Weer op Kasje gereden na kreupelheid...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Weer op Kasje gereden na kreupelheid...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 02:51

Wellicht hebben jullie dit gelezen [VvdD] *zucht* weer been-troubles bij Kasje....

Kasje was in de 2 weken van kreupelheid wel erg wakker en heel schrikachtig. Soms wat explosief. Wel hanteerbaar gelukkig. Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan rijden. Mijn verwachting was dat hij wel erg wakker, schrikachtig en rennerig zou zijn. Nou het tegendeel was waar Haha!

Ik steeg op en kon rustig wegstappen. Ik heb wat gespeeld aan de voorkant om hem wat soepeler te krijgen, hij reageerde heel lekker. Ik heb hem niet ver doorgevraagd, maar gewoon steeds een beetje.

Toen een stukje draf geprobeerd. Kasje was lekker voorwaarts en reageerde goed op tempowisselingen. Ik heb alleen lange lijnen gereden en grote voltes, zowel linksom als rechtsom. Hij was echt superbraaf. Als ik weer terug ging naar stap had hij echt zoiets van: 'nu al?' *LOL*

Ik hoefde ook maar m'n beendruk wat te verhogen en meneer draafde netjes aan. Geen spurtje, bokje, narrigheid, niks. *trots* Ik heb ongeveer 20 minuutjes rustig gereden, vooral stap en ongeveer 5 รก 10 minuutjes in die tijd gedraafd. Geen pasje onregelmatig Party!!

Ondertussen was Tallie1979 foto's aan het maken van dit debuut Tong uitsteken Nadat ik gereden had is mijn bijrijdster Patricia (Littleghoul op Bokt) nog even een stukje gaan rijden, ook met een klein stukje draf en verder vooral stap. Ook natuurlijk foto's van Pat met Kasje gemaakt.

Nadat Pat Kasje uit had gestapt hebben we z'n beentjes even flink afgespoten en mocht hij nog even het land op voor +/- een goed uur. Ondertussen zijn Pat, Tallie en ik even naar de ruiterzaak gegaan voor een leuk dekje voor Winnemans (de bijna-zeker nieuwe aanwinst van Tallie). Ze is prima geslaagd voor een gaaf dekje. Ook even een foto van gemaakt natuurlijk. Ikzelf heb weliswaar m'n portemonnee dicht kunnen houden, wat een hele prestatie op zich is *LOL*

Toen we terug op stal kwamen hebben we Kasje uit de wei geplukt en z'n hoefjes goed schoon gemaakt en met de egyptische zalf behandeld. Z'n benen waren voor het rijden weer redelijk overvuld, ditmaal achter allebei redelijk vol en voor ook wel wat. Maar na het rijden en de wei was het toch goed geslonken *blij* We hebben nog wat foto's gemaakt. Toen Kasje naar bed gebracht en afscheid genomen.

Het was een gezellige en spannende dag, maar vooral zeer geslaagd

Hier zijn de foto's te bewonderen Tong uitsteken [ITP] Eerste keer rijden na kreupelheid + Tallie1979

Morgen weer een stukje rijden en hopen dat alles zo goed blijft gaan dat we gewoon weer snel 'echt' aan de slag kunnen.


Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 18:34

Nou vandaag liep hij iig ook goed gelukkig. Z'n benen slonken heel mooi af. Hij had er flink zin in. Hij was lekker voorwaarts en wilde maar wat graag draven Haha!

*duim*duim*duim* dat alles goed blijft gaan...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 19:07

Yep, dat lijkt me nog wel even slim. Weer over 2 weken ofzo. Dan kan het wel wat graadjes zwaarder denk ik wel. Thanx!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Googlebot, siloux, SusanH en 42 bezoekers