Het gaat weer slecht met Blacky...+ UPDATE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Het gaat weer slecht met Blacky...+ UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 23:43

Blacky loopt weer heel erg moeilijk en ligt steeds maar in de wei.
De eigenaar had gezegt dat hij medicijnen voor hem ging halen maar dat heeft ie nog steeds niet gedaan.
En ik weet niet wat er gebeurd als hij geen medicijnen krijgt.
het is dus weer hoefbevangenheid Huilen

Kisss sun

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 00:07

jeetje wat een naar nieuws, helpt het misschien als je de eigenaar heel erg goed duidelijk maakt dat hoefbevangenheid erg gevaarlijk kan zijn?
sterkte voor jou en blacky in ieder geval

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 06:24

Heel veel sterkte voor jou en voor Blacky.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:04

Jeetje wat vervelend!
Ik hoop dat de eigenaar gauw medicijnen gaat halen en dat alles weer goed komt met Blacky..
Sterkte!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 11:19

Ik hoop ook dat hij gauw medicijnen gaat halen. Het is gewoon zielig om tezien en dan ook nog eens dat ik helemaal niks kan doen.
Wat kunnen de gevolgen zijn als hij helemaal geen medicijnen krijgt?
Ik loop af en toe een beetje met Blacky zodat hij niet helemaal stijfjes word.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:26

De medicijnen zijn niet het belangrijkste!
Het belangrijkste is dat hij nu van het gras afgaat!
Ook is het aan te raden om er een hoefsmid bij te halen. Deze kan hem zo bekappen dat hij wat beter op zijn benen staat.

De medicijnen die je krijgt zijn vooral pijnstillend en onstekingremmend.

Wat ook aan te raden is, is om de benen af te spuiten.
Gewoon tien minuten per been.

Maar het allerbelangrijkste is toch echt dat hij van het gras afgaat.
Zet desnoods een klein stukje wei af als je echt geen andere mogelijkheid hebt. Stort hier wat zand op en klaar (nat zand is nog het beste).

Over de gevolgen: als je niets aan hoefbevangenheid doet kan het hoefbeen gaan kantelen.
Dit kan zelfs zo ver gaan dat het hoefbeen door de zool heen komt. Dit wil je dus echt voorkomen!

Mijn pony is vorig jaar ook bevangen geweest en is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen. Nu let ik er echter nog meer op dat hij niet zomaar op het verse gras komt.
En als hij er wat bij krijgt dan gaat dat met telkens een metertje erbij.

Kunnen jouw ouders niet eens met die eigenaar gaan praten?
Want telkens maar medicijnen halen is echt niet de manier hoor.
Je moet de oorzaak aanpakken. Als hij telkens opnieuw bevangen raakt dan wordt het alleen maar erger.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:31

De veearts laten komen lijkt mij nu het belangrijkste. Intussen kun je de benen wat koelen met koud water, dat helpt wat tegen de pijn. En zorgen dat het niet nog erger wordt door hem van het gras af te halen.
Verder kun je zelf weinig doen. Ik hoop dat de eigenaar er snel iets aan doet!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 12:38

Ik kan en mag de kosten niet betalen voor de dierenarts.
Heb zelf niet genoeg geld en mag het niet betalen van mijn ouders omdat het mijn pony niet is.
De eigenaar wil hem niet van de wei afhalen.
Ook komt de dierenarts er niet bij...

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:13

zijn de hoeven al korter?
en idd gelijk van het gras af zo krijgt hij nooit de kans om beter te worden.
praat eens goed met z'n baasje.
succes en sterkte ermee. Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:47

ik lees al een poos mee op bokt, hoe is het nou met Blacky????

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:52

Waarom staat hij nog steeds in de wei. Hij moet eerst van het gras af en laat de hoefsmid er eens naar kijken. Probeer hem ergens anders te zetten en geef hem alleen goed hooi en hij moet bewegen (rustig aan) dat is goed voor de doorbloeding van zijn hoefjes.O, ik lees nu pas dat het jouw pony niet is! Kun je niet is een serieus gesprek met de eigenaar aangaan?

alexguusje

Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: omgeving utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:59

wij moesten onze haflinger drie weken op nat zand zetten ! en de dieren arts gaf af en toe een prik hij heeft het net gehaald dus geef de eigennaar een schop onder zijn kond! en zeg dat íe moet opschieten.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 16:03

Het gaat heel slecht met Blacky. De eigenaar van Blacky wil er niet over praten, dus was er nog maar een oplossing. Dat zet ik dus liever niet zo open op bokt maar daarvoor kun je mij altijd pben.
Ik was vandaag heel laat thuis en moet zo eten en streetdancen dus had de tijd niet om bij Blacky tegaan kijken. Mijn moeder is vandaag geweest en ze kreeg Blacky niet meer op zijn benen. Ze had van alles geprobeerd maar hij bleef liggen. Ze keek haar ook net aan van : laat me alsjeblieft liggen.....

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 16:06

Het gaat heel slecht met Blacky. De eigenaar van Blacky wil er niet over praten, dus was er nog maar een oplossing. Dat zet ik dus liever niet zo open op bokt maar daarvoor kun je mij altijd pben.
Ik was vandaag heel laat thuis en moet zo eten en streetdancen dus had de tijd niet om bij Blacky tegaan kijken. Mijn moeder is vandaag geweest en ze kreeg Blacky niet meer op zijn benen. Ze had van alles geprobeerd maar hij bleef liggen. Ze keek haar ook net aan van : laat me alsjeblieft liggen.....
Hij negeerd zijn dochter ook gewoon.
We hebben al een serieus gesprek met hem gehad maar hij gaat er niet op in.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:08

ik geloof dat ik de dierenbescherming zou bellen en desnoods ook de politie!!! jij in ieder geval sterkte, en die eigenaar zou ik graag.....

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:20

Wat een raar mens normaal gesproken is dit gewoon te genezen bel de politie of de dierenbescherming is dat mens helemaal gek geworden!!1

We kunnen ook met zn allen even langs gaan dat mens zou gelijk op de zwarte lijst moeten staan zodat ze nooit meer een paard/pony andere dieren mag kopen!!!!

Heel veel sterkte!!!

knuffel Dunja

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 15:51

Bedankt voor de reacties!
Ja idd de eigenaar zo geen paarden of andere dieren meer mogen houden.
Ik snap het toch al niet want Blacky is een hartstikke lief beest en doen geen vlieg kwaad.
Hij slaat hem schijnbaar ook met een weipaal maar die is een tijd geleden door mij en mijn zus de sloot in gegooit.
Vanmorgen is mijn moeder met mn zus naar Blacky geweest. Ik kon niet mee want ik moest naar school. Ik ga er vanavond nog ff langs. De eigenaar is gister dus wel langs geweest. Het gras was een stukje gemaaid.
Medicijnen zijn er volgens mij nog niet.
Dit keer stond hij wel en heeft hij een heel klein stukje gelopen. Mn moeder heeft hem een klein beetje brood gegeven en water omdat hij niet wilde ofja..kon drinken.
Blacky word trouwens aankomende zaterdag (17 mei) 13 jaar.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:02

als je ons nou misschien vie pb's laat wetem waar Blacky staat kunnen wij de dierenbescherming bellen?! je kan toch niet wachten tot het hoefbeen er door komt, dit is echt vreselijke dierenmishandeling, ik word er misselijk van...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:18

Echt zwaar ego zeg van die eigenaar! Wat meerdere al zeide, ik zou echt de dierenbescherming bellen dit is echt zielig.

Dan komt het tenminste nog goed met het beestje, zo vergaat hij alleen maar van de pijn!
Misschien raak je hem wel kwijt dan, maar ik zou er wel voor kiezen, liever weg dan dat hij pijn heeft

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:36

Jeetje heel veel sterkte ermee!
echt zielig dat die eigenaar zo'n sukkel is. Die zijn het gewoon niet waard om een paard te hebben!

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:40

Agos dat arme dier. Ik zou ook de politie en de dierenbescherming bellen hoor. Blacky moet gewoon geholpen worden. Sterkte ermee. Moeilijk hè? dat je zo machteloos moet toezien.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:46

Arm meissie! Kan je niet zelf de medicijnen gaan halen? Of je ouders smeken om de kosten te betalen. Het is nog niet te laat en alsjeblieft meissie doe er wat aan, want ik was te laat met mijn geitje en daar heb ik zo'n spijt en verdriet van en ik probeer je alleen maar te helpen maar je moet echt je best doen hoor! Blijf vechten

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 20:51

Hier een kleine update..
Vanavond rond 8 uur kwam de eigenaar van Blacky nog langs. Hij gaf de medicijnen. Maar zoals jullie al zeiden is dat niet genoeg.
Wat moet ik nu doen?
Met die oplossing zijn we al bezig...

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:17

wat voor medicijnen heeft hij dan aan je gegeven? je krijgt toch geen medicijnen zomaar van de dierenarts mee voor zoiets ernstigs als hoefbevangenheid, zonder dat de betreffende dierenarts ook maar is wezen kijken. heel raar verhaal hoor. Arme arme Blacky.....

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 22:05

De medicijnen heette Quadrisol. En dan staat er nog bij: Vedaprofen 100mg/ml.
De DA is echt niet langs geweest. Het is idd een raar verhaal....maarja ik kan er jammer genoeg weinig aan veranderen.