Paardje uitzoeken en een meeting met batje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Paardje uitzoeken en een meeting met batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 09:03

Zondag ben ik bij batje op stal wezen kijken. Ik had Fleurtje nog maar 1 keer gezien en toen stond ze onder een dek en volop in het winterhaar. Eigenlijk nog weinig spieren, echt een pony om te zien. Dus die zou ik eens even komen bekijken. Verder kwam ik onder het mom van jonge paardjes kijken, maar ik koop nog niets.

Toen ik aankwam, na een lange omweg doordat ze bezig waren met de snelweg, liepen batje en Fleur net naar de bak toe. Even een paar rondjes meelopen en kletsen en daarna gaan kijken. Batje vond het niet fijn gaan, maar ik vond er toch leuke stukken tussen zitten. Maar ja, ik weet niet hoe het normaal gaat en ik weet natuurlijk niet hoe het voelt. Was onder de indruk want de batje die ik ruim een jaar leerde kennen hield helemaal niet van dressuur. Beetje tutten, beetje klooien en dan ooit endurance. Wel grappig hoe iemand kan veranderen.

Wel gezellig want in de bak kwam nog iemand te rijden die ik ken van mijn lange periode die ik in Schoonhoven bij de Zilverstadruiters reed. Even bijkletsen en lekker kijken.

Toen batje klaar was hebben we Fleur onder de slang gedaan, het was immers heerlijk weer. Even opdrogen en daarna mocht ze het land op.

En toen… jawel… toen gingen we de jonge beestjes kijken. Want over 3 maanden zijn alle dingen die nog betaald moeten worden betaald en dan mag ik een paard! Ja, ik weet het, 3 maanden duurt nog lang, maar kijken kan toch geen kwaad. Had immers al meer paarden bekeken en was nog niet tegengekomen wat ik zocht, dus ik had zoiets van… wie weet duurt het toch wel even voor ik mijn beestje zie.

Samen met de eigenaar op naar het land. Hij had er 3 te koop. Ik zocht een 2 jarige. Hij had er 1 van 1,5 staan, 1 van 2,5 en 1 van 3.

Bij het weiland aangekomen viel die van 2,5 al af. Ik weet niet, zij kon mijn aandacht niet vasthouden. Ze zal best mooi, leuk en lief zijn, maar ik voelde niets voor haar. En dat vind ik persoonlijk toch wel belangrijk. Dus nog 2 over. Oeh… die donkerschimmel is wel erg mooi. Oeh.. als die helemaal wit wordt… jemig! Maar die 1,5 jarige is wel erg sjiek. Maar hoe gaat dat worden als ze groot wordt. En dat duurt nog zo lang.

Verder vragen… wat kan je vertellen over de beestjes. Ja… die 1,5 jarige heeft het beste het achterbeen er al onder. Die 3 jarige heeft een wat minder achterbeen gebruik. Dus… de beestjes maar een beetje laten bewegen. Die 3 jarige liet zich dat niet nog een keer zeggen. Die begon te draven. Koppie lekker uitdagend, staartje omhoog en showen maar. Heel erg mooi voorbeentechniek en dat achterbeen, hmmm, ik had niets te klagen.

Toch ook maar even naar die 1,5 jarige kijken. Die liep wel mee, had ook een goed achterbeen, voorbeen was leuk, maar die liet zich niet zo zien als die 3 jarige.

Eigenlijk wist ik het op dat moment al. Ik geloof dat ik verliefd werd. Ze is groot, niet te iel, niet te log, goede afstamming, temperamentvol, een uitdaging, mooi en kan erg mooi bewegen. Terug op stal nog even nagepraat, even nagedacht, batje geholpen met de stal uitmesten, batje thuis uit de auto gegooid en op weg naar huis.

Ik had geluk, Feyenoord had gewonnen dus mijn vriend in een opperbeste stemming. We hebben gegeten, ik heb een rekensom gemaakt en toen de stoute schoenen aangetrokken. Verteld wat ik had gezien, dat ik eigenlijk geen 3 maanden wilde wachten, dat ik verliefd was (niet altijd een goede raadgever, ik weet het) en we hebben een rekensom gemaakt. We zagen dus dat het geen probleem zou zijn.

We zouden haar kunnen laten keuren, ik zou de helft vast mogen betalen, dan kan ze daar nog even in de wei blijven staan tussen leeftijdsgenoten en even verder ontwikkelen en ondertussen verder betalen. Daarna dus mee naar de stal waar ze komt te staan en daar aan de slag.

Alles zou lukken, qua kosten, qua benodigheden, qua spaarpotje, verzekering, tandarts… heel veel risico’s ingecalculeerd.

Dus… hoe gaan we nu verder…
Morgen (woensdag 14 mei dus) ga ik samen met een vriendin en mijn instructrice kijken. Kijken of het dan nog is wat ik dacht. Even verder aftasten. Indien de klik er is dan wil ik kijken of ze die week nog gekeurd kan worden, anders komt dat volgende week.

En dan nog maar een andere naam verzinnen. Want ze heeft nou geen naam waarvan ik zeg.. wow! Ze heet Tess. Sja, ik vind dat echt zo duidelijk. Ik ben er 1 van Jazz en ik heet Tess! Afschuwelijk. Wel grappig dat het mannetje, wat niets met paarden heeft ook niet kon slapen van zondag op maandag. Ook hij was te druk bezig met namen verzinnen! Lovers

Nog even een foto:
Afbeelding
Wel duidelijk denk ik welke het is. Die mooie zwarte die nog helemaal wit moet worden! Mijn sinterklaaspaard Knipoog

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!



Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 10:47

Moeten dus gewoon vaker meeten, alhoewel Arno daar negatief tegenover zou staan als ik iedere keer een paard wil kopen Haha!

Ik ben iig. morgenmiddag bij je op stal.
En vast nog wel vaker de komende tijd!

Ben wel weer een beetje met 2 benen op de grond aan het komen.
Ik weet dat het de eerste maanden echt alles opzij zetten is als ik NU een paard wil kopen, maar ik weet wel dat ik nu wat heb gevonden!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 13:57

ahhhhhhhhhhhh, nu belde mijn mannetje net... vraagt ie... cob of full???
Dus ik.. huh??? Wat bedoel je....

Was ie naar Commijs gegaan in de pauze. Even een halster en halstertouw kopen voor 'zijn' nieuwe paard. Haha!
Dus ik zeg... ik heb al tig halsters... ja maar nog geen rood met zwarte en we wilden toch alles rood met zwart doen!
*grijns*

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 19:26

Gracy schreef:
Kom je in de winter bij ons op stal te staan?

Yeps

Eerst nog even laten uitpuberen daar op de wei en dan gaat ze mee naar Irma. Misschien daar ook nog even op het land, maar dat weet ik nog niet... dat zullen we allemaal wel zien.

Morgen kijken en dingen bespreken!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 08:59

Dit heb ik nog zelden meegemaakt. Heb toch 2 paarden gehad, heb toch meerdere paarden bezocht, maar ben nu echt in de wolken.

Vannacht amper geslapen, vandaag ga ik weer naar haar toe.

Mijn instructrice en mijn beste vriendin, die in de toekomst als het beestje volledig is ingereden mijn verzorgster wordt, gaan met me mee. Vandaag gaan we beslissen of we er helemaal voor gaan of niet. Ik wil gewoon toch dat er nog iemand anders naar kijkt naast mij. Omdat ik verliefd ben en dat kan een slechte raadgever zijn. Ik help weleens anderen met een beestje uitzoeken, maar voor jezelf vind ik het toch anders!

Zo ja, dan gaan we snel proberen om de keuring te hebben. We gaan toch voor klinisch en röntgenologisch. Mijn man wil echt alles uitsluiten. Tenminste.. voor zover dat kan. We willen gewoon dat ze goed is op het moment dat wij haar kopen en ermee gaan beginnen. Dan komt ze ook gewoon in de verzekering en lopen we geen onnodige risico's.

Ben gewoon in de wolken.. heel maf. Maar ja, ben natuurlijk ruim 6 jaar uit de paarden geweest. Tuurlijk, vanaf 2000 wel weer wat actiever, een klein jaartje een verzorglieverd gehad, maar toch... het is zo anders. Gewoon al ruim 6 jaar geen eigen beestje meer gehad en dat ga je toch erg missen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 10:32

obsession schreef:
Hey wat leuk! Ik heb ook een 3 jarige Jazz! Zij heette Tahiti, ook zo vreselijk! Ik heb haar naam laten veranderen in Take it easy. Ook op de stamboekpapieren en in het paspoort, dat kost namelijk niets als ze 3 zijn!
Ik wens je heel veel succes met je paard, ziet er echt goed uit!
En nog meer succes met alle mensen die je succes en sterkte gaan wensen en vragen of je levensmoe bent ofzo........(tja Jazz he!)
Wat zit er verder achter bij die van jou?
Ben heel benieuwd naar meer foto's!

Enne wat ontzettend leuk van je vriend zeg!
Die van mij vind het maar niks allemaal ,veel te duur en ze stinken.............

Obsession, bedankt voor de tip dat de naam met 3 jaar gratis te veranderen is. Daar zal ik dus zeker gebruik van maken.

Levensmoe... ach, je moet toch ergens aan doodgaan Knipoog
Alsof het tegenwoordig veilig over straat lopen is. Dus dan is iedereen levensmoe *LOL*
Daarnaast ben en blijf ik van mening dat je het karakter zelf een eind kan vormen. Een kind van een crimineel is ook niet gelijk een crimineel. Het is maar hoe je er zelf mee omgaat. Het vormt toch ook zelf een karakter en krijgt ook wat van moederskant mee.

Vader aan de moederskant... ehmmmm, dit antwoord blijf ik je even schuldig Scheve mond
Heb het wel gelezen en gehoord, volgens mij Hill Hawk, maar ben het kwijt. Was voor mij gewoon een onbekende hengst.

Ik zal vanmiddag nog wat foto's maken waarop je het beestje wat beter kan zien!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 07:09

Mijn instructrice en vriendin waren helemaal weg van haar. Ze liet zich weer perfect zien.

Vanmiddag wordt ze gekeurd! Duimen jullie voor me?

Gisteren trouwens geen foto's meer gemaakt, dus dat moet ik vandaag nog even doen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 08:21

Ze wordt in de middag gekeurd, na 2 uur.

Nope, is niet mijn eerste eigen paard. Heb er hiervoor 2 gehad. Een merrie van Onyx die ik helaas wegens dampigheid heb moeten laten afmaken. En daarna een 3 jarige Ulft x zonneglans x roemer.
Die heb ik eind 1997 verkocht om mijn toenmalige relatie te redden :'(
Op de dag dat hij echt weg ging werd de relatie toch verbroken! Dat doe ik dus NOOIT meer.

Ben vanaf 1997 tot 2001 echt uit de paarden geweest, daarna wat actief met verzorgpaardjes maar nooit echt heel actief. Dat ga ik nu gelukkig weer wel worden!!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 18:11

Ik heb mezelf een paar keer geknepen, ik heb het een paar keer hardop moeten zeggen.

IK HEB EEN PAARD!!!!!!!!!!!!!!

Ben zielsgelukkig en weet niet waar ik met mijn gevoel toe moet! Normaal zit altijd alles tegen, maar nu gaat het al een paar maanden zo voor de wind dat ik eigenlijk zat te wachten op tegenslag!

Helaas weer geen foto's kunnen maken. De keuring was naar voren gezet, ben dus van mijn werk weggerend om naar haar toe te gaan... en ja... dus geen fototoestel meegenomen.

Het is een heerlijke kroelkont die bang is om de rest van de kudde te verlaten, gaat vrij makkelijk op de trailer, is echt al witter als op de foto's, vind spiegels doodeng en kan zich behoorlijk groot maken!

Ben zo trots... mijn meisje...

Nu nog een leuke naam verzinnen! Ik denk aan Treasure of Tequilla Sunrise.
Iemand nog andere leuke suggesties???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 18:23

Katrien schreef:
Dus ze is goedgekeurd???

Lovers
Citaat:
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thanks!!!

Ben echt helemaal in de wolken.
Straks mijn profiel maar updaten!!! *grijns*

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 14:38

Mayo schreef:
Heb je een klinische en rontgenologische keuring laten doen gisteren?

Alleen nog maar Klinisch.
Missschien stom, maar voor het bedrag waar ik haar koop is het onzinnig om haar mee te sleuren, tussen de spullen neer te smijten en weer terug te gaan. Je zeult zo met dat beestje wat nog niets gewend is.
Klinisch was ze helemaal goed. Ze wordt alleen nogal gestresst als je in de buurt van haar benen komt. Dus dat wil ik eerst helemaal goed hebben en dat ze iets meer aankan, dan wil ik alsnog foto's laten maken, puur voor mezelf, voor de zekerheid en eventueel om de verzekering nog wat omhoog te gooien!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 14:39

Jura schreef:
Gefeliciteerd!!!
Wat een leuk paard!

Tnx!

Iedereen bedankt voor de lieve woordjes.
Ik zal snel wat betere foto's plaatsen waarop ze duidelijker te zien is, ook haar hele zijkant en haar koppie.

En nu nog de beslissing nemen welke naam ze krijgt... ik blijf twijfelen wat ik nou echt leuk vind...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 15:39

Ti amo hadden we aan gedacht, maar weet niet... vind het ook weer niet fijn roepen.

Het is dus Treasure geworden.
Ergens hier bij VvdD is nog een topic wat eigenlijk op dit topic volgt en daar staan meer (en duidlijkere) foto's in.
Daar staat ook al dat ik haar zo noem.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Angeladh, Benita, bente_sat, Cjuan, desireeee_x, Exorcizamus, Getty_Maan, Hanjan, KaasSouffle_, lina1998, LotusT, nafkedemi, Patriesje, Syb_sem en 119 bezoekers