slappe banden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

slappe banden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 10:08

soraya haar banden zijn slap hoe lang duurt het danmeestal nog voordat het veulen komt?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:51

Mijn merrie heeft al een maand slappe banden, maar ik geloof dat ik een vreemd geval op stal heb staan Haha! . Maar wederom: bij de ene merrie gaat het dan heel snel (enkele dagen), bij de andere merrie duurt het dan nog even (enkele weken).

Hier word je ook niet wijer van he Verward ??

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 11:52

nej niet echt ik hopte dat je zou zeggendan gaat ze binnen 10 minuten bevallen hihih ik slaap el vanaf vrijdag bij der stal

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:38

De gouden tip?????? Slaap vanacht in je bed, wedden dat er morgen een veulen naast staat?!?!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:50

HUH>?
Laatst bijgewerkt door Mac op 07-05-03 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:50

sonjabelgium schreef:
De gouden tip?????? Slaap vanacht in je bed, wedden dat er morgen een veulen naast staat?!?!

LOL Haha! ! Misschien moest ik dat ook maar eens proberen!
En dan noem ik het veulen Murphey Knipoog !

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 13:53

hih nej danben ik veel te bang dat ik het mis

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:08

Onze merrie heeft wel eens 2 maanden met slappe banden gestaan Verward Zegt dus nix, het uier is veel belangrijker , als daar spanning op komt dan kan het wel eens binnen paar dagen beginnen

ciao

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:47

Mac"]
[quote="sonjabelgium schreef:
De gouden tip?????? Slaap vanacht in je bed, wedden dat er morgen een veulen naast staat?!?!

LOL Haha! ! Misschien moest ik dat ook maar eens proberen!
En dan noem ik het veulen Murphey Knipoog !
[/quote]



Ideale naam Haha!. Alle gekheid op een stokje, nogal wat merries hebben er een handje van weg om even op een onbewaakt moment vlug dat veulen te deponeren ... .

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 22:24

de uiers zijn al weken gespannen...maar het veulen nee hoor die laat nog ff op zich wachten

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:25

Ik slaap vanavond wel thuis, ik heb morgen een her tentamen.
Maar ik vind de banden nog niet echt slap, maar haar uier is al behoorlijk gespannen.
Maar als Josiane begin met het bevallen, wil ze ook niet meer eten en begint ze behoorlijk te zweten, maar ja dat zie je niet echt op de camera.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 09:47

soraya kwamlaatst al bezweet uit de stal ik heb haar toen getempratuurd en ze had gewoon 37,8 graden.

er heeft gister een fokker naar gekeken en die zei dat de uiers zwart moesten zijn ofzow?nou ze zijnwelzwart maar niet echt zwart.....die van jou den adriana(van je paard dan he)

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:26

Je kunt ook gewoon 10 fokkers op stal halen.. bij ons zijn er de laatste tijd ook wel zoveel langsgeweest. De voorspellingen varieerden sterk van:
Die doet het vannacht wel, ik zie het aan d'r ...(vul maar in)
tot
Dat duurt nog wel 10 dagen, ik zie het aan d'r....

Nou, ja, er waren geen duidelijke tekenen, de banden werden wel een beetje slapper en ze kreeg iets mee uier, maar helemaal niet veel hoor, d'r vulva was ietsje opgezet - en toen deed ze 't gewoon.
Ik ben er vrij simpel in: vanaf de dag dat ze 11 maand zijn, of zoveel eerder als nodig, gewoon: opletten!
Karanda heeft tot een uur voor de bevalling gewoon stro staan vreten, ze heeft geen centimeter gezweet....

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:32

Je kan gewoon nooit weten wanneer het veulen komt. En je kan ook niet zeggen dat een merrie zo reageert of zo. Het is bij elk paard verschillend!! Ik ken een verhaal van een merrie die stond gewoon rustig hooi te eten terwijl de pootjes er al uitstaken Verward. Onze Ramiro merrie begint altijd (nou ja bijna altijd) te schoppen tegen de muur aan en ontzettend te zweten. Terwijl onze Zeoliet merrie de hele tijd heen en weer liep in haar box. JE WEET GEWOON NIET HOE EN WAT ZE DOEN
Tip hou je merrie gewoon goed in de gaten en reageer op mogelijke veranderingen in haar gedrag!! Is het trouwens haar eerste veulen??

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 11:58

de vorige eigenaren vansoraya zeiden dat ze gingen slaan met der voorbenen(dat doet ze nu als ze gaat schooien),bijtennaar de buik(doet ze al geregeld) en onrustig word(dat is ze niet se is eerder sloom)

soraya heeft al 3 veulens gehad vorige ker was ze gust gebleven en nu is ze drachtig mar is ze van mij..........

der 1e veulen was eenhengstje,2e merrie 3e weer eenhengst dus als we het rijtje afmaken moet er nu een merrie komen haahahahha zou weltoeval zijn he

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:05

talasha heeft ook weken met slappe banden en een volle uier gestaan, de laatste week zag je het veulen dalen zeg maar, d ebuik werd een punt en de laatste dagen vulde ze weer op bij de flanken, dus daar kan je ook wat op letten.
wij dachten ook van goh die zal onrustig worden en zweten, dus niet ze stond nog rustig hooi te eten toen haar water brak en ze stond ook nog stil 9zonder zweten etc) en toen waren de pootjes er al uit.
ze kunnen je dus heeeeeeel goed voor de gek houden haha

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:13

Horse Pleasure schreef:
ze kunnen je dus heeeeeeel goed voor de gek houden haha

Ja, heel naar. Sommige merries maken er hun beroep van Boos! .