Kent iemand manege Jan Dolfing???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Kent iemand manege Jan Dolfing???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 18:08

Wij krijgen volgende week een nieuwe manegepony en die komt bij manege Jan Dolfing weg.
Wil graag weten hoe ze is enzo dus wie heeft er bij Jan Dolfing gereden?
De pony heet Jersey en is een kruising tussen een Haflinger en een Fjord. Ze heeft een wit ruitje op haar hoofd.
Meer weet ik niet over haar maar misschien kent iemand haar???

groetjes van mij!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:27

www.jandolfing.nl
Is zijn site, misschien dat je daar wat informatie kunt vinden, over de pony. Verder rijd ik daar niet.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 18:32

chanickyo schreef:
www.jandolfing.nl
Is zijn site, misschien dat je daar wat informatie kunt vinden, over de pony. Verder rijd ik daar niet.

Jah heb zijn site wel gezien maar daar stond geen info over haar.
Nouja zal wel even verder sneupen...

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:39

ik heb daar wel 3 x ponykamp gedaan.. intussen best lang geleden maar ja.. ken die pony niet, maar ik vind wel dat de pony`s dara goed worden behandeld! ze hebben goede conditie, leuke mensen en ze gaan elke nacht met z`n alle de wei in..

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 20:01

Jah die pony stond daar ook nog niet zo lang geleden

espritt
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:45

Jan Dolfing ?! ik ken het cker weten ergens van .... ummmmmmmm *denk denk denk* nou ja, ben er zeker een paar x langs gereden, ik woon in de buurt er van (Gr.) en rij vaak in drenthe dusss. anyways, succes dr mee

xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:14

heej nope ken die niet ! xxxxxxxx mij

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:12

espritt schreef:
Jan Dolfing ?! ik ken het cker weten ergens van .... ummmmmmmm *denk denk denk* nou ja, ben er zeker een paar x langs gereden, ik woon in de buurt er van (Gr.) en rij vaak in drenthe dusss. anyways, succes dr mee


Waarschijlijk ken je dan alleen zijn naam. Hij is beroeps springruiter. En nog niet zo'n slechte ook.
Een vriendin van mij heeft daar een paard gekocht. Het bleek dat ze die toen ze kwamen kijken onder de kalmeringsmiddelen hadden gestopt, en toen hij eenmaal bij haar thuis was was er niks mee te beginnen. Maar goed, dat was natuurlijk geen manegepaard. Hoe het daarmee zit weet ik niet.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:49

Hmm... Jan Dolfing zit in Vries.
Ik ken wel zijn manier van inrijden van manegepaarden en -pony's en dat gaat op een manier waar ik het absoluut niet mee eens ben.
Die paarden moeten binnen korte tijd (twee weken) manegeproof zijn. Dat houdt bij hun in dat degene die ze inrijdt ook moet zitten bonken in het zadel en trekken aan het bit omdat dat in manegelessen ook kan gebeuren.
Misschien is het inmiddels wel anders (ik hoop het) maar voorheen was dit wel de gang van zaken.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:53

Dat klinkt niet zo best als dat zo zou zijn!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 17:44

Jersy is er!!!
Het is een cool beest alleen met galop is ie super irri.
Heeft een zwarte staart en zwartwitte manen en een witte bles op z'n hoofd.
Rijd er echt niemand bij manege Jan Dolfing?

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:56

Kitty schreef:
Hmm... Jan Dolfing zit in Vries.
Ik ken wel zijn manier van inrijden van manegepaarden en -pony's en dat gaat op een manier waar ik het absoluut niet mee eens ben.
Die paarden moeten binnen korte tijd (twee weken) manegeproof zijn. Dat houdt bij hun in dat degene die ze inrijdt ook moet zitten bonken in het zadel en trekken aan het bit omdat dat in manegelessen ook kan gebeuren.
Misschien is het inmiddels wel anders (ik hoop het) maar voorheen was dit wel de gang van zaken.

ik vrees dat het er nog net zo aan toe gaat. ik rijdt er zelf niet maar hoor wel veel verhalen en die zijn lang niet allemaal zo positief. heb dus ook gehoord dat hij erg hardhandig is. en als je hem ziet lopen zou je niet denken dat het een springruiter is... (hij ziet er niet echt rij-klaar uit )

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:05

Kitty schreef:
Hmm... Jan Dolfing zit in Vries.
Ik ken wel zijn manier van inrijden van manegepaarden en -pony's en dat gaat op een manier waar ik het absoluut niet mee eens ben.
Die paarden moeten binnen korte tijd (twee weken) manegeproof zijn. Dat houdt bij hun in dat degene die ze inrijdt ook moet zitten bonken in het zadel en trekken aan het bit omdat dat in manegelessen ook kan gebeuren.
Misschien is het inmiddels wel anders (ik hoop het) maar voorheen was dit wel de gang van zaken.


Ik ben d'r 2 jaar terug geweest met Elise, en toen liep er dus iemand rond met een gebroken arm, van een pony afgevlogen die zich niet in 2 weken wilde laten inrijden, heb er daarna nog verschillende mensen op zien rijden, ging zeker niet paardvriendelijk

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:25

ik heb ook weleens wat gehoord en de verhalen lijken erg op die van hier boven . En ik weet nog dat een kennis daar een keer een paard zou kopen paar keer wezen kijken zag er goed uit en toen ze bijna op het punt stonden hem te kopen bleek dat dat beestje eigenlijk stokkreupel was en dit niet weer over zou gaan , hij had alleen wel zijn goede dagen en dat waren dus net de dagen dat ze waren geweest te kijken .De meeste verhalen zijn niet zo positief

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 14:34

mm, paarden zien er daar ook goed uit. Ik kwam wel eens groepen met buitenritgangers tegen. Ik ben er verder nooit geweest. Ken alleen iemand die daar ook lesgeeeft. Mensen die er op ponykamp geweest zijn, zijn vaak wel positief, ook voor de menlessen voor het koetsiersbewijs zou ik het daar wel aanraden (ken iemand die het daar gevolgd heeft, en dat was een echte leek en die heeft het wel gehaald). Hoe de rijlessen verder zijn weet ik niet.
Wat de handelspaarden betreft, hij heeft er veel, keus genoeg, je mag ze weer ruilen. Maar ik weet niets van de kwaliteit van de paarden.
Helaas gaan er inderdaad verhalen over kalmeringsmiddelen rond. Of dat waar is weet ik niet, maar ik ken mensen die hebben daar een A-welsh gekocht, liep ook in de lessen mee. Die pony heeft dus GEen rem. Of het aan de onkunde van de kopers lag, of aan de manier van inrijden weet ik niet. Maar ik vind het niet netjes om zo'n pony te verkopen aan beginners. Pony is voor zover ik kan oordelen wel gezond, alleen staat voor frans. verder goede gangen, mooie hals, daar is niets op aan te merken.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:21

Wij kopen altijd al onze verenigingpony's daar weg. Het zijn harde pony's, en er zit vaak heel veel leuks tussen.

Ik heb ook niet veel goeds gehoord over Jan Dolfing, daar wil ik liever niet te lang over na denken Verdrietig

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:03

Mijn zusje heeft springles bij Dolfing. Dat gaat wel redelijk rustig en netjes . Maar ook over het inrijden van paarden ben ik het niet eens over de manier hoe hij dat doet . Hij zet er een jonge knul op en binnen paar weekjes moet het paard netje meelopen met de groep , NEE NIET ECHT IETS VOOR MIJ.

Suc6 met je peerd
Ciao

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 20:06

Jersy heeft zaterdag bij ons in de les mee gereden en is super!!!
Alleen stront eigenwijs...
Wat wil je ook met een kruising Fjord-Haflinger?
Het beestje heeft niet zo lang bij Jan Dolfing gestaan.
Het is ook 3 jaar een westernpony geweest.
Enne die manier van inrijden???
Dat doe je toch niet.
Noujah bedankt voor de reacties...
Groeten

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:22

Ik heb nou net 1 proefles daar op de manege gehad, en degene waarvan ik les had gaf super les!!! Lette ook heel goed op je houding, en heb meteen een andere manier van opstijgen (de goeie Knipoog) en de goeie manier van aandrijven geleerd, ik heb het vanaf dat ik rijd fout gedaan
Ik weet niet hoe andere lessen (van andere instructeurs) zijn, maar de les waar ik nu rijd leek zo op het eerste gezicht heel goed!
Over de manier van inrijden enz. weet ik verder niks......ik kom er nu nog maar pas.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:13

ehh, foutje, dubbelgepost.
Laatst bijgewerkt door germie op 16-05-03 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:14

Marinke schreef:
Ik heb nou net 1 proefles daar op de manege gehad, en degene waarvan ik les had gaf super les!!! Lette ook heel goed op je houding, en heb meteen een andere manier van opstijgen (de goeie Knipoog) en de goeie manier van aandrijven geleerd, ik heb het vanaf dat ik rijd fout gedaan
Ik weet niet hoe andere lessen (van andere instructeurs) zijn, maar de les waar ik nu rijd leek zo op het eerste gezicht heel goed!
Over de manier van inrijden enz. weet ik verder niks......ik kom er nu nog maar pas.


Had je toevallig les van Marginus Ananias?

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:16

Ananias vind ik anders geweldig! Janita (sloffie) heeft er les van in Roode Haan, bij Advendo (geloof ik..) Heb zelf wel eens in de les meegereden... dat was werken hoor!
Ben zelf niet zo vaak op Dolfing geweest, alleen laatst een keer met een menwedstrijd. Zag er allemaal wel netjes uit.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:42

Ananias kan goed lesgeven, maar het moet bij je passen. JE doet overigens wel vaak hetzelfde, maar dat is in elke manegeles zo. Vooral continu het 'overgang naar draf, MAAARRRS!!!' moet je tegenkunnen. Klopt dat ie ook bij Advendo lesgeeft (helaas hebben ze daar zo'n kleine binnenbak met palen dat je er moeilijk kunt rijden met grote paarden).

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:46

Klopt, maar wel leuk, heb vorig jaar geschreven bij dressuurwedstrijden. het is er klein, maar wel gezellig.
Hoorde trouwens wel dat je bij Dolfing bij buitenritten gewoon op handelspaarden wordt gezet. Verward

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:29

Ik vond de prijsuitreiking bij Advendo zo verschrikkelijk lang duren... Gaaaap