Nieuw zadel , Torsion-kopie !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Nieuw zadel , Torsion-kopie !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 17:29

Ik heb een paar weken geleden mijn boomloze Torsion zadel verkocht
(zie mijn profiel en bv. http://www.gotreeless.com) en deze week is mijn nieuwe zadel gearriveerd !

Het is een kopie van de Torsion , maar dan voor de helft van de prijs
en bovendien verbeterd Lachen.

Kwaliteit is prima , mooie prijs , en fijnere zitting dan de Torsion (vind ik) doordat de klitteband-afneembare seatsaver aan de voor- en achterkant wat langer doorloopt , zodat je dus niet meer dat randje aan de achterkant voelt.

Ik ben er superblij mee , wellicht is dit een tip voor andere bokkers die een Torsion (terecht!!) te duur vinden ?

De toebehoren zijn ook van mooie kwaliteit , jammer genoeg geen korte maat fenders , voor mij zijn ze een stukje te lang dus moeten ze wat korter gemaakt worden.
De originele Torsion-fenders zijn wel in een kortere maat leverbaar , maar dan wel 2 x zo duur.

Zie http://www.barefoot-saddle.de , hoop dat andere bokkers er ook iets aan hebben !



pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 12:48

Ik persoonlijk vind hem veel lekkerder zitten vanwege die flapjes voor een achter , je hebt nu echt een kuipje waar je in zit , geweldig gewoon !!

Het is natuurlijk afwachten hoe het er verder mee gaat , de Torsion heeft zichzelf al bewezen.....maar ik ben er dolblij mee iig Lachen

De jouwe ligt hier netjes te wachten in een stevige doos Denies Tong uitsteken

Schabrak is niet aan te passen , maar je kunt natuurlijk altijd zelf kiezen om ergens anders een echt Torsion-dekje te kopen , die passen namelijk ook gewoon onder het Barefoot-zadel.

Ikzelf heb bv. nu een Equitex-Torsion-pad in bestelling in Duitsland.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 17:19

Het model van de Torsion en het Barefoot-zadel is precies hetzelfde , ik merk geen verschil in model , alleen het verschil in comfort van de seatsaver , die van de Barefoot is veel beter Lachen

Verzendkosten naar Nederland bedragen 20 euro op dit moment , en er is ook een dekje verkrijgbaar met bontvoering op de rug , van het in Duitsland zeer goed bekend staande merk Grandeur.
Ook nog een extra soortemet van gelpad , en in de toekomst meer toebehoren Lachen .

Als iemand nog vragen heeft over het zadel en toebehoren , of het bestellen , PB even Lachen

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 12:41

Er zijn op dit moment 2 maten , de kleine maat (1) voor de wat kortere ruiter
met slank/normaal postuur , en de maat 2 voor langere/wat zwaardere ruiters , en natuurlijk voor diegenen die wat ruimer willen zitten !

Er is een zwart en een bruin model verkrijgbaar , ik heb zelf de bruine gekocht , ziet er mooi uit ! A.s. donderdag hoop ik m'n foto's van Rena met het bruine Barefootzadel te hebben Lachen .

Alle toebehoren zijn ook in bruin leverbaar , staan alleen nog niet op de site.

Over een paar weken komen er bovendien kortere fenders beschikbaar , in het begin alleen in zwart en als er genoeg vraag is ook in bruin later.

De fenders die ze nu verkopen zijn voor mensen vanaf ongeveer 1.70m geschikt.

Het is nog een beginnend bedrijf en ze willen de prijzen laag houden , daarom is het assortiment nog niet zo heel groot.

Er zitten trouwens gewone mooie leren Engelse singelstoten aan Lachen
Denz hier op bokt heeft er ook meteen 1 besteld , die staat nu voor haar klaar Haha!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 12:52

Dan zou ik gaan voor de maat 1 denk ik.....als je wat meer opgesloten wilt zitten iig.

Wil je wat meer ruimte dan beter de maat 2 Lachen

Net wat je zelf het prettigst vind....

De beugelriemen kunnen trouwens niet onder het zadel , kan bij de Torsion ook niet , de beugelriem-bevestigings"ogen" zijn immers op het zadel genaaid , en er is alleen een onder- en een bovenkant , dus geen flap / dubbel zweetblad zoals bij een Engels zadel.

Nu begrijp ik persoonlijk sowieso niet waarom iemand met z'n beugelriemen onderdoor wil , heb het 1 keer geprobeerd met mijn Wintec maar vond het vreselijk zitten , en gevaarlijk bovendien Haha!

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik een boomloos zadel van dit type niet lekker vind rijden met normale beugelriemen , de bijbehorende fenders zijn echt top , veel meer stevigheid en niet dat gebungel ! Lovers

Ziet er ook stoerder uit trouwens Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Eliine, Esther_r20, IASCrawler, IzAw, Kalea, MeesMo, Noor17, petraaken, sasja0705, Texas02, Vagabondo, zonnetje1903 en 148 bezoekers