leuk? (veulen)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:10

ik ben het met iedereen eigenlijk eens..iedereen heeft wel een goeie mening. ja, je neemt voor de merrie wel een risico, maar het geberud ook weer niet vaak dat er iets fout gebeurd. en idd, een veulen kost veel tijd, veel geld (een drachtige merrie eet voor twee) en dan nog te bedenken dat je ook alle benodigheden ook erbij moet kopen. dat is heel wat, maar als de bevalling goed is gegaan, en je ziet zo'n veulen door de wei dartelen denk je dus echt dat al dat geld/werken dus echt niet voor niets is geweesd! een veulen is ook heel speciaal, je kan er een band mee beginnen en die wordt heel hecht (dat wordt natuurlijk ook bij andere paarden) maar toch is en veulen speciaal. zelf heb ik ook het een en ander met veulens te maken gehad..jena, mijn vroegere (verzorg haar nog een beetje) verzorgpaardje, was drachtig van een tweeling (ze is een tinker, en ik denk dat veel tinker kenners de handelaar mollema kennen. wat mollema had gezegd was dat ze drachtig was van een veulen, dit had hij fout, er waren er n.l. 2!) jena zelf was alle dagen gedurende haar zwangerschap kerngezond, en zo fit als een hoentje...we hadden de hoop erin gezet dat er in iedergeval 1 veulen zou overleven. helaas, eerst werd er een prachtig merrie veulentje geboren, alleen dood. de tweede was een hengstje. en hij leefde nog, helaas duurde dit mar een kwartiertje, en hij ging dood. nu heeft jena dus heel wat meegemaakt, en we zijn al blij dat zij in orde is...elke eigenaar met een merrie die een een veulen wilt (van de merrie) neemt zo een eigen risico vind ik, maar als alles goed gaat heb je een fantastisch wezentje!!



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Elegance_, josien_m_, Laj1, su72 en 33 bezoekers