Ze is niet meer!!! idd POKKEKANKER !!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Ze is niet meer!!! idd POKKEKANKER !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 10:14

Nou,het is dus afgelopen.Mijn schoonmoeder is vannacht om 0.30 uur overleden.Het is heel snel gegaan.We hadden wel verwacht dat ze haar verjaardag (de 27ste) niet meer zou halen,maar niet vannacht al.Haar man was net naar bed gegaan.De nachtzuster (ze is thuis overleden) kwam hem wekken,maar toen ze beneden kwamen,was het al voorbij.Mijn moeder 3 jaar geleden aan kanker verloren,nu mijn schoonmoeder.En daarbij,wat ik ook zo erg vind,de kinderen hebben geen oma meer.De jongste,van bijna 4,heeft mijn moeder nog net gezien.Hij was gek op mijn schoonmoeder.Hij zal ze zich waarschijnlijk allebei niet herinneren Huilen Heeft iemand nog tips hoe en wat ik hem vertel.Ik neem hem ,denk ik ,niet mee naar de begrafenis.Ik denk dat hij behoorlijk in paniek raakt,als hij beseft dat oma in die kist ligt.Mijn man,schoonvader en -zus zijn er kapot van en ik misschien nog wel meer dan bij mijn eigen moeder;alles wordt nu zo dubbel.

Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig Huilen Huilen
Laatst bijgewerkt door Kimmes op 15-05-03 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt


Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 22:16

Lieve mensen,heel erg bedankt voor de lieve en fijne reacties .Ik had niet verwacht hier zo veel steun in te vinden.Ik heb ook een aantal pbtjes gehad ook hiervoor heel hartelijk dank. Ik ben blij dat jullie allemaal zo met me meedenken.Ik heb overigens 3 kinderen,van 11,9 en3 jaar.De 2 oudsten gaan gewoon met alles mee.We hebben (mede dankzij jullie) besloten de jongste wel mee te nemen naar het condoleren,zodat hij afscheid van oma kan nemen en haar dus nog even ziet.We nemen hem niet mee naar de begrafenis,omdat ik toch bang ben dat hij in paniek raakt als de kist dicht is en de grond in gaat.Hij is vanmiddag wel al bij opa geweest,waar oma dus niet meer was.Toen opa had vertelt dat ze dood was,zei hij steeds"oma dood,he".Ook toen hij weer thuis was.Als hij het woord opa of oma hoorde,was het "oma dood".Of hij het een beetje begrijpt is de vraag.Verder denk ik idd dat ik dat verhaal van de sterren maar vertel.Dan kan hij nog eens naar haar "kijken''.Onvoorstelbaar trouwens wat een ellende je op deze manier hoort (leest) van iedereen.Toch wel fijn om dat hier te kunnen delen.
Zaterdag is het condoleren en maandag wordt ze begraven.
Vandaag met Kim lekker hard door het bos gegaloppeerd.Wat is het in zulke situaties toch heerlijk om zoiets te kunnen doen.Ik voel me toch weer wat gestrekt. Lovers

Liefs,Monique.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 19:48

Hallo bokkers.Opnieuw wil ik jullie bedanken voor de lieve reacties en pbtjes. Vandaag was het condoleren.Alle 3 de kinderen zijn mee geweest.Ze zijn wel een keer of 10 (of meer) wezen kijken.Ze namen het goed op;ook de jongste.Toen opa even moest huilen,stond die kleine hem te troosten met aaitjes op zijn hand Ach gut .Erg lief.Hij heeft andere opa (mijn vader) laten zien dat oma dood was.Zoals ik al had vermeld,gaat hij maandag niet mee naar de begrafenis.Hij heeft vandaag afscheid kunnen nemen.Ik denk dat het goed is zo.Daarbij is het voor ons al emotioneel genoeg en kunnen we het er niet bij hebben als hij toch zou gaan flippen.

Monique.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 22:37

De begrafenis is achter de rug.Uiteindelijk toch nog besloten mijn zoontje mee te nemen.(niet naar de kerk,wel naar de begrafenis)Dit in verband met de 27ste.Dan zou ze jarig zijn geweest.We gaan dan waarschijnlijk naar het graf en ik dacht dus:hij snapt niet wat we daar dan doen.Nu weet hij wel dat oma daar ligt.Het ging overigens heel goed.Hij heeft heel netjes een roos op de kist gelegd en ''dag oma'' gezegd.Toen we terug liepen naar de aula,kwamen we ook nog langs het graf van mijn moeder.Het was behoorlijk zwaar moet ik zeggen.Maar het leven gaat verder en we proberen maar weer vooruit te kijken.Maar ja...eerst de 27ste nog. Verdrietig

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 20:20

Wat een rot ziekte is het toch.Al die ellende.Ik ben zelf ook zo bang het te krijgen.Ik word al 10 jaar om het jaar gecontroleerd,maar of ze er dan op tijd bij zijn??Wij zijn op stal 3 jaar geleden ook iemand van 39 jaar (!) verloren.Dat is toch veel te vroeg.En Dorine,wat moet ik zeggen.....STERKTE!! Sterkte allemaal die door die Boos! ziekte iemand heeft verloren Huilen Huilen Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, c_alsemgeest, kimmetje26, Nannetje7, sassefras en 29 bezoekers