verslag gesprek over verkoop Loki

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 17:09

Okee....ahum, ik ben net terug, ik moet ales rustig op een rijtje zetten....


Ik was zo zenuwachtig, echt waar, ik liep te gillen en gek te doen in huis toen we eindelijk weggingen.
Wat was ik bang zeg...mn hart ging 300 per minuut en ik had het zweet in mn handen staan...waarom? Omdat ik HEM weer zo zien....de fjordenhengst waar ik nog zo weinig over wist.

Toen we er waren gingen we gelijk naar hem kijken. Hij hinekte toen we de stal in kwamen, ik was gelijk Lovers Zo'n heel hoog en zuiver hinekje, prachtig gewoon!

Hij vond het wel leuk die aandacht, hij liet zich rustig aaien en ik die voorpluk is zo mooi en hij is zo slank en sjiek....toen begon ie met happen... Mn moeder werd ook bijna gehapt.

Zo'n staljongen deed hem een hoofdstel met pelhambit in en leidde hem uit de box. De super mooie haflinger hengst begon te stiegeren en zo.
Loki draafde naast de jongen en hij was erg druk. Toch bleef ie netjes stilstaan, maar niet langer dan een halve minuut, toen begon ie weer te dansen.

Maar ik vind dat wel begrijpelijk, hij komt maar een paar uurtjes per dag in de wei en er waren hengstige merries die hij rook. Het is een echt hengstje. Hij is naar mijn idee erg klein, maar dat vind ik niet zo erg.

De vrouw deed nog een beetje afstandelijk, maar dat werd steeds minder! Op een gegeven moment begon ik haar echt aardig te vinden. Ze zijn al 50 jaar bezig met het fokken en ze hebben ook Groningers gehad (NImber!). Maar nu helemaal overgestapt op fjorden en friezen.
Het enigste wat ze wil is dat Loki een goed tehuis krijgt en toen ze in de gaten kreeg wat voor een persoon ik ben, werd ze een heel ander persoon.

Ik heb een aantal foto;s gemaakt van Loki (waarom heb ik nou geen digicam!) die laat ik maandag gelijk ontwikkelen.
We hebben een hele tijd zitten koffiedrinken en gepraat over Loki en de fokkerij. Ze vond het best als ik hem liet keuren, maar ze vond het wel onnodig en zonde van mn geld. Dus ik ga een afspraak maken en dan word hij daar gekeurd. Als ie word goed gekeurd, neem ik hem.

Mn moeder vind hem wild en dat is ie ook wel. Maar ik vertrouw er helemaal op en heb echt het idee dat het goed gaat komen! Ze vond de haflinger veel mooier, maar ja dat is haar keuze ik wil alleen LOKI. Mn vader ziet het gelukkig wel zitten! En mn moeder vind een keuring ook niet nodig, omdat ze al de bekers en prijzen heeft gezien die ze hebben gewonnen met fokken...maar je weet het nooit he? Ik ga hem gewoon laten keuren hoor!


Alleen.....hij is een echte hengst....Ik heb niet gevraagd of hij daar gecastreerd kan worden, maar die mensen hebben een hekel aan casteren.
Bij Rocky zijn de weien in 3 delen gemaakt. Er zijn 3 merries, een bels en 2 shetlanders.
En prikkeldraad met stroom erop. Wat als ie naar de merries wil? En hij probeert te springen?
oooow....ik kan misschien nog iets anders regelen, maar ik heb liever dat ie bij Rocky komt. Denken jullie dat dat goed gaat? Als ie gecastreerd is, wil ie zeker nog steeds dekken een tijdje....

Ik kan het niet geloven dat ik straks ook paardeneigenaar ben. Wie had dat ooit gedacht? Is nu mn leven volmaakt? Ik denk het wel.
Ik zou vast wel vaak huilend thuiskomen en dat ik het helemaal niet zie zitten, maar van Loon zegt:'Rijden en africhten zijn een bron van teleurstellingen, waardoor, door die te overwinnen, een stroom van geluk ontstaat.' Daar moet ik dan maar aan blijven denken.

Ik ben gewoon verliefd.
ik ben verliefd op een fjord
als ik hem zie gaat mn hart sneller kloppen
Ik ben zoveel vergeten te vragen en ik had nog een lijstje gemaakt met vragen, maar ik was gewoon verdoofd toen ik hem zag...het kon me allemaal niets meer schelen, ik wil die pony!

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:13

gaaf zeg! jij helemaal in de wolken ik zie je niet eens meer Haha!
een hengst is wel drukker he en je zegt hij is klein naar jouw mening een gecastreerde hengst gebruikt zn 'hormoontjes' voor de groei, en na verloop van tijd dringt hij niet meer zo na de merries. mar als je hem hengst wilt houden en je kan dat andere regelen.. doen!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:13

sinds vandaag kan ik het helemaal bergijpen!!!!!!!!!!!!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:14

geweldig ik zal voor je duimen dat het goed gaat met die keuring.
Zonde dat ze 'm nu al een bit aan dede4n als ie nog zo jong was maarja als hij al zo echt hengst is was er vast geen houden aan anders.
Liep ie goed?
Dat happen leer je 'm wel af toch?
idd dat prikkeldraad is niet echt fijn kun je niet voor het prikkeldraad wat afzetten met lint? dan moet ie eerst daar doorheen voor ie in het prikkeldraad beland...

gefeliciteerd Gerdien eindelijk dan!!!!!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 17:16

Nee voor de duidelijkheid, hij word zo snel mogelijk gecastreerd hoor!

Tja..maar als een hengst eenmaal een hengstige merrie ruikt, wil die daar toch met alle geweld heen?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:36

Kan als je onze hengsten ziet als we schouwen proberen ze wel over de boxdeur te komen.
Alderic heeft zo'n onzag voor schrikdraad dat hij achter zo'n banketstaaf klein draadje blijft heen en weer vliegen als hij een merrie ziet.
Hanno daarin tegen kan alleen in de bak want daar is een omheining van 170 geloof ik(kijk er niet overheen) van hout met 2 latten en stroom.
Hij komt namelijk voor elk paard al bijna door de onderdeur heen zetten hoeft het niet eens een merrie te zijn.
En gradus die kan ook bij ruintjes en drachtige merrie's in die doet weer helemaal niets.
Als ik kijk naar die Cosby van Renate die is zo braaf die kan zelfs naast een hengstige merrie staan zonder dat hij wat doet pas als je 'm echt laat dekken komt er leven in van oja ik ben een hengst

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 17:40

aha het is dus even afwachten wat ie doet....anders kan ik denk ik wel wat regelen met die handelaar in wenum, die heeft een wei ergens met alleen maar jonge hengsten, daar mag ie vast wel een paar weekjes bij

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:24

gefeliciteerd alvast bijna!wel de keuring laten doen hoor!tja eerlijk gezegd als een eigenaar zegt dat je het niet moet doen vind ik dat wel errug raar Verward
iets te verbergen?
hmmmm ik had dat idee van een extra draad(schriklint)een meter voor het prikkeldraad al geopperd maar als ie echt zo wild is kan je hem dan niet ergens tijdelijk stallen totdat ie gecastreerd is en dan nog een paar weken laten staan voor je hem echt op de wei zet?er zijn toch wel meer mogelijkheden dan hem alleen bij rocky te zetten?
opstallen lijkt mij een beter idee voor een hengst.............

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:35

Wow, wat gaaf!!! Ik hoop dat ie goedgekeurd wordt! Succes!!! Party!! Party!! Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:41

Alvast gefeliciteerd!!! Party!! Echt gaaf voor je. Ik duim voor je mee dat hij goed gekeurd word, maar dat zal wel!! Party!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:42

aaah wat gaaf en leuk dat et mens aardig deed alvast: PROFICIAT Party!! en hopelijk kan je ergoed mee om gaan ik hoor het wel hoor

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 08:42

ooow mensen wat ben ik gelukkig!!! Ik lag gewoon te janken in bed van blijdschap. Heb haast niet kunnen slapen, heb alleen maar kunnen denken aan Loki...

Straks ga ik lekker veel spulletjes voor hem kopen enzo....

eerst maar afwachten of ie word goedgekeurd, maar daar twijfel ik niet aan!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 09:54

Ik vind het echt supergeweldig voor je!!!
Mijn vriendin was hier laatst, weet weinig van paarden, maar ze zei: die paarden met die mooie lichte kleur en waarvan die manen zo mooi rechtop staan, die vind ik zo prachtig!
Dus ik meteen wat verteld over het ras enzo, en op zoek gegaan naar een plaatje (niet gevonden zo gauw hihi).
Loki vind ik ook een mooie naam trouwens, echt ondeugend en meteen lief klinkt het. Als ik jou was zou ik hem inderdaad gewoon even een paar weekjes tussen de jonge hengsten zetten in een wei als dat lukt, wanneer hij net gecastreerd wordt/is. Komt vast wel goed dan hoor!
Echt super Gerdien, veel plezier met het kopen van spullen!
Wil je veel verslagen schrijven over hem, ik zou graag vaak lezen hoe het gaat wanneer je je eerste paardje hebt, wat je wilt, wat wel of niet goed gaat, etc.?
En waar je het meest van geniet? LOKI dus!
Gefeliciteerd! Dorine.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 10:08

Gefeliciteerd Gerdien Party!!
Ik hoop dat je heel veel plezier hebt met Loki......maar dat zal wel lukken Lovers

Toen wij Vigo hadden gekocht hebben we hem meteen laten casteren maar meneertje was pas 1 jaar maar had al de echte hengsten gevoelens, en natuurlijk hadden we een stuk apart land afgezet....
Alle merries natuurlijk meteen hengstig waardoor hij helemaal dollig aan het worden was............... Verward
We hebben er nog maar een schrikdraad tussen geplaats..........zodat er een meter tussen 2 schrikdraden stond.........en dat heeft geholpen, en hij is er niet doorheen gegaan!!!!
Drie weken later hebben we hem bij de merries gezet en alles was over bij hem.
Hij is nu nog steeds bezig om zijn plekje in de kudde te bepalen hahahaha
Hij heeft iedere keer grote gevechten met onze shet Hump..............wie o wie gaat het winnen Gaaaap

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 10:42

OH wat gaaf voor je!!!!!!!!!

Dit is echt liefde op het eerste gezicht volgens mij!!! Lovers En zo hoort het ook!

Ik denk dat je je droomfjord hebt gevonden. Echt heel leuk voor je!!!

Ik ben echt reuze benieuwd naar de foto's. Hij klinkt als een prachtig fjordje!!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 12:06

Ik hoop voor je dat hij goedgekeurt wordt en dat je hem dan koopt.
Ik wens jou heel veel plezier en geluk met je hengstje. Ik hoop dat hij heel oud bij je mag worden en dat je goed voor hem zult zijn, maar dat is overbodig waarschijnlijk...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 23:12

Oow Gerdien, wat goed!! Ein-de-lijk! Gefeliciteerd!! Party!!
Maar ik zou hem idd wel, wat iedereen al zegt, niet bij Rocky zetten. Grote kans dat ie dan door het draad gaat, want hij kan daar toch niet op stal?? En als er een andere tijdelijke plek is, waar ie kan staan, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en hem gewoon daar stallen!! Maar wel heeeel tof!
*JALOERS*

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 11:27

Ik hoop voor je dat hij goedgekeurd wordt, hij klinkt als een hele leuke fjord!

Groetjes Mieke

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 15:15

heb de foto's gezien, mooi beestje hoor!
Moet idd nog wat ontwikkelen, uitzwaren maar met goed eten en beweging komt dat vanzelf goed *LOL*
Hij lijkt ook donker-isabel, erg mooi vind ik dat. Hij heeft best wat weg van Lenngard!
maarreh.. hij zou toch bij Kim komen las ik ergens..? Verward

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 16:29

Hey,
weet je misschien ook de afstamming van loki??
Ik ben ook van plan om een fjordje te kopen, heb nl. een paar jaar dressuur gereden met een fjord en dat was zo'n leuke ervaring!
Ik heb er al eentje op het oog!!
Zijn naam is Vjeski en hij is nu 1 jaartje oud. Deze week ga ik hem voor het eerst bekijken. SPANNEND!! Vorig jaar op de keuring had hij een a premie met een tweede plaats. Zijn vader is Inco, vader van de moeder is Tunar.
Hopelijk krijg ik hem!!

Groetjes van Caroline. -xxx-

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-01 16:38

hallo Caroline, ja dat zou gaaf zijn als jij ook een fjord krijgt!!! Fjorden zijn geweldig.
de vader van Loki is Lenngard.


Ja hij komt als ie gecastreerd is bij Kim op stal.

ik ben zo blij!!