Mijn drukke stijger shet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Mijn drukke stijger shet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 20:27

Haaalootjes! Pling
Ik ben Zilla en ik ben 14 jaar.
Ik heb een supper druk shetje (HENGSTJUH!!!) dat Piedro heet.
Als je met hem gaat wandelen staat hij de helft van de tijd op zijn achterbenen en dat is best wel irri! Ook bokt ie erg veel, maar dat is niet echt een probleem...
De laatste tijd is Piedro weer veel rustiger en heb ik er geen problemen mee dat het een hengstje is. (Behalve dan als we een merrie tegen komen, want dan slaat z'n hoofd op hol! Party!! )

Nu is mijn probleem dus: Moet ik hem laten castreren ....???
Zoals het er nu naar uit ziet denk ik van niet, maar ik denk dat als Piedro eenmaal weer in de wei staat, hij weer helemaal gek wordt!!!!

Hellup!!! Wat moet ik doen? Vingers aflikken
xxx Zilla

rebel
Berichten: 57
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:45

piedro schreef:
Haaalootjes! Pling
Ik ben Zilla en ik ben 14 jaar.
Ik heb een supper druk shetje (HENGSTJUH!!!) dat Piedro heet.
Als je met hem gaat wandelen staat hij de helft van de tijd op zijn achterbenen en dat is best wel irri! Ook bokt ie erg veel, maar dat is niet echt een probleem...
De laatste tijd is Piedro weer veel rustiger en heb ik er geen problemen mee dat het een hengstje is. (Behalve dan als we een merrie tegen komen, want dan slaat z'n hoofd op hol! Party!! )

Nu is mijn probleem dus: Moet ik hem laten castreren ....???
Zoals het er nu naar uit ziet denk ik van niet, maar ik denk dat als Piedro eenmaal weer in de wei staat, hij weer helemaal gek wordt!!!!

Hellup!!! Wat moet ik doen? Vingers aflikken

ja castreren is wel het beste want daar word hij wel rustiger van
maar castren is wel wat zielig
hengstjes zijn wel leuker Haha!
xxx Zilla

rebel
Berichten: 57
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:46

oja groetjes rebel

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:53

Aanhef en groetjes mogen eigenlijk niet Knipoog

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:18

Ik zou wel castreren, ten eerste veilig en bovendien heeft hij dan minder last van zn hormoontjes en kan hij makelijker met andere paardjes in de wei, en voorkomen is beter als genezen, dus probeer ongelukken te voorkomen. Al je hengst niet hoeft te dekken kun je hem beter castreren.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 08:48

Ik zou hem laten castereren!
Zoals ik aan je verhaal merk vind ik het niet echt een net opgevoedde hengst. Is overigens ook niet te verwachten hoor, als jij pas 14 bent en jij nog niet veel ervaring met hengsten hebt.
Mede daarom lijkt het me slim hem te helpen. Dan krijg je dr echt een veel leukere pony voor terug.

Nu, met wandelen, kun je hem vast nog wel onder controle houden. Maar wat wil je met hem gaan doen als hij oud genoeg is?
Rijden? Mennen? Allebij niet echt lekker als hij condstand omhoog gaat en zijn uiterste best doet om naar de merries te gaan...

Succes met je keuze

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 08:48

Ik zou hem laten castereren!
Zoals ik aan je verhaal merk vind ik het niet echt een net opgevoedde hengst. Is overigens ook niet te verwachten hoor, als jij pas 14 bent en jij nog niet veel ervaring met hengsten hebt.
Mede daarom lijkt het me slim hem te helpen. Dan krijg je dr echt een veel leukere pony voor terug.

Nu, met wandelen, kun je hem vast nog wel onder controle houden. Maar wat wil je met hem gaan doen als hij oud genoeg is?
Rijden? Mennen? Allebij niet echt lekker als hij condstand omhoog gaat en zijn uiterste best doet om naar de merries te gaan...

Succes met je keuze

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:27

ja, ik denk ook dat dat het beste is. als je er later wat mee wilt gaan doen word hij makkelijker in de omgang. en kun je er meer mee doen. een hengst is nu eenmaal veel koppiger en heeft meer last van hormonen Knipoog

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 09:54

Ik denk ook wel dat ik hem wil laten castreren...
Hij staat trouwens nu in de buurt bekend als De stoere wilde hengst! Knipoog
Maar wanneer moet je dat ongeveer doen. Niet in de winter lijkt mij!
groetjes Zilla

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:04

Ten eerste met mij over leggen!!! Want hij is van ons samen.. dus.. enne hij is nu een stuk liever dus waarom castreren... Kan hij nog eens een merrietje dekken

Cleooo

Berichten: 98
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:02

Ja, als je er geen problemen mee hebt dat hij zo wild is en gek doet bij merries, moet je hem niet laten castreren. Maar het is wel een goed middel om hem wat rustiger te laten worden