Stopt het nou nooit? Pony Lencie dood na mishandeling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 08:35

HULST - Pony Lencie uit het Zeeuwse Hulst is afgelopen weekeinde zodanig mishandeld dat de dierenarts hem heeft moeten laten inslapen.

"We zijn er kapot van en begrijpen niet dat er zulke dierenbeulen bestaan. We weten niet wat we tegenover onze negen kleinkinderen moeten vertellen, nu onze pony er niet meer is. Ze waren verzot op Lencie", zegt eigenaresse Yvonne van den Bergh.

Het dier werd mishandeld en met een onbekend voorwerp op zijn lijf geslagen.

"Toen we zondagochtend werden gebeld dat er iets ergs was gebeurd met de pony hadden we dit niet kunnen bedenken. We hebben wel gelezen over dierenbeulen in andere delen van het land, maar je staat er niet bij stil dat het ook in Zeeuws Vlaanderen kan gebeuren", aldus een aangeslagen mevrouw Van den Bergh.

De Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren gaat bloed- en urinemonsters nemen van negen pony's en paarden uit Twente die de afgelopen maanden op gruwelijke wijze werden mishandeld. De dieren vielen ten prooi aan een paardenhater die steekwonden toebracht in de geslachtsorganen.

Omdat nog steeds elk spoor ontbreekt van de dierenkweller, onderneemt de stichting nu zelf actie. Door monsters te nemen hoopt men te kunnen aantonen dat de paarden zijn gedrogeerd voordat ze werden toegetakeld.

© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 08:39

[img]../upload/273/logo_liggend.jpg[/img]

ja het is verschrikkelijk. ik kan er met mn hoofd niet bij.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 09:12

Ze moeten die klootzakken ophangen!!!
en met een knuppel hun kop bewerken......
dit vind ik niet kunnen hoor pony's kunnen niet doen............. Verdrietig

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 09:41

Wat vreselijk walgelijk!!!
Hoe kan iemand zoiets doen??? Wanneer houd t nu op, ik haat die kl**TZAKKEN!!!
En...ik vind t heel zielig voor die mensen van wie die pony was, ik leef echt met ze mee!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 09:43

O,ja weet iemand t internetadres van zinloos geweld van dieren???
Alvast bedankt, monique.
Misschien kan je daar de mensen een beetje steunen die zoiets ergs hebben meegemaakt!!!?

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 09:52


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 09:59

Afbeelding

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:04

aaaaah wat erg zielige lencie Verdrietig van mij he mogen ze alle mensen die ook maar een beetje hebben gedaan gewoon ook mishandelen en dan mogen ze ze ophangen aah echt stom die zielige pony's ik ben zo bang ervan he. Huilen

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:05

Ja ik heb het vanmorgen in de krant gelezen, echt ongeloofelijk dat mensen zo iets kunnen doen!! En ALS ze al gepakt worden (meestal niet eens Boos! ) dan krijgen ze alleen maar een boete Boos! Frusty Dat heeft toch geen enkele zin???

Ze moeten hetzelfde bij de doen dader als dat hij/zij bij die dieren gedaan heeft. Maarja dat is weer mensonwaardig....die mensen zouden gewoon helemaal de grond ingestampt moeten worden, die zijn NIETS waard Extreme duivel

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Bassie is weer terug! Joepie!! Lovers </FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-08-13 10:06 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:09

Van mij mogen dit soort mensen op de meest gruwelijke manier doodgaan. Ik zal er geen traan om laten. Het liefst zou ik ze eerst zelf neerknuppelen en ze met scherpe voorwerpen toetakelen.

Boos! Boos! Boos!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:11

precies ze moeten eens voelen hoe ze het aanvoelt en daar moeten wij actie voor voeren kom op bokkers maarre.. iemand een idee hoe we dat doen Verward

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:20

sjeeeeeeeeetje!!!!!!!!!!! *^&*%^$__&%^$% ik haat het zooooo als mensen dat doen!!! Grrrrrrrrrr........ ik vind het al erg als mensen de makkelijkste pony van de manege vooruit schopt en slaat met sporen en een zweep!!!
Als ik dat zie he!!!! Oehhh.......ik waag mn leven er wel voor als het moet!!!!!!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:35

Ook ik heb het berich gelezen. Extreme duivel Ik kan mij daar ontzettend boos om maken. Wat nog het ergste is dat een dierenbeul no steeds niet aangepakt kan worden. Mishandeling van een dier wordt volgens de wet nog vaak als vernieling gezien en ja, daar krijg je een lage boete voor.
Op deze manier durf je op een gegeven moment je paard niet eens meer buiten neer te zetten. Boos!

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:39

Niet helemaal waar, dierenmishandeling (en verwaarlozing) is wel apart bij wet geregeld. Alleen staan er inderdaad VEEL te lage straffen op. Helaas Boos!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:46

Tjeempie.
Dit is echt erg om te lezen...
K ben er helemaal stil van... Scheve mond\ Verdrietig

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:47

Euhm.....ga maar naar die site dan weet je wat je moet doen...
oeps onliner
nu niet meer!:))

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 12:35

verschrikkelijk ik maak mezelf ook zorgen over mijn schat die dag en nacht in het land staat strak gebeurd het mij een keer maar ik vind het ook belachelijk dat ik mijn paard er voor zou moeten opsluiten...
tegenstrijdig dat wel

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:59

ik maak mij ook ontzettende zorgen voor alle paarden...........
ik ben blij dat er bij ons twee waakhonden lopen die je snachts echt wel in de kladden grijpen,en ze reageren op ieder geluidje wat niet gewoon is.ook al hebben ze mijn auto al honderd keer ht erf op horen rijden,elke keer komen ze op je af.als snacht een van de honden gaat blaffen staan de eigenaren vans tal al naast hun bed!fijn gevoel geeft dat ondanks dat ik toch angstig ben...........ik vind het echt verschrikkelijk voor alle paarden die hieraan ten prroi zijn gevallen

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 10:27

Als ik zo'n bericht onder ogen krijg word ik helemaal misselijk en beroerd, en ik begrijp absoluut niet wat er in iemand omgaat als hij/zij besluit om een onschuldig paard zo te mishandelen.
Het is gewoon te triest voor woorden.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 11:38

Zulke mensen mogen ze van mij echt mishandelen en nog vermoorden ook!!Die arme paarden die dan helemaal niks kunnen doen... Verdrietig

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 15:45

wat verschrikkelijk....Het zal je maar gebeuren, lijkt me echt heel erg..om te weten dat je paardje zoveel pijn heeft gehad. Ik vind het nergens op slaan dat er zulke lage straffen op staan, je vermoordt/mishandelt immers een onschuldig wezen, dat vind ik eerlijk gezegd erger dan wanneer een paar criminelen elkaar afschieten!

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 16:02

Ik vind dit soort acties zo ontzettend ziek, mensen die zo iets doen zijn echt geestelijk gestoord!! Boos! Daar zouden ze idd hetzelfde mee moeten doen, eerst flink mishandelen en vermoorden!!! Nee in plaats daarvan een boete en een waarschuwing, en daarna gaan ze gewoon "lekker" verder!!! Boos! Vreselijk, ik heb er verder geen woorden voor, ik word hier echt misselijk van.... Verdrietig Huilen Huilen Huilen Huilen

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 16:55

Wat een zieke personen lopen er toch rond Boos! ?!? Wie doet dat nou, een ding is zeker, als iemand aan mijn dieren komt, dat zit ik in de dichts bij zijnde boom met een alu-honkbal knuppel op die banketstaaf de volgende dagen te wachten. Mocht ie dan nog eens langs komen Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel ...komt ie niet onbewerkt weg.

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 19:24

het is gewoon echt ziek.Het is al eerder gebeurt.Vorige keer zijn er drie shetlanders mishandeld en een daarvan een drachtige merrie had zulke erge verwondingen dat ze haar moesten laten inslapen,was ook nog op tv bij hart van nederland

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 11:16

Doodeng is het....heb er nog eens over nagedacht, het is zo erg dat je helemaa machteloos staat! Je kan er niks aan doen en ik krijg de kriebels als ik er aan denk....he bah, dat er zulke zieke mensen zijn he Boos! Verdrietig