Mijn"oude"paardje weer gezien na 6 jaar.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Mijn"oude"paardje weer gezien na 6 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 15:50

Na 4 jaar paard loos te zijn begon het toch weer te kriebelen en besloot samen met mijn vriend een paard te kopen.Was 16 en ging toch bijna werken dus dat moest kunnen.
Ik een oude kennis opgebeld en die had wel wat staan.Een KWPN merrie van 5 jaar.
Leuk beest om te zien en qua karakter zat het ook wel snor(althans dat dacht ik toen).Na 1,5 maand proef en vele buitenritjes werd ze van mij.
Toen begon de elende pas.Ze was 5 jaar lang met moeder en zus opgegroeit dus dat was 1 en al klieren als die weg waren.Ze is zelfs een keer achterover geklapt met iemand op haar rug toen we buiten aan het rijden was.Vond het raar dat ze dat deed wat mams en zus waren er bij.
Goed kon gebeuren(eigenlijk niet maar elk paard haalt wel eens wat uit).
Tot op een gegeven moment het klieren erger werd en vaak d'r stal afbrak ed.
Op een dag wou ik haar in de bak zetten en dat liep gigantisch uit de hand,dat werd dus bijna mijn dood.Nou sorry maar mijn leven is me meer waard als dat paard dus ze ging de deur uit.

Hoorde zo nu en dan nog wel eens verhalen over haar en zo ook wist ik waar ze stond.Durfde nooit te gaan kijken omdat er in die verhalen verteld werd dat het slecht met haar ging door de slechte verzorging.Elke keer als ik die stap wou nemen dan was er wel weer een ander verhaal waardoor ik niet ging.Zo was ze ook verhuist enzo.En wist ik niet waar ze stond.
Tot de dag van vandaag ging dat steeds zo door,Tot nu ik de waarheid weet.

Ik was vandaag even spullen gaan brengen naar vaandrig(hier opbokt) voor verwaaloosde paarden die zij en meer mensen helpen.(tja doe je toch iets goeds met je oude spul wat er maar ligt te ligggen).
Ik raakte aan de klep met een man die daar ook staat en het onderwerp la isla(mijn oude paard) viel ineens.Hoorde ineens hele andere dingen dan dat ik in andere verhalen hoorde.Ik geloofde niet helemaal dat ze daar op stal zou staan dus zijn we eerst gaan puzzelen wie haar moeder was en ja hoor het klopte helemaal.
Heb de stoute schoenen aan getrokken en gevraagd waar ze in het gebouw stond..Zijn daar met zijn 3en heen gelopen en ja hoor het was haar.Stond er netjes bij en zag er goed uit.Oke iets ouder als 6 jaar terug dus twijfelde wat,maar als ze fanity als moeder heeft en faram als vader dan moet ze het zeker wel wezen.Was wel een beetje een dubbel gevoel hoor dat wel.

Maar ben blij dat ik haar toendertijd weg heb gedaan,want zelfs nu na 6 jaar liepen de koude rillingen nog over me heen.Dus wat heb je er aan als je bang bent voor dat paard en je had haar toedertijd gehouden.Vond het fijn om te zien dat ze er zo goed bij stond enzo.Maar voor de rest is het hoofdstuk zo helemaal afgelopen.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het gewoon kwijt.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:58

Hoop dit dus nooit mee te maken met mijn paard.

Ik heb een paard gekoxht waarvan we niet wisten wat hij in ze beginjaren had me gemaakt blijkt ook dat tie verwaarloosd etc was ik heb foto's gezien nou hij zag er nit uit echt sneu ik geef hem vandaag heel veel knuffels en kusjes!!!

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:28

mango schreef:
Hoop dit dus nooit mee te maken met mijn paard.

Ik heb een paard gekoxht waarvan we niet wisten wat hij in ze beginjaren had me gemaakt blijkt ook dat tie verwaarloosd etc was ik heb foto's gezien nou hij zag er nit uit echt sneu ik geef hem vandaag heel veel knuffels en kusjes!!!
\

nou zou ik msaar doen echt zielig
kun je dat aan hem zien Verward

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:29

wat leuk zeg.
Waar ik de pony's heb verzorgt blijken een veulen te hebben gehad die mijn moeder heeft gefokt. Daar kwamen we ongeveer 25 jaar later achter. Dat beestje is verkocht een aantal jaar geleden maar schijnt nog wel te leven, dat zoeken we nu wel uit. Dat is ook wel leuk. Dat hun gewoon een pony hebben gehad die mijn moeder ook heeft gekent. Het kwam doordat zij haar naam eens lieten vallen. Farida, en het was ook een arabiertje. En kwam hier uit de buurt. Nou wat foto's bekeken, nee was er niet, was een schimmel, maar zo erg veranderen nee. Toen kwamen we de eigenaren tegen die dat paardje tussn mijn moeder en die andere mensen hebben gehad. En toen bleek het haar dus wel te zijn. Nu krijgen we binnekort foo's te zien van die tweede eigenaar. Maar dat beestje ging als veulen weg (jaarling) En was best eigenwijs Enz. Maar heeft wel Z gelopen Haha! . Dat veulen had zelfs nog eens een deuk in een auto getrapt. Die vrouw gaf haar een tik met de zweep. Dus dat veulen een trap tegen haar auto. Mijn moeder zei al, als ze hoort dat dat beestje Z heeft gelopen draaid ze zich nog om in haar graf Haha!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:25

loontje schreef:
Sorry voor het lange verhaal maar moest het gewoon kwijt.


Daar is toch ook nix mis mee?
Vind het juist hardstikke leuk om zo'n verhaal te lezen.
Enne ik had mijn paard (als ik die heb) ook weggedaan als ik er bang voor was...Maar het kosste je leven zowat? Wat heeft ie dan allemaal gedaan?

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 08:29

Ja maar sommige(waar ik het idee van heb) vinden zo'n lang verhaal nooit leuk.

Doordat ze zo aan moeder en zus hing werd ze altijd knetter als die weg waren of als ik ze bij hun in de bak zette.Tot het op een dag echt fout ging.Ik wou haar bij haar moeder in de bak zetten nadat ik even met haar naast de bak was wezen grazen.Ze was al erg heet en hield moeder al continue in de gaten.
Ik ging via het land wat gelijk liep met de achter kant van de bak naar de bak toe.Waar een schuifpijp in zat.Ze liep al te klieren naast me.Ik deed de schuifpijp open en op dat moment slaat ze naar achter waardoor de in het schikdraad terecht komt.De pijp was nog niet helmaal open en door dat ze gek deed en ineens de bak in schoot drukte ze me tegen de pijp aan.Kreeg op dat moment geen lucht meer en heb haar gewoon laten staan.Kon sávonds naar de ehbo en bleek dat ik zwaar gekneusde ribben had en zwaar gekneusd borstbeen.Ander halve week later ging ik naar stal toe (na plat gelegen te hebben) en ben gaan kijken achter aan de bak.Daar was de conclusie dat als ik een kwart slag gedraaid was dan had die pijp in mijn lichaam gezeten.Of mijn long in of mijn hart in.Dus kan zeggen dat ik echt een engeltje hebt gehad op mijn schouder.Dit was voor mij de druppel om haar weg te doen.Want angst voor een eigenpaard gaat niet samen met het paard.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 08:37

Hey Loon,

Ken het verhaal natuurlijk al en je hebt toendertijd echt geluk gehad.

Maar wist nog niet dat je Isle weer gezien hebt.
Dus het gaat toch goed met haar?
Voor het beestje fijn.

Kan me wel voorstellen dat het eng was haar weer te zien, haalt weer een heleboel herinneringen naar boven lijkt mij.

Greetsz Syl

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 17:59

Ja achteraf besef ik wel dat ik geluk heb gehad toen.

Was per toeval hoor dat ik haar gezien heb.Het onderwerp viel toevallig en heb toen toch de stoute schoenen aan getrokken en ben gaan kijken.

Het gaat gelukkig goed met haar.Er is een tijd weinig met haar gedaan en die mensen hebben de eerste tijd echt de scherpe kanten er af moeten halen.Zijn dochter(waar die van is)deed weinig met haar maar pakt nu geloof ikw eer de draad op.

Veel herinneringen en een hoop kippe vel maar vond het wel fijn om te zien dat het goed gaat en nu is het hoofdstuk echt afgesloten.