel Sterkte hoor!! ik wist niet dat ze dat nog steeds met een pistool deden ik dacht dat ze dat nu ook bij paarden met een spuitje deden??!!!

Heel dapper om erbij te blijven en ik denk ook heel mooi!!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:49

Heel veel sterkte Jasper...
Fijn dat het zo rustig gegaan is allemaal. Weer een mythe de wereld uit.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 07:36

heel veel sterkte gewenst hoor, het klinkt zo afgezaagt, maar ik meen het wel degelijk!!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:19

sterkte hoor jasper!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:29

Sterkte!
Jouw verhaal lijkt veel op hoe het met onze oude pony ging. Die hebben we op haar laatste dag heel erg veel wortels gegeven, echt belachelijk veel en dat vond ze echt heerlijk. En ook zij liep heel rustig zo het slachthuis in, en het was dus zo gebeurd. Maar de pijn van haar gemis blijft nog altijd voelbaar van binnen.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:48

Ik vind het wel heel knap dat je tot het laatste moment bij hem betn gebleven en dat je het hier zo nuchter kan vertellen. En fijn dat je geen naar gevoel aan dat slachthuis hebt overgehouden.

Sterkte.