Verlaat Nimber-verslag extreem lang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Verlaat Nimber-verslag extreem lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 23:21

(Voor het paardengedeelte zie onderaan ergens Lachen )

Jaja, Kim(Nimber) heeft wat afgemeet de afgelopen paar dagen: sanderijn, dr_jacksel, de familie baving Knipoog .
Van woensdagavond tot vrijdagmorgen, was het mijn beurt om Kim lastig te vallen, foto's te maken, paardjes te klieren en eeh Luna te knuffelen en bewonderen.
En het was zooo leuk.
En eigenlijk zou ik vrijdag al een verslagje typen, maar daar ben ik nog niet echt aan toegekomen Bloos *schaam* dus los ik nu even mijn belofte in Lachen Ik hoop dat het lang genoeg wordt Kim Haha!

Woensdagmiddag zijn mijn moeder en ik vertrokken richting Bathmen. Mijn meoder wilde me wegbrengen, zodat ze eindelijk eens zou kunnen zien wie die Kim nou helemaal is Haha! Na een uur in de file te hebben gestaan op de A1 *grom* kwamen we langs een hele grote M en aangezien m'n moeder en ik honger hadden zijn we daar maar even binnengelopen Vork
Rond kwart over 7 kwamen we aan in Bathmen op de boerderij, maar geen Kim te zien. Ik was gelukkig al eens op de boerdeirj geweest, dus ik wist de weg wel een beetje en ook waar de voordeur is (die zit naast de achterdeur ). Gelukkig zag ik Kim toen lopen met Luna achter het weiland van Orbaldo.
Kennisgemaakt met Luna, die was wel heeeeeel uitbundig en vrolijk en heeeeeeeel lief. Mijn moeder houdt niet zo erg van (Grote) honden dus die was iets minder blij met een springerige Luna, maar ze vond Kim wel heel aardig.
M'n tweede rondleiding gehad over de boerderij, waar echt duidelijk veel aangedaan was. Hij zag er echt stukken beter uit hoor Kim! Jullie hebben er echt al heel veel aangedaan.

Na de rondleiding en een kopje koffie vertrok mijn moeder weer, want die wilde graag terug naar mijn zusje die alleen thuis zat op dat moment geloof ik. En toen zij weg was zijn Kim en ik de stallen gaan uitmesten, nouja, zoveel uitmesten heb ik niet gedaan, ik heb eigenlijk alleen maar met de kruiwagen rondgereden, was ook best leuk hoor Haha!
Daarna met Luna gewandeld en een paar foto's gemaakt, tot ik erachter kwam dat er nog maar 3 foto's op m'n fototoestel konden *grom*.
Toen hebben we de supermooie Orbaldo binnengehaald en natuurlijk ook knuffel Lodewijk en mooie haflinger/ijslander/groninger-kruising Hinke }>
Op zich wel grappig, Lodewijk heeft de mooiste staart, Orbaldo de mooiste voorpluk en Hinke de langste manen. Als we dat nou even allemaal samenvoegen, dan heb je het allerperfectste paard Schijnheilig
Even later was het toch al wel heel erg donker en zijn we naar binnen en naar Kim's kamer gegaan (Die er inmiddels ook al heel mooi uitziet met alle verschillende kleurcombinaties ). Daar heb ik Ukkie en Aguttie bewonderd. Het nieuwe konijntje en caviaatje van Kim. Ze passen allebei op je hand (oke, net niet tegelijk, maar wel bijna) zo klein zijn ze. Echt heeeeel schattig.

De volgende ochtend moesten we op tijd opstaan omdat Luna haar eerste afspraakje had. Heel spannend bij de dierenarts om gesteriliseerd te worden. Dus nadat we de paardjes hadden gevoerd en buiten gezet wilden we op weg gaan. Eh tsja, dat wilden we ja. Maar als je met de auto wilt, heb je wel een sleutel nodig en die was een beetje heel erg kwijt die sleutel. Terwijl ie wel op een hele logische plek lag Schijnheilig *LOL*
Uiteindelijk toch de sleutel gevonden en vertrokken. Kwamen we ook nog in de file terecht *zucht* ja, toen waren we echt te laat voor de dierenarts. Maar gelukkig maakte dat niet zoveel uit. Bij de dierenarts hebben we Luna achtergelaten, dat vond Luna heel erg want ze is volgens mij stiekem echt helemaal verliefd op Kim.
En Kim en ik zijn het winkelcentrum ingedoken voor moederdagcadeautjes, fotorolletjes en ontbijt. Het bleek dat er markt was, dus daar hebben we ook even rondgekeken. Bij de kaaskraam bleef Kim erg aandachtig staan kijken. En vroeg aan de verkoper of hij heel misschien ook schapenkaas verkocht. Die man keek haar echt zoooo verontwaardigd aan: "Ja tuurlijk! Wel 2 soorten!". Kim stond echt te kijken: "Wow! Dat hebben ze niet in Apeldoorn". Toen ging die man nog even pesten , was wel grappig. Maarre, Jantina, ik denk niet dat Kim nog snel jou kant op komt hoor, nu ze hier gewoon haar schapenkaas kan halen *LOL* *pest* Knipoog
Na het winkelen terug naar de boerderij gegaan en heerlijk in het zonnetje gezeten en de hoefslag en breakout gelezen, was echt heerlijk relaxt. Alleen die mieren die op de grond rondliepen waren wat minder, maarja, ik was te lui om een stoel te pakken, dus dat was m'n eigen schuld natuurlijk .
Na een kwartiertje kreeg ik het toch wel op m'n heupen, heb m'n fototoestel gegrepen en heb echt overal foto's van gemaakt, van Orbaldo een stuk of heel veel, van Lodewijk en van Hinke en natuurlijk ook van de stallen en Kim }> . Enigste probleem was dat ik m'n fototoestel nooit recht kan houden, de foto's zullen dus wle allemaal schots en scheef zijn.
Daarna zijn we de stallen gaan uitmesten en deze keer heb ik het meeste gedaan doordat Kim zo populair is en telefoon kreeg (Kim is echt zooooveel gebeld die paar dagen). Maar dat was wel eerlijk, dan blijft het tenminste in verhouding he Haha!
Ik wilde graag verven, dus hebben we de latex gepakt en elkaar leuk beschilderd met latex en latexpakjes enzo... Was heel spannend hoor.
Eeh, nouja, lees zoiets als: "we hebben de muur van de gang boven een beetje geschilderd Haha! "

Rond een uur of 3 belde de DA dat we Luna konden komen ophalen, maar vlak voor we wilden vertrekken zagen we Lodewijk in de wei liggen. Gelijk de kans gegrepen om daar foto's van te maken terwijl Kim erbij zat. En toen heeft Kim er ook een paar van mij gemaakt bij Lodewijk. Echt zo superlief van hem dat hij het goed vond dat ik bij hem kwam zitten, terwijl ik toch eigenlijk redelijk 'vreemd' ben voor hem Lovers I love Groningers Lovers Haha!

Luna was echt heel erg blij om Kim weer te zien toen we haar kwamen op halen. Zo blij dat ze eigenlijk helemaal niet meer gescheiden wilde worden van Kim. Maarja, een hond die constant achter je aan hobbelt kan best irritant zijn en bovendien moest Luna ivm de operatie zo min mogelijk bewegen en een kap op. Dat was wel heel zielig. Daar zijn ook foto's van gemaakt trouwens, van Luna met kap. Ben benieuwd of ze gelukt zijn. (In totaal heb ik iets van 60 foto's gemaakt geloof ik, daar moeten er toch wel minstens een paar van gelukt zijn)
Toen hadden we even niet echt iets te doen, dus zijn we Kim's paarden-poetskast groen gaan verven. Echt Groningergroen. Ik werd daar een beetje irritant mellig van geloof ik. En ik heb heel veel domme quotebare uitspraken gedaan, maar ik hoop maar dat Kim ze vergeten is Schijnheilig

Na het binnenhalen en voeren van de paarden en het kletsen met Kim's ouders die inmiddels thuis waren gekomen, zijn we Lodewijk gaan poetsen, want ik mocht een beetje privé-les gaan krijgen van Kim, wat ik toch wel heel spannend vond.
Lodewijk opgezadeld en toen heeft Kim hem even losgestapt en gedraafd en een hoop dingen uitgelegd. Waar nu eigenlijk het naar beneden rijden op gebaseerd is, wat je dan moet doen enz.
Ondertussen heb ik een hoop foto's gemaakt en me afgevraagd hoe Lodewijk in godsnaam de dingen die ik dalijk ging doen zou moeten gaan begrijpen Haha!
Toen *tromroffel* was het mijn beurt, ik had al wel eerder op Lodewijk gereden, maar dat was meer uitstappen en een beetje aan een lang teugeltje rondwandelen. Cap opgezet en opgestegen. Jeee, zo'n dressuurzadel zit wel heel raar hoor, maar na een paar rondjes zat het juist wel weer fijn.
Lodewijk moest even aan mij wennen, maar ik nog veel meer aan hem denk ik. Zo góed als Lodewijk op je zit reageert en op de kleinste teugelhulpen, of als je alleen maar in de richting kijkt waar je heengaat en hij gaat al die kant op, dat is gewoon zooooooooo GOED! En zo'n geweldig gevoel. Uiteindelijk begon Lodewijk een beetje te snappen wat dat mens op z'n rug nou precies bedoelde en liep hij voor mijn gevoel dan ook redelijk goed. Ik was echt heel trots op Lottie dat ie gewoon snapte wat ik van hem wilde.
Ikzelf had de hele tijd m'n handen te laag, ik moet ze drágen en niet laten liggen op de manenkam Frusty . En vaak gaf ik net wat teveel of net wat te weinig hulpen, doordat ik ng niet echt het "gevoel" heb.
Toen ik een beetje aan Lot gewend was en behoorlijk kon stappen ( Knipoog ) mocht ik aandraven, dat was wel even écht wennen, want Lot geeft zooo hoog op. De aanleuning die ik een beetje had kunnen vinden in stap, was best wel kwijt in draf geloof ik, maarja, zo goed ben ik ook niet he Lachen
Daarna, toen het weer een beetje goed ging heb ik nog allerlei voor mij lastige oefeningen, als wijken travers, renvers en eeh wat nog meer Verward gedaan. Ik vond het zoooooooo gaaf en apart om dat te doen, geweldig gewoon zo'n paard als Lodewijk. Ik houd echt van groningers en vooral Lodewijk Haha!
Toen werd het al wat schemerig dus zijn we gestopt, ik heb Lodewijk uitgestapt terwijl Kim Orbaldo ging opzadelen zodat ze er weer even overheen kon hangen. Eerst Orbaldo gelongeerd en een beetje laten "springen". Er lag namelijk een autoband, precies op de 'route' van het rondje. En de eerste 5 keer struikelde dat ei er steeds over omdat ie niet uitkeek, na de 5e keer had ie het eindelijk door en liep er netjes om heen of sprong eroverheen Haha! Hij was wel heel vrolijk moet ik zeggen.
Na het longeren heeft Kim er een paar keer overheen gehangen en even eropgezeten en weeer afgestegen en weer opgestegen. En toen was het ook alweer af voor die dag.
Vroeg naar bed gegaan en de volgende ochtend moesten we al om 6 uur opstaan *gaaaaap'* Want Kim staat altijd in de file op de a1, dus moet ze vroeg opstaan. En ja hor, met veel moeite opgestaan, wat denk je: geen file Frusty Niet eens stil gestaan. Toen bij haar ouders op de bank in Apeldoorn nog wat verder geslapen Slapen . Om 9 uur werd ik door Kim's moeder op het NS-station te Apeldoorn afgeleverd, daar de trein gepakt en om kwart voor 1 stond ik Tegelen. Ja hoor, I love de NS (met de auto is het 1 uur en 3 kwartier) Frusty
Anyway dit was mijn Nimbermeetingverslag
En is het lang genoeg geworden? Knipoog
De foto's volgen nog wel een keer, dan moet ik nog even een scanner hier in de buurt zien te vinden Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:17

Leuk verhaal zeg! Ben ook wel benieuwd hoe het op de nieuwe boerderij van Kim is, maar je hebt een goed beed gegeven. Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:34

Leuk, zo te horen heb je je erg vermaakt bij Kim thuis. Je wilt zeker wel vakker gaan he?

Nou nog wachten op de foto's!!!!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:39

haha en dan zeg je dat ík een lang verslag typ hahahaha
mooi is het dar he?een echt paardenparadijs........*zucht*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:47

Assie gaat op de SuperJurga-verhalen-tour! Klinkt hartsikke leuk daar bij Kim in Bathmen!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:05

Klinkt gezellig daar in bathmen bij kim!!!. Het verslag is lang genoeg volgens mij, heb er in totaal een half uur over gedaan (werdt dan ook wel constant gebeld)

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:12

Leuk verslag Haha! Ik heb ook mijn ervaringen met de supergevoelige Lottel *en het feit dat ik opeens weer mijn handen vastzet wat ik dacht dat ik afgeleerd had* Hij is wel heeeeeel lief he Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:18

jeetje wat een eind zeg! heel leuk om te lezen en ja van die sleutels dat wa sgewoon zo onwijs blond maarja.

Lodewijk is opzich heel makkelijk te rijden hoor gewoon knopjes induwen en dan kan echt iedereen er vanalles uit rijden.Hooguit dat het was schever gaat dan dat het in het boekje staat maar ach.

Ben iig blij dat je het heel leuk vond en dat je van de zomer komt logeren

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 19:16

Op de boerderij van Kim is het idd gewoon het paardenparadijs echt heel erg mooi! De stallen zijn ook heel mooi groot en ruim, heel fijn voor de paarden.

Of ik er nog een keer heen wil? Jaaaa echt wel hoor! Van de zomervakantie ga ik ponykampen bij Kim, dan ga ik écht pennymeisje spelen. Dus Lottel en co kunnen zich vast gaan voorbereiden op heel veel vlechtjes en strikjes en gekleurde regenboogbandages enzo }>

En ja, heb me zeker vermaakt, bij Kim gebeurd er gewoon altijd wat, dat heb ik inmiddels wel geleerd met al die Kim-meetings *LOL*

En Ilona.. tsja, je bent een beetje aanstekelijk met je lange verhalen, maar toch, ik typ van het begin af al lange verhalen, als ik zelf een topic start tenminste Knipoog

Kim.. Lottel is misschien wel makkelijk te rijden (Dat blijkt wel, het lukt mij zelfs) maar toch vind ik het echt superknap dat jij het allemaal aan hem hebt geleerd hoor! Echt, ik heb heel veel respect voor jouw rijkunsten. En helemaal dat je z'n draf kunt uitzitten Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:29

jaaaa ik wil ook wel ponykampen bij kim,mag ik dan mijn eigen ponie ook meenemen???kim????ah toeeeee

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 17:13

Haha, kan ik vast een optie nemen op Lodewijk? Dat ik het alleenrecht krijg om krulletjes in z'n haar te maken en vlechtjes en natuurlijk zijn hoefjes rood te lakken Extreme duivel ?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:43

arme lottel volgens mij kijkt ie mij niet meer aan als ik toesta dat hij rode hoeven krijg....groen moet kunnen Haha!

je komt maar hoor Sanderijn je kan bij ons ook heel mooi mennen omdat bijna alle wegen verhard zijn met brede bermen!