les door de microfoon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

les door de microfoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 20:55

Sorry dat ik het verhaal nog niet getypt had hoor maar hiet is het dan:
Op maandag zat ik op pickachu, en ze had afgelopen weekend koliek gehad. Van Vincent (manege-eigenaar) stond erop dat ze zou lopen. Oké, ik op pickachu. Ik ben in de rijbaan met de rest van mijn groep, en we gaan dus rijden. Hoor ik ineens door de boxen: "Dames, horen jullie mij?" Ik schrok me dood, en ik keek dus naar de kantine, stond Vincent daar, met een microfoon op zijn kop, was vet grappig! Zegt ie: "als jullie mij horen, steek dan je hand op" Dus ik vet mijn hand in de lucht steken (met nog wat meiden) en Vincent komt naar de rijbaan, en gaat ons met dat microfoontje les geven. Ik vond het maar raar, er gingen ook een paar pony's van de schrik vandoor (pickachu was te moe om er vandoor te gaan...). Nouja, halverwege de les begaven de batterijen het, ben ik maar blij mee ook. Ik stoor me aan die microfoon als Vincent zonder microfoon les geeft zijn de pony's veel rustiger. Maar die microfoon is ervoor dat je in de kantine ook hoord wat er gezegd word. En Vincent had zogenaamd een schorre stem (niks van te horen toen ie boos werd)

Wat vinden jullie nou van dat microfoontje? (meningen please)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:58

Ik vind het altijd wel leuk als de toeschouwers mee kunnen luisteren wat er gezegd wordt. Is het niet alleen leuk om te zien, maar ook nog eens leerzaam!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:07

Op mijn oude manege zat de instructrice (eigenaresse) op een balkon boven de binnenbak les te geven en had zij kinderen in de bak om de ponys aan de gang te houden. Als er eentje afviel had ze meestal wel zat mensen in de buurt die snel de bak in sprongen en meestal stond er zowiezo wel een ouder iemand (ouder dan 12) in de bak te helpen...
Mag wel duidelijk zijn dat ik het niet met deze methode eens was...

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:12

Wij hadden op een gegeven moment wel een instructeur met een microfoontje, maar hij stond wel gewoon in de bak. Was ook een errug grote bak, en de man was niet de jongste meer, dus om zijn stem te sparen... ging super, behalve als de baterijen op waren, door dat gepiep van lege baterijen, ging die paarden behoorlijk flippen Haha!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:40

Ik krijg les door een megafoon, werkt super! (instructrice staat wel gewoon in de bak hoor)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:53

Coby had ook een soort megafoon. Dat drong af en toe wel eens door merg en been... Knipoog

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:04

Bij ons zit onze instructeur gewoon in zijn hok (zoals een juryhokje) met een micro en dan horen wij alles door de luidsprekers, de paarden zijn dit gewoon en doen er niet anders door.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:11

hey sinds wanneer is dat zo bij valkenbos?
ben dr al een heel tijd niet meer geweest vandaar dat ik het niet weet!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:16

Mijn instructrice gebruikt in de winter ook altijd een microfoon als het erg koud is, dan gaat ze in het verwarmde juryhok zitten en geeft les door de speakers van de bak, ik vind het geen enkel probleem. Zelfs duidelijker te verstaan dan wanneer ze gewoon in de bak staat/zit.
En ze ziet absoluut niks over het hoofd Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:38

renegade schreef:
hey sinds wanneer is dat zo bij valkenbos?
ben dr al een heel tijd niet meer geweest vandaar dat ik het niet weet!


sinds gisteren waarschijnlijk Haha!

voor het geluid heb je het in de binnenbak niet nodig daar
maar het is wel leuk als mensen wat kunnen horen in de kantine
maar dan moet het geluid niet al te hard zijn anders kunnen ze
zichzelf niet eens meer verstaan Scheve mond

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:06

Bij ons ook met microfoon, was goed te verstaan en de instructrice stond zelf ook in de bak.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:44

Op de manege waar is eerst reed hadden we alleen een buitenbak, maar wel een donders grote! Als het waaide of regende had de instructrice altijd een megafoon, werkt altijd en de stem wordt amper vervormd, het klinkt alleen harder, heel fijn dus!
Maar een microfoon... nee, dat vink nie wat, tenzij je em op normaal stemgeluid zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:53

Om jou termen maar te gebruiken: ik vind een microfoon vet handig Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:18

Wij krijgen af en toe les op de manege door een microfoon, ik vind t niet echt veel verschil. Instructeur is zowiezo altijd verstaanbaar en duidelijk, een microfoon bespaart zijn stem dat scheelt.
Bij privelessen heb ik nooit les door n microfoon

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:01

Ik vind het zo onpersoonlijk, als de de dingen vie een box hoort lijkt het net of hij/zij eigenlijk gee naandacht voor je heeft. Nee hoor, microfoontjes hoeven voor mij niet. (maar ik geloof best dat het er leuk uitziet Knipoog )

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:10

onze eigenaresse geeft les met de microfoon omdat ze een hele slechte stem heeft. Alle paarden vinden dat goed, alleen de wat oudere paarden hebben er last van. En dan doet ze hem af of ze deelt xze niet in de lessen in waar zij lesgeeft

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:13

Ik krijg altijd les via een draadloos systeem, ik heb dan een inimini koptelefoontje in, en me instructice heeft een klein microfoontje, is echt super ze hoeft nooit te schreeuwen, geeft ook heel veel rust.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:14

Ik zelfde als Wouter (wel andere instructrice Haha!),
het is wel de 1e paar keer enorm wennen, maar als je eenmaal gewend bent wil je niet meer anders.
Krijg nu altijd de kriebels als ik een meid/gozer langs de kant hoor schreeuwen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:17

het ging er hier ook om dat wat er in de binnenbak gezegd word
ook in de kantine gehoord word.

Dat oortjes ding van wouter24 en Sjuimpje lijkt me wel erg
handig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:47

Ik krijg les via hetzelfde geluidssysteempje als Wouter24 en Sjuimpje. Echt ideaal! je mist geen woord en mijn instructrice hoeft niet te gaan schreeuwen. Voor omstanders is mijn les absoluut niet interessant meer, die krijgen er niets van mee.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:02

Wij krijgen gewoon les, zonder microfoon of iets dergelijks. Gewoon simpel, roepen als het hard waait.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:06

Bunbun schreef:
Bij ons zit onze instructeur gewoon in zijn hok (zoals een juryhokje) met een micro en dan horen wij alles door de luidsprekers, de paarden zijn dit gewoon en doen er niet anders door.


kijk dat vind ik nou zo super onpersoonlijk,ik heb heel veel lesgegeven en vond het contact met me leerlingen juist zo leuk, op zijn tijd een keer een grapje enzo, en ook ter controle van het tuigage, en idd als er een keer een af pleurt,zit je daar in je juryhokje :S

bij clinics of bij de hogere dressuur of springlessen kan ik me erbij indenken maar voor de rest vind ik het maar niets.
(uitzonderingen zoals slechte stembanden ed daargelaten )

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 17:30

Ik vind het persoonlijker om 'gewoon' les te krijgen, en ik stoor me mateloos aan dat microfoontje, ik durf niks meer te vragen, want dat horen ze in de kantine... althans, het antwoord, en daaruit kunnen ze de vraag opmaken. Ik durf gewoon geen vragen meer te stellen, zo...
We kunnen ook geen grapjes meer maken enzo, het is een stuk saaier geworden... (echt iets voor vincent)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:04

Nou, ik zou het wel handig vinden, om les te krijgen met (niet via) een microfoon of megafoon. Bij ons in de buitenbak is onze instructeur moeilijk te verstaan als we aan de andere kant rijden... Zou het ook onpersoonlijk vinden en minder duidelijk als hij niet meer in de bak staat. Hij geeft namelijk vaak ook aanwijzingen met behulp van lichaamstaal... Is veel beeldender dan alleen met woorden.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:48

op de manege waar ik heb gereden, gebruikten ze ook wel eens een microfoontje. Niet zo vaak. Maar wel bij de carrouselgroep. Daar gebruiken ze het altijd. Ik vind het wel prettig. Je kan ze goed verstaan, en ik heb een hekel aan geschreeuw.