Mijn eerste bosrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Mijn eerste bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 20:42

Vandaag was het hondenweer. Veel regen, wind en af en toe de zon. Ik had besloten om mevrouw dan maar haar vuurdoop in de molen te geven. Zij droog en ik droog. Haha!
Helaas, op stal bleek de molen het niet te doen . Als je dan toch nat wordt, dan maar ook rijden. Het is al weer een week geleden dat ik er voor het laatst opzat en ik was erg nieuwsgierig wat ze zou doen. *LOL*
in de longeervolte ging ze een paar minuten rondrennen Party!! Tong uitsteken en toen ze ging stappen ben ik er gelijk opgeklommen. Ze was weer super braaf. Aan mijn vriend gevraagd of hi jde longe vasthield en of hij mee de longeervolte uitging, op naar het bos *LOL* . Zo gezegd zo gedaan. Eerst een stuk nog aan de longe en in het bos, op de zandpaden longe los geknipt en gaan maar . We hebben een stuk gedraafd, 3 galopspringen gehad vanwege een plas en aan het eind weer omgedraaid om terug te gaan. Mevrouw vond het super. Ze liep te briesen en te drammen. Alsmaar harder, alsmaar meer willen zien. helaas ging dat niet door. Terug gestapt en nog een stuk gedraafd. Toen zag ze in de verte mijn vriend en ging keurig naar hem toe. Bij hem gekomen stopte ze gelijk en vroeg om aandacht. Zo van wat ben ik braaf he. Ach gut

Ze heeft zich zeer volbeeldig gedragen. ze had veel plezier en was op stal erg aanhankelijk naar ons toe. Dit wordt op korte termijn dus herhaald.
Ik kan wel zeggen dat ze nu echt zadelmak is.

Fiesta, freiberger, what else?



Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 20:55

Sjuimpje schreef:
Zohé!
Jullie hebben de smaak te pakken!
Top joh, het is zo fijn als je ze in het bos kan rijden! Worden ze lekker snel sterker van en ze vinden het nog hardstikke mooi ook.

Na het incident met vastzitten in het stroomdraad vindt ze longeren met touwtjes afschuwelijk. Ze mept naar alles wat tussen haar benen wordt vastgemaakt .
Inderdaad op deze manier kan ze mooi sterk worden en conditite krijgen. ze daalt heel netjes met haar hals dus dat front krijg ik met het rijden er wel op. Scheeld weer longeren in die zware bak Haha!
Alleen die looplust. M<oe wordt je er van en zij isdan net begonnen

Fiesta, freiberger, what else?

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 21:21

ingrid schreef:
he gaaf joh dat spuit 11 het al zo goed doet.
maarre heb ik iets gemist met die touwtjes?

Mevrouw haat andere paarden en vooral een zwart hengst. Ze rent er op af en mept naar hem met haar voorbenen. Dit doet ze net zo lang tot de hengst de longeervolte uit gaat. In dit geval, tot ze achter het draad bleef hangen en een aantal stroomstoten kreeg. Toen had ze bedacht dat dat niet slim was Haha! Nu heeft elk draadje bij haar voorbeen het gedaan. Die moet weg . Longeren met touwtjes is gelijk hoge school dressuur, ontwijken slaande benen en naar voren toe jagen zodat ze geen tijd heeft om te meppen. Losmaken is helemaal een verhaal apart.

het lukt allemaal wel maar ik moet wel heel snel, streng en standvastig zijn anders doet ze toch waar ze zin in heeft en dat wil ik niet.

Fiesta, freiberger, what else?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, JackAebe, Pellelilly, Tess__, Tieme, xSannee en 69 bezoekers