Stalhoudster deed zo raar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:12

Prisca schreef:
Goede conditie houdt niet in dat alle spieren soepel en los zijn. Paard kan super conditie hebben maar niet eens goed links en rechts kunnen buigen.

Ik ben er gewoon niet dol op wanneer een paard bv B dressuur is er opeens een Z ruiter opstapt en die dat er wel ff mee rijdt. Ik vind dat gewoon niet eerlijk tegenover het paard. Als het paard het allemaal fijn vond had hij niet gebokt dus iets klopt er niet. Ga daar maar vanuit.


Persoonlijk heb ik eens meegemaakt dat mijn Imker door een Z-ruiter even door de wissels gestampt werd. Als je dat jaren (2 jaar) niet hebt hoeven doen en er klimt ineens iemand op die het er even “uitragt”, dan ben je als paard zijnde volgens mij behoorlijk over de zeik. Imker heeft in ieder geval een week lang alleen maar lopen dribbelen en stressen en er was niets meer mee te doen.

Als jouw paard wel conditioneel goed op orde is, maar niet los door zijn lijf kan lopen, dan krijg je hetzelfde probleem. Paard over de flos en paard met spierpijn.

Ik denk dat je stalhoudster het beste met je voorheeft, zij ziet je vaker als Steef en Jessica en weet beter als zij hoe jij je paard traint en wat het paard daardoor qua werk aankan.

Toos paardloos



Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:32

obsession"]
[quote="ingrid schreef:
nou ik ga wel een beetje met onsession mee. ik ken ze beide persoonlijk niet maar weet wel van hun beide dat ze er verstand genoeg van hebben en dat ze heus wel weten hoe een paard te moeten rijden.

dus shainenne ik zou maar es goed met die stalhoudster gaan praten want het klinkt alsof ze zich gepasseert voelt.


Dat denk ik dus ook, ze is een beetje jaloers of ze schaamt zich voor haar stallen e.d

We liepen onderwge van de stallen naar de bak en toen vroeg ik aan Gerdien of er daar( een plek met allemaal zeil en stenen enzo) ook nog stallen gebouwd werden, toen zei Gerdien , nee daar gaat ze een huis bouwen, dus ik verbaasd over het kleine stukje waar een huis gingen bouwen zei, huh echt? Daar??

Later kreeg Gerdien dus het commentaar dat het ons niks aangaat dat zij daar een huis wilde bouwen!!! Beetje frusty denk ik.

Trouwens ff over het feit of ze ons kan weigeren, tuurlijk kan ze dat, het is immers haar terrein, mensen die ik niet op mijn terrein wil hebben weiger ik ook. Niet dat ik daar ooit nog wil komen!
[/quote]

Obses, ik vind het niet helemaal eerlijk dat je de stalhoudster helemaal gaat afkraken, alleen omdat ze iets zegt wat je niet zint. Niet iedereen heeft gouden bergen tot zijn/haar beschikking en moeten roeien met de riemen die ze hebben. Dus of zij een groot huis of een klein huis gaat bouwen doet er helemaal niet toe.

Nu heb ik zelf niet gezien hoe en wat jullie aan het doen waren, dus daar kan ik niets over zeggen, ik kan alleen vertellen hoe het bij mij een keer gebeurd is en dat ik dat nooooit meer wil hebben.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:41

Misschien had je het dan wat subtieler kunnen zeggen, want het komt echt over dat je het maar minderwaardig vind wat daar gebeurt, ik kan er niets anders van maken.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:04

obsession"]
[quote="imker schreef:
Misschien had je het dan wat subtieler kunnen zeggen, want het komt echt over dat je het maar minderwaardig vind wat daar gebeurt, ik kan er niets anders van maken.


Ik zei het niet onaardig ofzo hoor.
en nee ik vind het niet minderwaardig, heb voor dat we gingen rijden nog onwijs leuk met haar gekletst. Zij is zo schijnheilig dat ze in de stal gaat zitten kijken wat wij doen allemaal, en als we weg zijn gaat ze smsjes sturen aan Gerdien dat ze dit liever niet meer heeft.
Als ze het echt zo vreselijk vond voor Gregor had ze naar buiten moeten komen en er wat van moeten zeggen!
Was de discussie graag met haar aangegaan.
[/quote]

Misschien wist ze niet direct wat te zeggen, of kon ze het niet goed verwoorden, dat heb ik zelf ook wel eens. Of misschien vond ze zich een beetje tenietgedaan of overweldigd omdat jullie ineens met zijn 3-en op dat paard bezig waren. Dat zijn ook mogelijkheden waar je aan moet denken.
Het is van de andere kant ook niet netjes om het bezoek van 1 van je pensionklanten aan te spreken op gedrag waar je niet van gediend bent, dus wellicht wilde ze het alleen aan de eigenaresse van het paard vertellen.

Verder ben ik het eens met het commentaar wat Margreet geeft.

Toos paardloos


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO, maitestar23, Plus_en_Min, vidya en 133 bezoekers