Veulen of Muzefee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 22:34

Dit wordt een lang verhaal, maar ik zou het wel prettig vinden als jullie je mening zouden geven...

Zoals de meesten wel weten rijd ik een leuke KWPN-merrie (Muzefee) en gaat dat allemaal heel erg goed. Vorig jaar aan het eind van de zomer zei haar eigenaresse ineens dat ik er rekening mee moet houden dat ze wel eens verkocht kan worden binnenkort. Gelukkig hebben ze haar nog steeds en kan ik ook nog lekker elke dag op haar rijden. Een paar weken terug hebben ze ineens een kankergezwel in de blaas van de eigenaar gevonden en moest hij een aantal keer geopereerd worden. Toen zei de eigenaresse weer dat de paarden misschien wel verkocht gaan worden.
Nu heb ik het idee dat ze Muzefee alleen voor mij houden. Zij kunnen niet met haar overweg en ze kost hun alleen maar geld. Ze vinden echter ook dat het met Muus en mij ontzettend goed gaat en dat daar echt toekomst in zit. Ze vroeg ook al wanneer Robert afgestudeerd is (dan is er geld...?).
Ik ga er vanuit dat ze verwachten dat ik Muzefee zal kopen. Ze heeft echter nogal 'dure' voorouders en zal zelf ook vrij veel op moeten brengen. Ik vraag me af of ik haar wel kan en wil kopen. Ik zou namelijk nooit superhoog met haar kunnen komen. Ten eerste omdat ik zelf geen trailer heb en ten tweede omdat ze een draadwond op haar kogel heeft die wel eens dik wordt bij teveel inspanning. Van de andere kant wil ik haar ook niet kwijt.

Ik zit te twijfelen of ik haar zal kopen of dat ik een jong paard koop (veulen?) zodra Robert afgestudeerd is. Dat ik een paard koop is duidelijk. Ik zit aan een veulen te denken omdat je vanaf het begin af aan het beestje veel kunt leren. Een tweejarige zou ook wel ideaal zijn. Het liefst zou ik een veulen van Muzefee hebben... dan zou ik Muus moeten kopen en dan een jaartje later ofzo een veulen erbij moeten fokken.

Muus is "mijn" paardje en ik houd heel veel van haar en ik moet er niet aan denken haar kwijt te raken, maar ik ben bang dat ze teveel geld voor mij gaat kosten...

Wie heeft tips, ideeën of gewoon een mening?

_________________
Niet mokken, lekker bokken!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitty op 2001-03-16 21:35 ]</font>


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-01 10:08

Het gaat me ook niet om de kosten van het onderhoud. Die kan ik wel betalen. En ik wil Muzefee inderdaad echt niet kwijt. Het is zo'n heerlijk beest voor mij! (bij anderen kan ze nog wel eens flink irriteren).
Ik rijd ook niet alleen maar wedstrijden (heb er net vijf gereden in totaal) maar het is wel mijn doel toch ooit wat hoger op te komen, al denk ik dat Muzefee waarschijnlijk best een Z-proef kan lopen na wat training op dat niveau.
Maar het is dus echt de prijs die mij tegen zal staan. Ik durf eigenlijk niet zo goed te vragen wat ze moet kosten omdat het dan ineens zo dichtbij komt voor mijn gevoel. Als ik het negeer duurt het ook langer voordat ik de keuze moet maken.
Robert is ook niet van plan superveel van zijn eerstverdiende centjes aan een paard te besteden. Vijfduizend gulden gaat nog volgens hem maar meer moet het ook niet zijn...
We weten eigenlijk niet hoe het komt dat haar been dik wordt. Of het is tijdens het springen dat ze tegen de balk tikt of op stal als ze tegen de muur slaat. We denken zelf vooral dat laatste... ze is nogal een hittepit.

Ik vind het idee van iemand anders op haar niet leuk. Ik rijd haar al drie jaar bijna dagelijks en als er dan ineens iemand anders op haar zou rijden... tja, ik weet niet.

Ik moet er maar heel goed over nadenken en het er veel met Robert en anderen over hebben. Er zijn al zoveel paarden aan mij voorbij gegaan, maar ik heb met geen zo'n band gehad als nu met Muzefee.

.....


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-01 19:13

Ik heb wel ervaring met het beleren van jonge paarden. Heb Muzefee ook zelf beleerd (pas toen ze vier was). Dat is dus het probleem niet. Het is inderdaad wel zo dat je wel een flinke tijd zo'n veulen er hebt lopen en dat je gedurende die tijd dus niet kunt rijden, maar wel de kosten van dat veulen betaalt.
En Muzefee rijd ik nu drie jaar en ze heeft gedurende die tijd in het begin vaak last gehad van haar been, maar tegenwoordig nauwelijks meer. Het kan zijn dat ze de spieren die daar lopen beter ontwikkeld heeft en dat dat been zo niet zo snel dik wordt.

Ik denk er nog wel een tijdje over na. Ik heb hoop ik ook nog wel een tijd en wie weet hebben we over een paar maandjes genoeg geld voor Muuz.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-01 10:58

Dank jullie voor jullie lieve reacties!
Ik weet nog niet of ik er al over durf te praten met de eigenaren. Ik ben bang dat ik dan juist de boel versnel. Over een half jaartje kunnen we financieel veel meer dan nu (Robert studeert af in juli en ik heb een parttime baan).
Toch moet ik maar eens vragen hoe en wat de bedoeling is. Het is inderdaad wel zo dat ik Muus eigenlijk niet kwijt wil. En een veulen kan ik inderdaad ook ooit van Muzefee fokken. Met de juiste vader krijg je dan echt een toppertje! Het lijkt mij toch wel duidelijk dat ik echt voor Muzefee moet gaan! Dat is mijn lieve schat en ik moet er niet aan denken haar te moeten missen...

Afbeelding
Dit beestje kun je toch niet zomaar laten gaan...


Afbeelding Hier was ze nog maar kort onder het zadel...

Afbeelding En dit zijn we samen.

Die laat ik niet schieten! Is mijn superbeest!


_________________
Niet mokken, lekker bokken!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitty op 2001-03-19 09:59 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, dierenfan, J30d, JudithO, Knuffeldier, Larislaatje, robbie88, Saaams, Titsia, XladyX en 62 bezoekers