alternatieve zadelkast (ook western) bij Gamma!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

alternatieve zadelkast (ook western) bij Gamma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 12:20

Bij de Gamma is op dit moment een tuinkast in de aanbieding met de volgende maten:

hoog 2 meter, diep 72 cm en breed 80 cm.
De kast is gemaakt van tuinhout en is dus stevig genoeg om een zadel in te plaatsen. Ook een westernzadel past erin (op een bokje op de grond) en dan heb je nog ruimte genoeg over om dekens, dekjes e.d. kwijt te kunnen. En dat voor 139 euro. Heel veel zadelkast voor je geld!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:27

Staat ergens een foto???

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 14:35

ja als je naar www.gamma.com gaat en dan op folder klikt...Een van de laatste pagina's staat ie bij op...
Ik zal proberen of ik een link kan maken....
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:21

met een gezellig dakje erop Haha!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:43

Voor dat geld en een beetje handig iemand maak je hem zelf voor veel minder.
Deze kast is niet geschikt om op de grond te staan (rotten) en ik weet niet wat voor scharnieren er gebruikt zijn, maar als het 'heng'scharnieren zijn til je de deur er zo uit.
En verkijk je niet op de hoogte (205) want dat is het puntje van de nok.
Overigens is een schuin aflopend dak wel handig, want het wordt altijd een rommeltje bovenop die kasten Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:49

Het is geimpregneerd en dat mag volgens mij niet rotten. En anders kan je er nog een laagje overheen doen.

Maar ik heb geen zorgen. Heb twee standaard stalzadelkasten, ons eigen megamagazijn Haha! en heb nog een lege box naast Raak tot mijn beschikking. maar ja, ik sta dan ook wel op de leukste stal die er is (vooral voor de paarden ) Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 16:06

Sugarmiss schreef:
Voor dat geld en een beetje handig iemand maak je hem zelf voor veel minder.
Deze kast is niet geschikt om op de grond te staan (rotten) en ik weet niet wat voor scharnieren er gebruikt zijn, maar als het 'heng'scharnieren zijn til je de deur er zo uit.
En verkijk je niet op de hoogte (205) want dat is het puntje van de nok.
Overigens is een schuin aflopend dak wel handig, want het wordt altijd een rommeltje bovenop die kasten Haha!


als je handig bent misschien wel sugar, maar ik ben niet zo heel erg handig. En voor een beetje grote maat zadelkast ben je al gauw het dubbele kwijt. Deze kast is bedoeld om het buiten in de tuin een paar jaar uit te houden (is inderdaad geimpregneerd). Hoe de scharnieren in elkaar zitten weet ik niet..Ik moet em nog in elkaar zetten. Ik heb de kast gekocht om toch wat bescherming om mijn zadel heen te hebben en te voorkomen dat de ratten mijn dekens e.d. opsouperen. En daarvoor werkt het denk ik goed.

Niet omdat ik denk dat de kast zo inbraakveilig is. Maar inbraakveilig zijn die gewone stalen kasten ook niet volgens mij...schroevendraaier achter het slot en hupsa...slot open zadel weg. Daar helpt alleen een heel goed afgesloten stalling of een goede verzekering voor....

Daarom dus deze tip...voor de niet zo handige, niet zo draagkrachtigen onder ons, die hun zadel ook niet los op een bokje in de stal willen zetten Haha!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:09

Anya schreef:
Deze kast is bedoeld om het buiten in de tuin een paar jaar uit te houden

Ben je niet bang dat het erg vochtig gaat worden in de kast als hij direkt in de regen staat Verward
Zit er overigens iets van glas voor de opening, anders regent het nog in ook Haha!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:22

En ook ratten zijn goeie knagers, dus als ze willen komen ze hier ook wel doiorheen. Maar dat kun je oplossen door wat rattegif te strooien (wel op een plek dat hond/kat/paard er niet bij kunnen natuurlijk).
Eventueel zou je over het dakje een stukje dakleer kunnen maken, is ook te koop bij Gamma/praxis enz....

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:33

ik heb nog een zadelkast staan, mag TEAB weg....
Maar weinig serieus geintereseerde...

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:35

ben misschien een beetje dom (joh je meent het) maar er zitten planken in dat is nou toch niet echt handig voor een zadel, of kan je die dingen er uit halen, zo hoe bedoel je ik heb 2 linkerhanden haha. tis wel een leuk ding om te zien!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:46

Hij is grappig, maar dan wel voor in de stal. Ik heb zelf gelukkig een megagrote archiefkast waar ook mijn westernzadel in past. En het is nog een stevige kast ook Lachen

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:01

haha dat dakje en dat raampje *LOL*
hihi, ziet er best grappig uit Haha!

Verder wel lekker veel ruimte

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 21:04

Sugarmiss"]
[quote="Anya schreef:
Deze kast is bedoeld om het buiten in de tuin een paar jaar uit te houden

Ben je niet bang dat het erg vochtig gaat worden in de kast als hij direkt in de regen staat Verward
Zit er overigens iets van glas voor de opening, anders regent het nog in ook Haha!
[/quote]

de kast staat niet in de regen, maar gewoon op de gang voor de stal. Het kan daar dus wel enigszins vochtig zijn, maar niet supernat. Ik heb inmiddels voor mijn dressuurzadel al 5 jaren een houten kast (van betonplex) die absoluut niet vochtig wordt van binnen en ook gewoon op de grond staat. Er zit glas voor de opening trouwens. En ik hang mijn zadel niet aan de wand, ik gebruik hem om mijn westernzadel in te zetten (op een bokje).

Een engels zadel kun je eventueel wel ophangen...de wanden kunnen dat wel dragen. Een westernzadel wordt volgens mij te zwaar.

Boven het zadel heb ik dan ruimte voor mijn dekens en dekjes en pads. Voor ratten in de kast ben ik niet bang, ze kunnen inderdaad fantastisch knagen, maar geimpregneerd hout is niet echt goed voor rattenmetabolismen....Ze hebben ook nooit door mijn andere houten kast geknaagd....

En die planken....die kunnen eruit of worden vervangen voor bredere planken voor dekens bijvoorbeeld.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 21:28

Sugarmiss"]
[quote="Anya schreef:
Deze kast is bedoeld om het buiten in de tuin een paar jaar uit te houden

Ben je niet bang dat het erg vochtig gaat worden in de kast als hij direkt in de regen staat Verward
Zit er overigens iets van glas voor de opening, anders regent het nog in ook Haha!
[/quote]

ik bedoel dus, dat de kast van oorsprong bedoeld is als buitenkast. Dus dat het met het rotten wel mee zal vallen. Zeker als je hem in de stal zelf zet, zoals mijn bedoeling is...