Ik heb de knoop doorgehakt..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ik heb de knoop doorgehakt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 14:06

Ik heb het eigenlijk een hele tijd geheim gehouden op bokt. Maar nu plaats ik het toch maar eventjes omdat jullie me misschien kunnen helpen met het vinden van een goed tehuis.
Ik ga Camilla verkopen.. Het zit denk ik al 2 maanden in mijn hoofd. Wat moet ik nu met haar..?
Het is zo'n moeilijke beslissing geweest, echt héél erg moeilijk. Maar met hulp van andere heb ik de knoop toch doorgehakt.
Stiekem zit er ergens nog twijfel, maar aan de andere kant denk ik wel dat het een goede beslissing is.
Het zit zo:
Jullie weten vast nog wel dat ik het rijden eng vond in de winter, toen we erachter kwamen dat het zadel niet goed lag. Verschrikkelijk gemene bokacties, echt om de 5 minuten. Ze hoefde maar een tikje te horen, bijvoorbeeld van iemand die zijn pony een tik gaf met de zweep, en ze ging. Ik had dan niks meer te vertellen, ze trok de teugels uit mijn handen, trok haar hoofd tussen haar benen en begon te rennen en te bokken. Echter ben ik altijd blijven zitten, maar ik was toen zooo verschrikkelijk bang geworden. Sowiezo durfde ik al niet goed meer met haar buiten te rijden omdat ze een keer onderuit gegleden is. Met andere pony's heb ik geen last van die angst, alleen bij haar.. Ook springen durfde ik al niet meer, en met andere pony's steeds beter. Ik heb het een hele tijd geprobeert. Camilla deed niets verkeerd, was hartstikke braaf. Maar ik zat er gewoon soms shakend op als er een paard aan de kletter ging ofzo. Ook durfde ik niet meer te rijden zonder haar eerst te longeren, terwijl dat niet nodig was, maar voor mijn gevoel wel.
Ik zat dus al echt heel erg lang stiekem te denken wat ik nu moest doen. Ik had gewoon simpelweg geen plezier meer in het rijden, maar ik wil(de) haar niet kwijt, want we hebben zo'n hechte band en het is gewoon mijn maatje voor het leven. Ze gaat voor me door het vuur.
Totdat ik met Moontje op bokt mee ging naar de stal waar ze werkt. Een dagje helpen..
Ik mocht wat pony's rijden waaronder een 6 jarige merrie van Gribaldi. Een schimmel van 1.56 m hoog. Ik was helemaal verliefd... Ik ben toen goed na gaan denken. Die pony was zo fijn, mooi, braaf. Ik durfde er zelfs mee te springen! Ik was gewoon totaal niet bang op haar. Ik heb toen overlegt met heel veel mensen, waaronder ook wat mensen van stal. Stom genoeg hoorde ik toen ineens dat iedereen me sowiezo te groot vond voor Camilla, en dat het toch beter was als ik idd een E-pony zou kopen. Hele grote twijfel, wat moet ik doen??? Scheve mond Ik gaf zo ontzettend veel om Camilla dat ik haar liever niet kwijt wilde, maar knuffelen enzo dat is niet genoeg. Ik wil ook rijden, en niet alleen dressuren in de bak en stressig erop zitten. Ik wil ook de bossen in, soms een sprongetje maken, en gewoon relaxt kunnen rijden. Ik wist het niet, net gestart met Camilla en het ging zo goed...
Maar na overlegt te hebben met een heleboel mensen hebben we besloten om de knoop door te hakken.
Camilla is toen naar de stal van de Gribaldi gegaan, en ik kreeg de Gribaldi op proef, en dan zouden ze op die stal kijken of er mensen geinteresseerd waren voor Camilla. Het was wel even slikken, moest ik dit wel doen??? Scheve mond Verdrietig Maargoed, het was voor 2 weekjes, als ik dan van gedachte zou veranderen kon ik Camilla alsnog houden. Ik vond het zo eng, spannend, maar tegelijkertijd wel stiekem een beetje leuk want die Gribaldi merrie was zo leuk!!!
Toen kwam de dag... De Gribaldi merrie werd gebracht en Camilla ging mee. Ik hield mezelf voor "Niet Huilen!" ze ging maar voor 2 weekjes weg en ik kon haar gewoon opzoeken, huilen moet pas als ze definitief weg is! Ik heb haar zo snel mogelijk op de trailer gezet, ik vond het best klote.. Het was zo'n k*t gevoel, mijn maatje ging weg!
De volgende dag kwam ik op stal en werd me al gelijk afgeraden om de merrie te kopen. Ze had de hele nacht staan luchtzuigen. Ik vond dit echt gewoon niet leuk, ik was totally in love op dat beest. Ik kreeg maar van iedereen te horen hoe mooi ze was, watvoor super combinatie we wel niet waren enz enz. Toch besloten om het even af te kijken, het kon ook onwennigheid zijn. Tijdens het rijden in stap viel me gelijk al op dat ze erg slingerde met haar achterhand bij teugeldruk, zodra ik geen druk had was het over. Misschien een evenwichtsprobleempje dat nog bijgroeit?
Maar het werd steeds erger. Toen ik een keer aan het rijden was, is ze in een half uurtje wel 11 keer uitgegleden met haar achterbenen. Er was iets niet goed, dus. Bij de ponyclub heb ik nog met haar gesprongen, dat ging echt heel goed. Op het begin was ik wat bang maar toen het eenmaal lekker ging vond ik het super! Maar telkens na de sprong wanneer ik haar terugnam in draf gleed ze weer uit. Ik ben toen eens veel gaan galoperen en toen het druk was in de bak, moest ik soms wat kleinere wendingen maken. Soms leek het dan net of ze om ging vallen, en dan sprong ze over en was het weer goed. Ik vond dit erg vreemd, ze had dit zelfs al bij een iets kleinere grote volte. Misschien dus atactisch... Ik heb haar toen maar weg gedaan. Het was echt een superpony, echt gewoon mijn type pony, maar ik wil wel een gezonde knol! Helaas. De dag dat we hadden besloten haar terug te doen werd ik gebelt door mensen die interesse hadden in Camilla. Of ze haar op proef mochten. Camilla is diezelfde middag nog naar de mensen gegaan. En een dagje later de Gribaldi merrie naar huis. Camilla komt vrijdag helaas weer terug, omdat ze te groen was voor het meisje dat haar zou gaan rijden. Ik zit nu alweer 2 weekjes zonder pony en word toch wel lichtelijk gek.
Ik heb dit eigenlijk niet op bokt gezet omdat ik bang was voor negatieve reacties, waardoor ik weer ga twijfelen of ik het wel moet doen.
Maar mijn besluit staat nu vast. Het is voor ons beide beter. Ik voel me echt heel stom, omdat ik nu alwéér een pony verkoop. Maar ik houd wel in mijn hoofd, ik rijd voor mijn plezier en zodra ik er geen plezier meer in heb schiet het niet op.
Ik hoop dat ik een heel goed tehuis voor Camilla vind. Ik heb het er heel erg moeilijk mee, het liefst zou ik haar houden, maar daar schiet ik niets mee op.
Dus mochten jullie iemand weten die een pony als Camilla zoekt (ondertussen ook een hele brave kinderpony, doet echt geen stap verkeerd.) laat het me dan even weten.
Ook E-pony's zijn welkom.
Alvast bedankt voor jullie begrip. (hopelijk..)

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:10

Yep ik wist het al een tijd.
Goed van je dat je het toch op bokt gezet hebt!
Het is jouw keuze en die moeten we accepteren. En ik ben het wel met je eens dat het voor jullie beide beter is!
En ik blijf doorzoeken voor een leuke E pony hoor....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 14:13

Dankje Jess! Ik zit nu gewoon weer te janken maarja, het is gewoon beter. Maar ik geef wel ontzettend veel om die knol. Maar ze verdiend een baasje die niet bang is en die wel lekker buiten durft te rijden met haar en te springen, want dat vind ze gewoon super.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:14

Meis, je bent alleen maar eerlijk tegenover Camilla en jezelf, waarom zou er iemand negatief over doen?

Het is voor jullie beiden bestwil..

Mocht ik iemand tegenkomen die een pony zoekt dn geef ik het door.. Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:14

Nath, niemand heeft er toch wat aan als je bang bent voor je eigen pony? Het gaat er nog altijd om dat je een eigen pony hebt voor je plezier.
Dus ik kan het best begrijpen dat je deze keuze hebt gemaakt, en dat je er nog steeds achter staat, ook al beviel de schimmelmerrie niet.
Kan me voorstellen dat je dan de neiging hebt om te zeggen 'dan komt Camilla maar weer terug', maar er zijn heus meer leuke paardjes, en ook voor Camilla is wel een leuke ruiter te vinden.
Succes!

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:20

Hoi,

mensen met een negatieve reactie zijn er misschien wel.
Maar het gaat om jou, en je paardje.
Als ik dit zo lees zijn jullie alletwee beter af.
Het is een moeilijke beslissing, maar ik vind dat je er goed aan hebt gedaan.
Het lijkt me voor een paardje ook niet fijn als je geen vertrouwen van je baasje krijgt.
Dus ik zeg, moeilijk maar dapper!
Goede keus. Er zouden meer mensen na moeten denken!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:21

Nathalie, het is helemaal jouw keuze, en zo te lezen ook een goede keuze!
Succes ermee!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:34

Ik had Camilla al een tijdje geleden op Marktplaats zien staan...

Goede beslissing hoor!!
Als jij je niet meer prettig voelt op je paardje, en het ook niet beter wil worden, heeft het geen zin om door te blijven modderen.
Succes met de verkoop, en je zoektocht naar een nieuw paardje Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:38

ik denk dat het een hele goede keus is. Je moet plezier hebben in het rijden en ik weet dondersgoed hoe je je voelt als weer eens zit te shaken op een paard. Ik vind het een hele moedige maar goede beslissing!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:38

he nathalie, wat vervelend voor je!
Ook voor camille natuurlijk..
Het gaat er om dat je doet waar je zelf achter staat, dus laat anderen dan maar kletsen
succes! en ik zal voor je meekijken naar een leuke baas voor camille en een leuke e pony voor jou

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:45

vervelend voor je,
Maar wel een slimme beslissing.
Zelf heb ik al vaker voor die beslissing gestaan, maar uiteindelijk hebben we het nu op kunnen lossen.
Ik begrijp hoe je je voelt nu, maar als je je maar voor houdt:"dit is het beste, en het eerlijkste, ook tegen over Camilla"

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:11

ik moet eerlijk zeggen dat ik wel het een en ander herken hoor in jouw verhaal. Delen ervan zou over mij en mirage kunnen gaan!!!
Zoals je zelf al zegt; ik heb een pony voor mijn plezier en knuffelen alleen is niet genoeg. Je wilt er lekker op kunnen rijden en niet alleen vol stress.......heel goed te begrijpen
succes met de beslissing

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 15:13

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik had niet verwacht dat iedereen zo positief zou reageren. Sommige mensen vinden dat je een pony koopt voor je leven zeg maar en dt je hem dan niet meer weg mag doen geloof ik..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:24

Nathalie schreef:
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik had niet verwacht dat iedereen zo positief zou reageren. Sommige mensen vinden dat je een pony koopt voor je leven zeg maar en dt je hem dan niet meer weg mag doen geloof ik..


Dat zou fijn moeten zijn, en als het niet gaat dan gaat het niet, en ga je op zoek naar een ander. Ik hoop dat je een fijn baasje vind en een fijn paardje!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:24

Hej meis! Ik vind het ook een goede beslissing (maar dat wist je al). Het is voor jullie beide het beste denk ik... Jij hebt niks aan een pony waar je niet op durft en zo geen plezier meer hebt in het rijden, en Camilla niets aan een baasje die eigenlijk bang voor dr is. Ik hoop voor je dat je een goed baasje voor dr vind (maar dat zal vast wel lukken ) En dat jij ook een pony vind die voor 100% bij jou past!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:36

Dat ik je te groot vond had ik vanaf het begin al gezegd, maargoed Haha!
Vind het een goed besluit want als het niet gaat dan gaat het niet en is het stom om door te gaan..
Meen de wel dat het later toch zo goed ging weer, na dat zadelprobleem??

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:43

Hey Nathalie, ik had het een tijdje terug al gehoord van Tamara ja, balen dat het zo is gelopen, maar ja zoals het nu gaat is het ook niet leuk he. Succes met het vinden van een goed baasje en en leuke nieuwe pony!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 16:08

Anna-Jelly schreef:
Dat ik je te groot vond had ik vanaf het begin al gezegd, maargoed Haha!
Vind het een goed besluit want als het niet gaat dan gaat het niet en is het stom om door te gaan..
Meen de wel dat het later toch zo goed ging weer, na dat zadelprobleem??


Ja dat was ook zo, staat hierboven ook. Maar mijn angst blijft, terwijl Camilla nu gewoon geen vlieg meer kwaad doet!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 16:08

Ohja, en over dat andere, dat ik er te groot voor was. Toen viel het nog wel mee en omdat ze toen pas 2,5 was hadden we verwacht dat ze nog een end zou groeien. Maar door de drachtigheid is ze sinds toen maar 1 centimeter gegroeit.. Sowiezo werd er bij de koop gezegd dat ze rond de 1.50 zat.

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:14

Hey Nathalie, ik vind t alleen maar knap van je dat je deze beslissing heb genomen! Ik heb een paar maanden geleden ook moeten kiezen of k doorging met rijden of niet, schat van een pony, maar niet voor mij. Ik denk dat dit wel de beste oplossing is voor je! Zoals Jamy al zei, jij hebt nix aan een pony als je bang voor dr bent en zij nix aan jou!
Suc6 met het vinden van een liev baasje voor dr!En veel plezier met een nieuwe waar je niet bang voor bent!!!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:22

Ik vond je inderdaad vrij groot voor haar, maar het kon wel makkelijk Knipoog

Ik vind het een hele goede beslissing Ik weet hoe het is als je bang bent voor een paard en dat gaat vaak niet meer over Verdrietig
Ik heb alleen nooit de stap willen/durven nemen om dat dier te verkopen voordat ik hem helemaal goed voor elkaar had. Dat was ook niet verantwoord geweest, ik wilde echt niet dat er iemand mee zou verongelukken
Het is uiteindelijk wel goed gekomen, maar ik heb nooit ontspannen op mijn pony kunnen zitten Huilen

Ik vind het een hele goede beslissing en hoop dat je snel een leuk baasje voor Camilla vind en zelf een leuke E-pony
(ik heb er nog wel een, maar die is onder voorbehoud verkocht *LOL* )

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:23

Hey! je had het me al verteld, maar toch fijn dat je het nu ook op bokt heb durven zetten! Ik denk dat dit het beste is voor jullie allebij, want een pony waar je bang van bent is ook niks... Ik zal mijn ogen openhouden voor je;-)

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:31

Nathalie schreef:
Sommige mensen vinden dat je een pony koopt voor je leven zeg maar en dt je hem dan niet meer weg mag doen geloof ik..

ja idd Knipoog
maar ik vind dat je een goede keuze maakt nath, maar dat wist je al Haha!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:42

ik zou het ook gedaan hebebn nu hebebn jullie allebei gene plezier er in en dat is voor beide niet leuk en dat ze zegen dat je te groot bent vidnt ik helemaal niet waar

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:02

Een zeer moeilijke beslissing omdat je natuurlijk ook veel van haar ben gaan houden maar ik denk wel de juiste beslissing. Je hebt je paard inderdaad ook om samen plezier te hebben. Als je iedere keer in de stress moet zitten voor je moet gaan rijden dan is dat natuurlijk niet goed. Het is niet goed voor jou maar ook niet voor Camilla. Je hebt het in ieder geval nog geprobeerd met Camilla maar helaas is het dus niet gelukt.

Ik weet zeker dat jij een leuke nieuwe pony zult vinden en Camilla een leuk nieuwe baasje. Je kunt haar toch gewoon gaan bezoeken als ze een nieuwe eigenaar heeft!

Hou je taai!