Overwinning, voor het eerst "de wal" gesprongen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Overwinning, voor het eerst "de wal" gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:50

Ik moet het even kwijt hoor Haha!

Dit "de wal" Afbeelding

Beetje onduidelijke foto maar het is dus een groene breedte sprong die hier op stal dus'de wal"wordt genoemd. Ik schat 70 cm hoog en 1.20m breed.

Ik vond het altijd een enorm eng ding. Toen ik nog springles had met Pablo werd ik al naar bij het idee daar over heen te gaan. Toen we er eigenlijk wel aan toe waren heb ik het ook niet gedaan. Ik vond het veel en veel te eng.

Maar...afgelopen vrijdag heb ik hem met pieke gesprongen. De arme fjord kwam er net over heen (bijna buik glijdend) maar mooi dat hij het wel haalde (als mijn instructeur niet had gedacht dat we het zouden halen had hij het ons ook niet laten springen natuurlijk).

Vandaag ging ik wat met Pablo springen en ik dacht: "als een grasbuikfjord van 1.46 dit haalt dan kan Pablo dit ook wel". Dus ik ben er rustig op af gereden en ja hoor, daar gingen we. geen enkel probleem. Ik heb hem, daarna nog een keer genomen en weer ging het makkelijk.

Wat een gaaf gevoel om weer zo iets te hebben overwonnen Party!! Ik was er even helemaal hyper van *LOL*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-03 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:58

goed joh. wat een ovewinning op jezelf.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:04

Ben je niet bang dat een paard gaat 'banken' op zo'n hindernis, want daar lijkt hij me niet stevig genoeg voor Verward

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:32

ik vindt een cavaletti balkje al hoog... Echt knap dat het gelukt is!!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:35

Wow, das dus echt niks voor mij...
Ik hou het liever bij dressuren

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:36

IJsco heeft mij ook wel voor een deel van mijn 'springkriebels' afgeholpen, maar over die wal was ze never nooit heengekomen.
Goed van je dat je hem daarna met Pablo hebt gesprongen, hindernis ziet er best wel indrukwekkend uit

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:54

Goed gedaan, bravo !
Ik denk dat het er allemaal wat indrukwekkender uitziet dan het werkelijk is, daar zit um natuurlijk ook meteen de valkuil, in het visuele aspect.
Maar als je het goed bekijkt is het niks meer of minder dan een "vaste" triple, je paard springt al met een boogje, dus eigenlijk valt het allemaal wel mee.
Waarmee niet gezegd is dat ik het niet knap vind dat je het gesprongen hebt want dat vind ik dus wel !
Goed zo, morgen weer ? Knipoog Haha!

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:59

ziet er eng uit maar goed dat je het hebt gedaan..

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:03

Gaaf man, ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen!

Ik heb ooit met Miga het zeiltje overwonnen, dat vond ik al eng genoeg ;-D - ze ging erover als een aanvallende tijger (met haar hoofd tussen de vooruitgestrekte voorbenen) maar mooi wel dat we gingen.

Echt een kick hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 07:53

Sugarmiss schreef:
Ben je niet bang dat een paard gaat 'banken' op zo'n hindernis, want daar lijkt hij me niet stevig genoeg voor Verward


Het zou in theorie wel kunnen gebeuren maar het gebeurt niet. Ook de pony's springen hem gewoon in 1 keer. Pablo sprong hem ook alsof het gewone waaier ofzo was.

Echt wel een gaaf gevoel als je zomaar geen angst meer hebt voor een hindernis waar je zo lang wel bang voor was Cool

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:07

Kan me voorstellen dat je nu nog zit te grijnsen van oor tot oor als je eraan terugdenkt, zou ik ook doen, alleen ben ik geen springheld haha.