tinkerbell is echt geen lieve ponie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

tinkerbell is echt geen lieve ponie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 21:43

Verdrietig
nou wist ik dit op zich al wel maar het lijkt wel of het erger word.
vandaag heeft ze de oude merrie die ook bij haar in de wei staat twee keer geslagen......dat arme oude beest doet geen vlieg kwaad,is nooit vervelend,en gaat tink een beetje rot tegen haar doen.

soms vraag ik me weleens af,wat gebeurd er met haar als mij iets overkomt?
ze is niet geschikt voor kinderen(die bijt ze en als je niet uitkijkt haalt ze uit)
en naar anderen is ze ook niet echt lief
wie wil er nou zo'n pony?
tegen mij is ze ook niet eens lief
Verdrietig Verdrietig Verdrietig


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 22:29

Kendra schreef:
Hai Sanderijn, ik snap wat je bedoelt, wij hebben ook een paard met een verhaal (heeft als veulen/jaarling een tijd alleen aan de stik gestaan, ook compleet verknipt geraakt, doet het bij ons goed, maar vertoont sociaal af en toe zeer 'onpaards' gedrag) en ook ik vraag me wel eens af wat er van dat paard moet worden als ons iets overkomt.
...


idd is tinkie vanaf het spenen tot dat ze 1 jaar werd(een half jaar dus)afgezonderd van moeder én soortgenoten,ze is opgesloten geweest in een box en een half jaar geen daglicht,weide of andere paarden gezien.
dat maakt dat ze eerst helemaal niet handelbaar was,maar ik heb haar nu 4 jaar,en ze is perfect beleerd voor de wagen,en doet dat ook echt heel braaf,ze luistert dan goed en is heel dapper,maar in de gewone omgang met mensen en andere paarden is en blijft het moeilijk....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 11:53

Donja schreef:
En als ze nu in een wei staat waar een dominante merrie is staat?


ze staat nu bij een oudere merrie en een dominante ijslandermerie,waar ze het dus absoluut niet van kan winnen en met een grote boog om die merrie heen loopt,heeeeel veel ontzag heeft ze voor die ijslander,
maar die oude merrie doet dus nooit iets,is heel rustig,het lijkt wel of tink probeert hoger in rang te komen door die oude merrie te meppen

tja en het probleem is dat we op stal niet genoeg weide hebben om haar alleen te zetten,want we hebben een ziek paard dat alleen staat,een kudde ruinen en dus een kuddetje merries,dat zijn 3 stukken,daarnaast hebben we nog 2 stukken voor het omzetten als de wei echt kaal is.....
de eigenaresse van de oude merrie zegt ook dat ik daar niets aan kan doen en dat het net zo goed ook in het wild gebeurt dat ze elkaar meppen,maar ik voel me er toch nogal bezwaart onder.....
gelukkig heeft de oude merrie geen verwonding opgelopen,alleen een beetje dik been
Scheve mond

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 11:46

Citaat:
Kan de oude merrie niet bij andere ponies lopen dan?


de oude merrie loopt tussen deze twee merries,de andere kudde zijn allemaal ruinen,das ook geen goed plan want die oude merrie is chronisch hengstig.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 165 bezoekers